Slimløsende? (ringte helsestasjonen)

AB

Forumet er livet
den yngste sønnen min på 5 månder er blitt forkjøla og han hoster veldig, han har en del turer der han kaster opp mye slim. Å det er så vondt å ikke kunne hjelpe han...

spørsmålet mitt er bare om man kan kjøpe slimløsende på apoteket eller om man må ha resept fra legen??

Vetle hoster også nå. Vi har fått ventoline (astmamedisin) og efedrin (bare i nøden...). Nå har "bisolvon" også kommet til barn, og den funker greitt. Bedre enn solvipect og lignende. Men vet ikke om den er beregnet på helt små barn - men det vet de på apoteket.

snuppa mi og hoste så hu brekke seg. sambo sko kjøpe i dag. de selger på apoteket.

Solvipect kan gis til så små, og den er slimløsende.
Gi med sprøyte, for de spytter den gjerne ut igjen er min erfaring..

God bedring til lille!

ringte helsestasjonen nå, men der var det lite hjelp å hente. De sa det ikke var noe å gi og hvis jeg var så veldig bekymra fikk jeg ringe legevakten. tviler på de hadde gjort noe på legevakta...

jaja.. jeg skal prøve apoteket. Er så vondt å høre på at Enok Tobias brekker seg og hoster opp slim[8|]

takk for svar alle sammen[:D]

ORIGINAL: Pijah

Solvipect kan gis til så små, og den er slimløsende.
Gi med sprøyte, for de spytter den gjerne ut igjen er min erfaring..

God bedring til lille!

Solvipect funker ikke noe særlig. Vi fikk Efedrin og Bronkyl(brusetabletter) på resept isteden. Mini her har hostet i 3 uker...
Og gi med sprøyte ja![:)]

Her fikk vi beskjed av legen å gi bisolvon, og det har hjulpet godt her! Hun hadde også masse slim i luftveiene (legen sa det hørters ut som et sagbruk da hun lyttet på henne..)og hostet til hun kastet opp noen ganger. Kan også gi solvipect, men både legen og de på apoteket sa bisolvon hjalp bedere [:)]

Back
Topp