Slim i halsen

Piraten

Første møte med forumet
Hei, min sønn er 5 uker og det virker som om han har mye slim i halsen. Han drikker og legger på seg, men jeg ser at han brekker seg, så kommer det slim opp, og han svelger det igjen. Han sover ok om natten og om dagen bare når han er supertrøtt. Han gulpe aldri, men raper godt. Han puster også ok gjennom nesen, litt snørr, men ikke mye. Noen netter harker han veldig! Hva kan jeg gjøre for å få opp slimet? Til tider virker det som om det plager han!

Mvh bekymret mamsen
 
Hei. Takk for forespørselen!
Utifra det du skriver til meg får jeg inntrykk av at du har en fornøyd og frisk baby, som legger på seg og sover godt. Når det kommer til slim og snørr, er det lite medisiner en sånn liten en kan bruke, men jeg anbefaler saltvannsdråper til nesten for deretter å benytte nesesuger (da får du suget ut masse snørr).

Når det kommer til slimet du beskriver ville jeg også tatt opp det på helsestasjonen, slik at de kan lytte litt på han og følge opp. Utover det kan du bygge opp hodedelen på senga litt (med bøker evt), slik at babyen kommer litt høyere med hode, fortsette å passe på at han får rapet etter måltid og se til at temperaturen på soverommet er ok.
Kos dere videre i permisjonen og lykke til:)

Farmasøyt Dagrun
 
Back
Topp