Slimpropp og andre rariteter

JjHh33

Forelsket i forumet
Er det sånn at slimproppen alltid går en liten stund før fødsel?

10 dager igjen til termin, og ikke tegn til modning eller noenting som helst:shifty: Kanskje litt økt utflod, og får oftere kynnere når jeg er i bevegelse. Hadde litt murringer forrige helg og tidligere den uka her men det har gitt seg igjen.
Kjenner jeg er så ferdig nå, vil bare ha den bølla her ut!! :hilarious: Hodet har vært festet ett par uker nå.. men er jo førstegang så får vel belage meg på overtid:banghead:
 
Ettersom jeg har forstått det så er det veldig individuelt. Hos noen starter fødsel like etter, hos noen har det ingen betydning (kan ta dager/uker, evt måneder- da lages det som regel ny slimpropp). Hos noen går den med vannet, noen merker ikke at den går i det hele tatt..

Førstegangsfødende selv, men i denne ventetiden har google tatt over livet mitt :rolleyes:
Her begynte den å gå på søndag, og har kommet litt og litt av den helt siden da... Begynner å bli utålmodig! Fikk store forventninger da det er så mange som har opplevd at fødsel starta etter noen timer. :wtf:
 
Neida, slimproppen kan likegodt gå under fødsel.
Hvis det er noen trøst så merket jeg heller ingen tegn til modning med første, kun på selve dagen hun ble født. Hun ble født i uke 38.
Jeg tror det er mer vanlig å merke mer når man er andregangs.
 
Ettersom jeg har forstått det så er det veldig individuelt. Hos noen starter fødsel like etter, hos noen har det ingen betydning (kan ta dager/uker, evt måneder- da lages det som regel ny slimpropp). Hos noen går den med vannet, noen merker ikke at den går i det hele tatt..

Førstegangsfødende selv, men i denne ventetiden har google tatt over livet mitt :rolleyes:
Her begynte den å gå på søndag, og har kommet litt og litt av den helt siden da... Begynner å bli utålmodig! Fikk store forventninger da det er så mange som har opplevd at fødsel starta etter noen timer. :wtf:

Kjenner jeg overanalyserer alt å vettu:hilarious: «Har jeg litt vondere nå tro? Er det litt antydning til slim der?»
Huff, vi får bare smøre oss med tålmodighet:playful:
 
Kjenner jeg overanalyserer alt å vettu:hilarious: «Har jeg litt vondere nå tro? Er det litt antydning til slim der?»
Huff, vi får bare smøre oss med tålmodighet:playful:

Jepp! Her stopper vi opp med en gang jeg kjenner litt smerte i korsrygg eller mage. Overanalyserer ALT av smerter eller om jeg kjenner noe ukjent i kroppen. Får ikke sove for jeg er så spent på hvordan og når det skal skje. Blir snart gal :shifty:
 
Her gikk slimproppen noen dager før med nr 1, men ikke med nr 2. Var også løs i magen noen dager før med nr 1, men ikke nr 2.

Eneste tegnet jeg hadde med nr 2 var at hun l ekstremt lavt nede den dagen hun ble født, klarte knapt å bøye meg litt framover.

Ikke noen særlige tegn til å være fødeklar enda denne gangen, uke 37+2, mulig litt løs i magen i går og hadde maserier en stund i natt. Er ganske lei og de to andre kom ved dette tidspunktet, men prøver hele tiden å tenke at jeg kan gå både til termin og lenger.
 
Jeg er også førstegangs og overanalysere mye tror jeg. I dag er jeg 39 + 1 og jeg tror slimproppen gikk i dag fordi jeg hadde rosa blodaktig utflod. Håper det var den som gikk. Formen er ellers helt elendig, det var som om lufta gikk ut av meg da jeg kom til uke 39. I tillegg har jeg ramla og slått kneet mitt noe grusomt. Er stort veskende, verkende sår med delvis skorpe. Greier nesten ikke bøye kneet og strever derfor veldig med å bevege meg som om det ikke var tungt nok fra før. Nå skulle jeg ønske lille snart kom, men det viktigste er at lille har det bra.
 
Jeg er også førstegangs og overanalysere mye tror jeg. I dag er jeg 39 + 1 og jeg tror slimproppen gikk i dag fordi jeg hadde rosa blodaktig utflod. Håper det var den som gikk. Formen er ellers helt elendig, det var som om lufta gikk ut av meg da jeg kom til uke 39. I tillegg har jeg ramla og slått kneet mitt noe grusomt. Er stort veskende, verkende sår med delvis skorpe. Greier nesten ikke bøye kneet og strever derfor veldig med å bevege meg som om det ikke var tungt nok fra før. Nå skulle jeg ønske lille snart kom, men det viktigste er at lille har det bra.

Off da! Det var jo maks uflaks å da:sorry:
Som om ting ikke er tungt nok fra før av.. Vi får satse på at bebisene våre er ute snart :love7
 
Slimproppen min gikk på morgen noen timer før fødsel med første. Har fått inntrykk av at det er som alt annet - helt individuelt :smiley-ashamed004 hehe, det skulle vært en fasit på alle disse spørsmålene vi har.Da hadde det vært enklere, og gjort ventetiden litt lettere kanskje :joyful:
 
Slimproppen min gikk på morgen noen timer før fødsel med første. Har fått inntrykk av at det er som alt annet - helt individuelt :smiley-ashamed004 hehe, det skulle vært en fasit på alle disse spørsmålene vi har.Da hadde det vært enklere, og gjort ventetiden litt lettere kanskje :joyful:

Haha ja det hadde vært noe:hilarious:
Når alle venninnene mine har gått gravide så har jeg tenkt sånn at «Jaja, noen er kvalme, andre har bekkenløsning osv»
Men gud bedre så mye greier man sitter å lurer på når man først selv er gravid:hilarious:
 
Merket ikke noe til den proppen ved forrige svangerskap, vannet gikk en uke før ul-termin(og dagen før menstermin) ;) så det er ikke sånn at man alltid oppdager den heller ;)
 
Merket ikke noe til den proppen ved forrige svangerskap, vannet gikk en uke før ul-termin(og dagen før menstermin) ;) så det er ikke sånn at man alltid oppdager den heller ;)
 
Hm.. føles som om at det er mange tråder om samme tema :) ikke har jeg noe godt svar heller..

1. Slimproppen gikk over en måned før..og da kom alt på en gang+ blod. ( ingen fare og like normalt som det meste)

2. La ikke merke til det, så enten litt og litt over lang tid eller at den gikk samtidig som vannet.

3. Har i alle fall ikke kommet i helhet.. vanskelig å si om hva som er hva,om litt og litt kommer.. (sekret, utflod eller slim?) så siden den ikke har noen spess betydning for fødsel hos meg.. orker jeg ikke tenke så mye på det :)
 
I denne artikkelen om modningsteikn står det:

"Enda litt nærmere fødselen kan også slimproppen løsne.
– Den kan komme som en stor, seig og klar slimklatt, eller som mer vandig og blank utflod. Men selv om det skjer, kan det fremdeles gå både dager og uker til fødselen begynner, sier Ragna."

Eg personleg har berre sett slimproppen rett før eg fekk fyrste. Med dei to andre gjekk eg ganske spontant i fødsel utan mange teikn.
 
Back
Topp