Slikon og graviditet/amming

FruFransen

Blir kjent med forumet
Hei
Er det flere her med brystimplantater? Eller det bare jeg som var så dum å ta dette før jeg var ferdig med barn. Nå er jeg livredd for strekkmerker og at de kommer til å bli helt ødelagte av graviditeten og amming, og ikke minst om jeg får til å amme?:0
Noen med erfaring eller i samme bås?

Hei
Er det flere her med brystimplantater? Eller det bare jeg som var så dum å ta dette før jeg var ferdig med barn. Nå er jeg livredd for strekkmerker og at de kommer til å bli helt ødelagte av graviditeten og amming, og ikke minst om jeg får til å amme?:0

Har uheldigvis erfaring... trodde å jeg var ferdig etter 3 barn... Har aldri angret på operasjonen,men når jeg ble gravid angret jeg som en hund...

Fikk strekkmerker på dag 4 når melk og hovenhet kom for fullt. Ammingen har vært ett mareritt.. men også pga kort tungebånd på mini. Merker det er betydelig mindre lagringsplass og ene puppen har mindre følsomhet så utdrivningen tar ett halvt århundre på den siden.

Har uheldigvis erfaring... trodde å jeg var ferdig etter 3 barn... Har aldri angret på operasjonen,men når jeg ble gravid angret jeg som en hund...

Fikk strekkmerker på dag 4 når melk og hovenhet kom for fullt. Ammingen har vært ett mareritt.. men også pga kort tungebånd på mini. Merker det er betydelig mindre lagringsplass og ene puppen har mindre følsomhet så utdrivningen tar ett halvt århundre på den siden.

Uff så kjipt å høre :( man tenker nesten at man vil la være å amme, men det er super egoistisk! Jeg vil jo egentlig selvfølgelig at lille baby skal få morsmelk [emoji50]

Uff så kjipt å høre :( man tenker nesten at man vil la være å amme, men det er super egoistisk! Jeg vil jo egentlig selvfølgelig at lille baby skal få morsmelk [emoji50]
Det var litt kjipt ja. Men jeg tenker det er verdt det. Har lest mange tråder der det har gådd helt supert til tross for innlegg. Vi var nok bare veldig uheldig.. men lillegutt er 8 mnd å ammer enda , selv om det ikke er den store mengden melk som det kunne vært så er dråpene like verdifull for baby:) å kosen gull verdt for mor:)

Her har jeg ammet to barn. Det ene i ett år og det andre ammes fortsatt 1,5år med innlegg. Har aldri hatt noe problem eller noen plager [emoji4].
Ingen strekkmerker eller noe. De ser like fine ut [emoji4]

Det har ingenting å si om du ammer eller ikke ift strekkmerker og om de blir «slapp» etterpå siden det er hormonellt. Fikk strekkmerker ila graviditeten på puppene (med implantater), men de ser helt fine ut ennå. Ammer ennå mi på 18mnd. Har ikke hatt problemer med for lite melk eller «plass». De ser selvfølgelig ikke likedann ut som da jeg var 19år, men men :) de ser vel kanskje mer naturlig ut

Har ingen erfaring da jeg ikke har silikon, men jeg fikk masse strekkmerker. Så tenker at får du, så er det ikke sikkert det er silikonens «skyld».

Last edited:
Hei

(Sniker)

Det er ikke implantatene som avgjør hvorvidt du får strekkmerker eller ikke, det er genene og hormonene.
Amming eller ikke påvirker det heller ikke. (Ei heller formen.)
Du vil få et helt annet syn på utseendet ditt og et helt annet verdisyn når du blir mamma, og ammingen og den kontakten det gir er verdt så uendelig mye mer enn hvordan puppene ser ut. ;)
Om du ikke KAN amme, er det ikke noe å få gjort med det, og da får babyen flaske. Ikke ta den sorgen på forskudd, mange ammer med implantater. :)

Trodde også jeg var ferdig med barn men jammen sneik det seg inn en overraskelse her[emoji173] blir de slappe og fæle får jeg bare operer igjen [emoji4] men spørs om mine funker siden jeg hadde løft også. Men så vet jeg ikke om jeg skal amme uansett [emoji57]

Last edited:
(Sniker)

Det er ikke implantatene som avgjør hvorvidt du får strekkmerker eller ikke, det er genene og hormonene.
Amming eller ikke påvirker det heller ikke. (Ei heller formen.)
Du vil få et helt annet syn på utseendet ditt og et helt annet verdisyn når du blir mamma, og ammingen og den kontakten det gir er verdt så uendelig mye mer enn hvordan puppene ser ut. ;)
Om du ikke KAN amme, er det ikke noe å få gjort med det, og da får babyen flaske. Ikke ta den sorgen på forskudd, mange ammer med implantater. :)
Jeg har gådd gjennom 3 svangerskap og ett hav av mnd med amming før innleggene ble tatt... uten å få antydning til strekkmerker. Så for min del hadde det ene og alene med innleggene å gjøre.

Jeg tok silikon etter jeg fikk førstemann.
Med nr 1 fikk jeg ingen strekkmerker. Jeg sluttet å amme etter 5 mnd pga lite melk.
Nå ammer jeg nr 2 som er 7 mnd gammel. Strekkmerkene begynte å komme under svangerskapet (ikke overaskende da jeg har relativt store innlegg, 600 gram). Men har masse melk denne gangen, til tross for to operasjoner. Lykke til [emoji4]

Takk for mange erfaringer:) jeg får jo bare ta det som det kommer :0 det hjelper ikke bekymre seg (prøver man å si til deg selv) jeg krysser fingre for at jeg både får nok melk og at puppene holder seg sånn delvis i hvert fall [emoji6]

Jeg har gådd gjennom 3 svangerskap og ett hav av mnd med amming før innleggene ble tatt... uten å få antydning til strekkmerker. Så for min del hadde det ene og alene med innleggene å gjøre.

Nei, det er det ikke no grunnlag for å tro, for kroppen forandrer seg ettersom man blir eldre, og reagerer ulikt på hormonene for hvert svangerskap.
Les om korrelasjon og kausalitet. ;)

Jeg følte meg helt sikker på at jeg bare skulle ha det ene barnet for 13 år siden. Og hatt innlegg i 5 år nå. Men jammen er jeg gravid nå, og bekymrer meg litt for dette med ammingen. Er så redd for å ikke kunne amme, når jeg ammet førstemann og syns det var så kos[emoji173]️ godt å lese litt andres erfaringer. Tenker at jeg kan fint operere på nytt om de blir ødelagt, men for min del er jeg mest bekymret for om jeg kan amme[emoji1374]

Nei, det er det ikke no grunnlag for å tro, for kroppen forandrer seg ettersom man blir eldre, og reagerer ulikt på hormonene for hvert svangerskap.
Les om korrelasjon og kausalitet. ;)
Trenger ikke lese. Med en sånn tydelig forskjell, er det ingen tvil.

Back
Topp