Slim/gele og blod i avføring...

Enhjørning!

Gift med forumet
Juliknøttene 2022
Noen andre som har baby som av og til har slim/gele avføring?? Og litt striper med blod??..her har minsten hatt med blod striper 2ganger den siste uken..
Hva kan det komme av??



Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app
 
tror kanskje jeg hadde ringt helsestasjon og hørt med de...
 
hadde nok også ringt å hørt... hender avføringen er slimete her, men har aldri sett tegn til blod.
 
Du har ikke sår på brystvorten?

Jeg hadde nok forhørt meg med en barnelege ja :)
 
Du har ikke sår på brystvorten?

Jeg hadde nok forhørt meg med en barnelege ja :)

Nei jeg har ikke det! Prøvd å lest litt på nettet..hvis det er blod (rødt) kommer det fra nedre del av tarmen står det.. Jeg har tenkt litt på om det kan komme av at han er sår og har sprekker o.l.??! Men er det mulig når de er så små tro?

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app
 
hadde nok også ringt å hørt... hender avføringen er slimete her, men har aldri sett tegn til blod.

Vet du hva slimet kan komme av da?? Kan ikke huske at de andre barna har hatt det slik..

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app
 
Har han utslett ?
Vi fikk beskjed om å følge med på hu her siden jeg har melkeallergi og da skulle vi se etter blod i avføring, diaré eller utslett.
 
Hadde en tanteunge som hadde det, og da måtte mor slutte med melkeprodukt så lenge hun ammet. Men tror det var mer enn bare noen striper....
 
Har han utslett ?
Vi fikk beskjed om å følge med på hu her siden jeg har melkeallergi og da skulle vi se etter blod i avføring, diaré eller utslett.

Ingen utslett nei.. Og jeg har ingen mat allergi! Lurer på ohan kanskje er sår inni stumpen..

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app
 
Om blodet er ferskt kan d være rift ved endetarmen,mørk/svart avf kan bety blødninger lengre opp.. Uansett er d blødninger vi snakker om, så Hadde ringt lege om d hadde kommet blod fra avf til lille! Iallefall ringt hs:)

Helena 8/4-13 :D<3
 
En veninnes baby hadde dette,og hun fikk beskjed om at det var vanlig med både utflod og "mini-mens" hos babyer pga. hormoner. Kanskje det er det babyen din har?
 
En veninnes baby hadde dette,og hun fikk beskjed om at det var vanlig med både utflod og "mini-mens" hos babyer pga. hormoner. Kanskje det er det babyen din har?

Jente baby hun har da?..eller gjelder dette begge kjønn? Jeg har en gutte baby og det kommer i forbindelse med avføringen her hvertfall!

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app
 
Om blodet er ferskt kan d være rift ved endetarmen,mørk/svart avf kan bety blødninger lengre opp.. Uansett er d blødninger vi snakker om, så Hadde ringt lege om d hadde kommet blod fra avf til lille! Iallefall ringt hs:)

Helena 8/4-13 :D<3

Det er ferskt blod..men ikke så mye!
Ringte legevakten for å høre siden det er helg og de mente på at det kunne være rift siden det var rødt ferskt blod! Skulle bare følge med om det kom mer..

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app
 
Det er ferskt blod..men ikke så mye!
Ringte legevakten for å høre siden det er helg og de mente på at det kunne være rift siden det var rødt ferskt blod! Skulle bare følge med om det kom mer..

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app

Ja d var bra da:) nå har du i allefall forhørt deg,så da er d jo bare å observere videre om d evt øker:)


Helena 8/4-13 :D<3
 
Vet du hva slimet kan komme av da?? Kan ikke huske at de andre barna har hatt det slik..

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app
Nei..det vet jeg ikke, men nevnte det for helsesøster da hun spurte hvordan avføringen var, virkwt som det var vanlig. .
Godt du fikl snakket med legevakten... håpwr d detwt går over. ..:)
 
Sniker litt. Minsten min hadde masse slim og litt blod i avføringen. Mye av slimet som komme er forkjølelse og diverse som kom ut. Han hadde astma å fikk ut slimet på den måten. Ellers oppdaget eg to små hål ved åpningen bak. Dette er noe som heter fistel og må undersøkes. Men han er i dag en fin å friske ett åring. Lykke til.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jente baby hun har da?..eller gjelder dette begge kjønn? Jeg har en gutte baby og det kommer i forbindelse med avføringen her hvertfall!

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app
Ja, jentebaby. Har du gutt, er det nok ikke det. Skriver fra mobilen,så ikke alltid jeg får med meg alt, he he.
 
Kan være melkeallergi hos babyen din.
 
*Sniker* sønnen min hadde sånn avføring du beskriver. Masse slim, grønt og med litt blod i ny og ne. Jeg fikk også svaret som du fikk: sikkert en sprekk i endetarmen. Men det var ikke det. Etter mange turer på helsestasjon, lege og sykehus fant de ut at han hadde irritert tarm! En type betennelse i tarmsystemet. Dette kom pga ubalanse i tarmfloraen som disse små skal bygge opp.
Jeg kuttet ut alle melkeprodukter. Og var forsiktig med krydder og annen mat (fikk beskjed på sykehuset). Fikk også MME uten kumelk hvis jeg skulle bort.
Saken er at kumelk irriterer tarmen hvis det er litt betent. Kuttet det ut til han var rundt ett år. Og gutten tåler fint melk i dag:) Anbefaler deg å sjekke dette opp med tur på Helsestasjon etc. Lykke til :)
Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
 
Back
Topp