Slimete utflod eller slimproppen?

Aprilbeibi17

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Oktoberlykke 2019
Hei alle sammen!

Bare lurer litt ang. dette med slimproppen, veit den kan gå lenge før fødsel og at den då vil danne seg på nytt, men korleis ser ein om det er slimproppen som er gått eller om det er utflod?

Var på do i sted og i trusa var det eit tykt belegg med slim, samt det kom masse på papiret (føltes nesten som når han har komt inni meg og det skal tørkes etterpå). Det minnet litt om eggehvite, ganske seigt og fast slim? Har aldri hatt det før, så for alt eg veit kan det være vanlig utflod for gravide, hehe.. Er forresten 26+4 i dag om det er relevant :)

P.S.
Om det er slimproppen, er det noke dei må sjekke på føden eller er det bere noke dei ber deg om å avvente å sjå? Liker ikkje å mase på dei utan grunn, så om noken har erfaring fra dette tidligere hadde det vert fint :)

Med meg var slimproppen en gjennomsiktig geleklump. Aldri hatt noe lignende før, så jeg var helt sikker på at det var den, var ikke til å ta feil av! :) Minnet ikke om utflod på noen måte hos meg.

Sniker fra mars: Jeg mistet deler av slimproppen for ca 2 uker siden (er 32+6 i dag), i tillegg fikk jeg mye menssmerter, smerter i korsrygg og hadde ikke kjent liv på over 1 døgn.
Bor langt unna sykehuset så jeg kontaktet legevakt, for å få en sjekk og mest pga lite liv da.

Der nevnte jeg for legen at jeg trodde deler av slimproppen var gått, fordi det kom ut en stor geléklump, sikkert 3 cm lang og 1,5cm bred, litt hvitaktig i farge, men ikke blodstreker i den. Og hun syntes også det hørtes ut som slimproppen.

Jeg spurte da om det var noen grunn til bekymring pga denne proppen. Svaret hennes var at hun var mer opptatt av at jeg hadde smerter i korsrygg og murringer fremme. Lyttet etter hjertelyden, klemte på magen osv. Hun sjekket også nedentil om det var noen åpning (1cm).

Slimproppen i seg selv, alene, har ikke så mye å si om den går, den kan regenerere seg hvis man mister den tidlig, og selv når man mister den sent er det ikke nødvendigvis et tegn på at nå starter det :-)

Ringte føden for å spørre, og fekk beskjed om at om det ikkje roa seg til i morgen ville dei eg skulle ta kontakt med fastlegen min for ein sjekk :) Ja tenkte det var nok utflod fordi det er ikkje sammanhengande men meir som eggehvite men mykje av det.. Kynnera og murringer har eg alltid så føler ikkje eg kan bruke det som symptom i lag med, hehe :P

Takk for svar! :)

Høres ut som utflod :) slimproppen min var heller ikke til å ta feil av. Stor geleklump med litt blod på :) men, om man er usikker så er det bedre å sjekke en gang for mye :)

Back
Topp