Slik velger du riktig navn

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
For meg var det viktig å velge litt korte og enkle navn som "alle" har hørt om. Man vet aldri om barnet får skrivevansker eller noe annet som kan gjøre det vanskelig å stave/uttale hva man heter. Syns også det er litt "trist" om barnet ikke lærer å skrive navnet sitt før 4. klasse fordi foreldrene har valgt lange, keitete og gjerne dobbeltnavn[emoji4].

Vi er heldigvis begge enig om at vi skal velge navn som ligger i familien. Så blir å studere familietre til oss begge og finne det perfekte navnet [emoji7]

For oss er det viktig å velge navn som er norsk,og passer inn. Dobbeltnavn er ikke aktuelt bortsett fra at vi har et jentenavn på blokka som kombinerer to av navna til bestemødrene. Og det ubeskrivelig viktig for meg at navnet skal kunne følge barnet hele livet ut. En voksen mann som heter Linus blir fullstendig feil for meg(no offence til de som velger det).

Vi ønsker gamle norske navn, ikke for lange og skal passe sammen med søsken. Vil ikke ha veldig spesielle navn men gjerne ikke de mest brukte. Men merker at guttenavn er mer tradisjonelle enn jente så mindre å velge mellom

Back
Topp