Slimklumper og Lite utflod.

Mille123gu

Andre møte med forumet
Hei! (!!Kan være ekkelt å for enkelte, beklager!!)

Fler som har opplevd å få små klumper med slim på papiret når de tørker seg?
Jeg har i dag ved to tilfeller vært på do og tørket meg og begge gangene har det vært en klump med slim på ca 1*1-2*2 cm, de har vært eggehvit/gul, fast i konsistens og ikke luktet noe. Er dette normalt eller kan det være deler av slimproppen? Har minimalt med utflod om dagen også, så var bare de slimklumpene når jeg tørket. Er i uke 23 foresten.
Er det nødvendig å ta kontakt med jordmor eller er det normalt? Blir ikke klok på det..
 
Hei! (!!Kan være ekkelt å for enkelte, beklager!!)

Fler som har opplevd å få små klumper med slim på papiret når de tørker seg?
Jeg har i dag ved to tilfeller vært på do og tørket meg og begge gangene har det vært en klump med slim på ca 1*1-2*2 cm, de har vært eggehvit/gul, fast i konsistens og ikke luktet noe. Er dette normalt eller kan det være deler av slimproppen? Har minimalt med utflod om dagen også, så var bare de slimklumpene når jeg tørket. Er i uke 23 foresten.
Er det nødvendig å ta kontakt med jordmor eller er det normalt? Blir ikke klok på det..

Jeg opplevde det for noen uker siden! Satt meg på do og fant en tørr-aktig slimklump i trusa. Tenkte hmmm, det var da merkelig! Kom aldri noe mer, og skjedde aldri noe heller. Hadde faktisk glemt det bort til jeg leste dette:p
 
Min første tanke er at det er en ansamling av utflod som kommer ut som en klump. Er vanlig at utfloden er ganske tykk i alle fall. Er det noe spesielt med fargen?
Hvis du er bekymret, så skader det uansett ikke å ta kontakt med jordmor/lege, er bedre det enn å bekymre seg masse :happy:
 
Noe kløe eller svie? Sopp infeksjon kan gi tørr klupete utflod, men vel ofte økt mengde? Canasten kjøpes reseptfritt på apotek, går evt ann å prøve en kur, se om det bedres.
- Tips fra ei som er klok av skade - se at du kjøper den med ei pille, så slipper du behandle det unødvendig lenge :hilarious:
 
Slimproppen fornyer seg gjennom hele svangerskapet, så det er helt vanlig med slimete utflod under svangerskapet i ulike mengder. Det var nok ikke slimproppen som gikk nå hvis du skjønner :) men skjer det mer eller du blir veldig urolig, masse blodig slim for eksempel så kontakter du såklart jordmor.
 
jeg opplever dette tidvis. forrige svangerskap også, så lenge det ikke lukter er det ikke noe å engste seg over :happy:
 
Back
Topp