Slimpropp anyone? :)

Skach

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Oktoberlykke2020❤
Jeg er jo 36+6 i dag, og førstegangs. Jeg har jo hatt massivt med kynnere siden 30. desember, 31. desember ble de jo vonde og, hvor de riktig satte seg nederst i magen og i korsryggen, det har roet seg litt og holder seg stabilt, men kjenner jo det "murrer" i hele kroppen, og at det tar tak i magen og korsryggen, uten at det tar seg opp.

Nå har jeg jo hatt godt med utflod siden den 30. desember, klart og litt slimete, men i dag kom det jo en skikkelig klatt slim med grønlig, snørrete utseende, så jeg tenker jo på den berømmelige slimproppen :P

Er det noen som har erfaring med at slimproppen går? Og hvor lenge etter startet fødselen?

Jeg vet jo at som førstegangs så er det vel lite sannsynlig at det skjer noe helt enda, men man blir jo så spent når kroppen finner på nye ting i denne fasen :D

Forrige gang ble jeg satt igang, så slimprpppen gikk etter flere timer med rier. Det var masse slim med litt rosabrunt blod i :facepalm: men den kan sikkert ha ulike farger og mengde.

Leser at noen føder et par dager etter slimproppen, andre først flere uker etterpå. Så det er visst veldig individuelt. :angelic:

Har lest at den til og med kan gå flere ganger. Jeg har opplevd det en gang ( født 3 ganger) og da som blodig slim, litt fast som en propp.

Søkte opp bilde av slimproppen nå, da jeg er usikker på om jeg har sett en før ;p

Da har jeg tydeigvis opplevd å mistet den, mi svangerskap nr.1 i uke 33(ca), fødte i uke 38 og i dette svangerskapet noe lignende bare i små "biter" i helga, er 36+1 idag

Men lest mange plasser at den har 0 betydning med når fødsel starter

Slimproppen kan gå lenge før fødselen starter. Den kan komme i en klump eller i biter, kroppen forbereder seg på fødsel nå. Derfor tar det tak, det er nesten så kroppen plager seg selv til fødselen. Så man skal være så dritlei at man ønsker fødselen velkommen med åpne armer :rolleyes::smiley-angelic003 her har det vært skikkelig plagsomt og ondt i flere uker. Termin i morgen, men den lille frøkna har ingen planer om å komme idag i alle fall. Hu størsta er termin barn, hun hadde jeg bare plager med ca 2 uker før hun kom.

Jeg lurer på om den eller i det minste deler av den gikk i romjulen. Har hatt mye utflod, men en kveld var det masse strekkbart slim. Det var helt gjennomsiktig, men mye. Har ikke hatt sånn før eller etter, men det kan jo være noe annet enn slimproppen da.

Haha, ja jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet! Ikke det at jeg er så veldig tålmodig til vanlig, ting skulle helst skjedd i går, så tror dette blir noen lange uker ;)

Jeg har kun opplevd den berømte slimproppen en gang og det var nå ved fødsel nr 3. Da kom den som en stor slimklump med brunt blod. De to andre gangene har det bare kommet som utflod og litt blod. :-) noe som er helt normalt når livmorhalsen modnes og åpnes. Men man skal ikke blø mye.

Leter etter slimproppen HVER gang jeg er på toalettet - som er ganske ofte! [emoji28]

..er 37+4 nå, og foreløpig har jeg ikke sett snurten til den -.-

Og ja: jeg har fått med meg at den kanskje ikke kommer, og at den kanskje kommer lenge før fødsel. Har bare så lyst på ett tegn!

Leter etter slimproppen HVER gang jeg er på toalettet - som er ganske ofte! [emoji28]

Og ja: jeg har fått med meg at den kanskje ikke kommer, og at den kanskje kommer lenge før fødsel. Har bare så lyst på ett tegn!

Haha, samme her! Bare at jeg er uke 39+6..
Sjekker etter både fostervann, slimpropp og tegningsblødning hver gang jeg går på do. Og blir like skuffa hver gang [emoji23][emoji23]

Sjekker etter både fostervann, slimpropp og tegningsblødning hver gang jeg går på do. Og blir like skuffa hver gang [emoji23][emoji23]
Godt å høre vi er flere! :hilarious: Er 39+1 i dag og føler meg litt smågal som sjekker etter alt mulig:rolleyes:

Leter etter slimproppen HVER gang jeg er på toalettet - som er ganske ofte!
emoji28.png

Haha eg er likens, papiret vert nøye sjekka kvar gong eg er på do o_O

Godt å høre vi er flere! :hilarious: Er 39+1 i dag og føler meg litt smågal som sjekker etter alt mulig:rolleyes:

Haha eg er likens, papiret vert nøye sjekka kvar gong eg er på do o_O
Blir helt tullete av meg selv [emoji23]
Tolker ALT mtp om det er modning til fødsel!

Tilogmed når jeg henger opp klær stopper jeg og kjenner etter om det er "ekstra" energisk (siste redemodus innspurt) [emoji85]

Back
Topp