Slimpropp og fødsel

Jente24år

Glad i forumet
Hvordan var slimproppen din (farge,fasong,mengde) og når startet fødsel etter at den gikk?

Jeg har en mistanke om at den har gått hos meg, har den siste uken hatt mye og tykk utflod, og idag kom det en god del slim i flere omganger. Helt blankt, og ikke som en klump.
For en uke siden sa jordmor at livmormunnen var godt igang med modning.
Er i uke 36+4 og er svært nysgjerrig på når jeg kommer til å føde :) termin 12.feb

Hode til babyen har festa seg, jeg har ofte kynnere, må tisse mye oftere enn for ei uke sia, har murringer i korsrygg og en del nedpress.

Slimproppen min gikk om morgenen,da jeg var på do, i uke 39. Fikk litt rier utover ettermiddagen. Så gikk vannet kl 16. Fødte ikke for om morgenen to dager etterpå.

Lykke til :)

Merket ikke den med noen av mine. Men med eldste så fikk jeg med nedpress, kynnere og modning fra uke 28 til hu ble født uke 38. Med yngste så var det snakk om 2 uker og dagene før fødsel så hadde jeg jevne kynnere med 2 min mellom hver eneste kveld, skikkelig irriterende.

Mye blod og mye slim hver gang den har kommet. Den kan komme uten at det betyr at du går i fødsel dessverre. Med nummer to gikk den i uke 33, hadde også rier da, men gikk overtid med det barnet [emoji38]

Med første gikk slimproppen i uke 39+4 og fikk rier med en gang etter det. Proppen var som en stoor slimklump(gjennomsiktig med blod i)hun ble født dagen før termin.

Med førstemann gikk den en uke før fødsel (fødte i uke 41) og den kom ut som en litt stor , gjennomsiktig klump med litt blod i .
Andremann gikk slimproppen under fødsel (uke 41+5) så jeg så den aldri.
Tredjemann gikk slimproppen først 3 uker før fødsel , bare en del slim med litt blod i. Og en uke før fødsel (fødte uke 42) kom det en stor klump med litt blod i :)p

Med første merket jeg ikke at den gikk.
Med nr. 2 gikk slimproppen 17 dager før fødsel. Stor gjennomsiktig klump. Dagen før fødsel gikk den på ny, da med blod i.

Hos meg kom det ganske mye (en liten håndfull) som en glassmanet eller noe :p
Proppen gikk på kvelden, våknet med rier på morgenen og jenta ble født morgenen etter :)

Hos meg gikk den en mnd før fødsel sist. Ganske stor geleklump med blod i.

Gjennomsiktig klump (som en glassmanet som noen nevnte) med blod i. Kom vel til verden 1 døgn etter :)

Back
Topp