Slim på lungene + pipete pust

shewolf

Gift med forumet
er det typiske tegn på astma? Lille Dennis har vært veldig mye forkjølt siden han kom til. Han har hatt hvesende pust der man tydelig på kjenner på brystet/ryggen hans og hører på pusten hans at han har slim på lungene. Har ikke hatt lungebetennelse. I pusten hans har vi også hørt piping mange ganger. Noen ganger over lengre tid. Han har aldri hatt vanskelig for å puste. Men det er disse lydene jeg ikke liker! Og det at han alltid har slim på lungene synes jeg er ekkelt. Noen flere som mistenker astma? Eller kanskje noe helt annet?

Har time til legen om en ukes tid, så får undersøkt ham da. Men fint å høre deres mening også. Føler jeg har ringt ned legekontoret etter at Dennis kom til. Jeg er ikke den som blir urolig for alt mulig, men jeg merker at et eller annet ikke er som det skal være...

Høres jo nesten ut som vann på lungene og lungebetennelse. Er han sjekket med røntgen om han har lukket lungebetennelse eller lignende?

Er han mye syk med feber og sånn? For meg høres det ut som at det kan være astmabronkitt for guttungen har det og da piper det og kommer en veselyd når han puster... Krev å få sjekka han. Ville snakket med barneavd jeg for å få en sjekk på han for endte med at vi lå ei uke på sykehuset med guttungen for han var skikkelig ille...

Det er ikke sjekket med røntgen. Legen har hørt på lungene hans tidligere. Han syntes nesten det hørtes ut som lungebetennelse, men crp'en hans var normal, og det ble ikke gjort mere med det.

Han er ikke i dårlig form. Har hatt slim på lungene i noen uker nå, uten å være i dårlig form. Pipingen i pusten kommer nå og da. Det er der ikke hele tiden. Men det kommer nå og da, både når han er rolig og slapper av/sover og når han leker. Men plutselig kan det være borte igjen. Men slimet på lungene har vært der konstant over lang tid nå.

Føler meg treg til å reagere. Men har hatt kontakt med lege, og de spør meg alltid om han er tungpustet, noe det ikke virker som han er. Men fikk endelig en time. Dama jeg snakket med mistenkte astma med en gang. Er glad for at vi endelig får det sjekket opp! Finner de ikke ut noe, får jeg vel bare slå meg til ro med at han har vært uheldig og vært mye forkjølet... Vi får se... Men liker ikke det slimet på lungene altså. Det er som sagt noe som ikke stemmer helt for meg... [&:] For det kan da ikke være normalt å ha slim på lungene over så lang tid.

Det hender han hoster. Og da er det slimhoste. Han har også kastet opp slim en del ganger, men det er bra, for da kommer iallefall slimet opp og ut.

Håper vi får svar på om det er noe som feiler ham eller ikke. Håper jo selvsagt han er frisk! Vil ikke drive på og lete etter en diagnose på barnet mitt. Men det er noe som ikke er normalt, føler jeg...[&:]

ORIGINAL: alene og tankefull

Er han mye syk med feber og sånn? For meg høres det ut som at det kan være astmabronkitt for guttungen har det og da piper det og kommer en veselyd når han puster... Krev å få sjekka han. Ville snakket med barneavd jeg for å få en sjekk på han for endte med at vi lå ei uke på sykehuset med guttungen for han var skikkelig ille...

Han har hatt feber noen ganger, ja... Men tror det har vært pga forkjølelse og/eller ørebetennelse. Men det vet vi jo ikke sikkert før legen evt. finner ut noe annet. Håper han bare har vært uheldig og vært utsatt for mange forkjølelser i løpet av sitt korte liv. Vil ikke at det skal være noe annet...

ORIGINAL: blessa

Han har hatt feber noen ganger, ja... Men tror det har vært pga forkjølelse og/eller ørebetennelse. Men det vet vi jo ikke sikkert før legen evt. finner ut noe annet. Håper han bare har vært uheldig og vært utsatt for mange forkjølelser i løpet av sitt korte liv. Vil ikke at det skal være noe annet...

Får håpe det men det er nesten som å lese om min sønn. Det begynte med forkjølelse da han var 6 mnd gammel og på selveste sommeren noe jeg synes var rart så i og med at jeg har astma selv så kjente jeg igjen symptomene så når han ble skikkelig syk så ville jeg ha han på legevakta men så forhørte jeg meg med farmoren til ungen og hun sa vi kunne vente til over helgen så vi fikk kranglet oss til en time til legen på mandagen og det bars rett på sykehuset med han, likefør legen ringte etter ambulanse og da var det snakk om en kjøre tur som tok max 2 min fra legekontoret og bort til sykehuset...

Så hadde jeg vært deg så hadde jeg kranglet meg til en haste time for er bedre å få sjekket opp i det med en gang[;)]

Får håpe det men det er nesten som å lese om min sønn. Det begynte med forkjølelse da han var 6 mnd gammel og på selveste sommeren noe jeg synes var rart så i og med at jeg har astma selv så kjente jeg igjen symptomene så når han ble skikkelig syk så ville jeg ha han på legevakta men så forhørte jeg meg med farmoren til ungen og hun sa vi kunne vente til over helgen så vi fikk kranglet oss til en time til legen på mandagen og det bars rett på sykehuset med han, likefør legen ringte etter ambulanse og da var det snakk om en kjøre tur som tok max 2 min fra legekontoret og bort til sykehuset...

Så hadde jeg vært deg så hadde jeg kranglet meg til en haste time for er bedre å få sjekket opp i det med en gang[;)]

Hvordan var det med pusten hans?

Vi hører at pipingen i pusten kan komme når han puster ut, aldri når han puster inn. Slimet varierer det med. Ofte at vi kjenner det på brystet/ryggen hans at han har slim i lungene (da hører vi det som oftest i pusten hans også). Nå våknet han nettopp og pusten høres slimfri ut og den er uten piping. Men i morgen kan vi plutselig høre slim i pusten hans igjen, eller piping.

Hvordan var det med pusten hans?

Vi hører at pipingen i pusten kan komme når han puster ut, aldri når han puster inn. Slimet varierer det med. Ofte at vi kjenner det på brystet/ryggen hans at han har slim i lungene (da hører vi det som oftest i pusten hans også). Nå våknet han nettopp og pusten høres slimfri ut og den er uten piping. Men i morgen kan vi plutselig høre slim i pusten hans igjen, eller piping.

Sånn som du beskriver gutten din, men har han alltid en litt sånn stygg/ekkel hoste for det har min. Jeg selv også har en sånn ekkel hoste og det er at bronkiene er tette og bentente fikk jeg vite av astmalegen min som jeg går til ( han har spesialisert seg på dette) så jeg må være obs på når guttungen min er forkjølet for da kan det lett gå over til en verre bronkitt så jeg kjører i han medesin 4 ganger daglig av og til mere etter å ha råført meg med lege så klart... Håper dere finner ut av det, ikke noe som er værre enn å ha ett barn som ikke er i formen.. Lykke til videre er det noe du lurer på så kan du sende en pm[;)][:D]

Back
Topp