Slik vart brevet! ang å røpe en hemlighet*nytt brev*

to prinser

Elsker forumet
Kjære ****!

Jeg har prøvd flere gange å manne meg opp til å skrive dette brevet, brukt mange timer på å finne ut hvordan jeg skal formulere meg og hvordan finne ut den enkleste måten å fortelle deg dette på, selv om det er en vanskelig sak for alle involverte.

Det har seg slik at vi er i familie. Foreldre mine er ikke mine bilogiske, men mine fosterforeldre, som jeg kom til da jeg var liten. Min biologiske mor var ung når hun fikk meg og jeg havnet i fosterhjem hos din mors tante og onkel. Åshild er søsteren til min fosterfar og du har kanskje hørt at jeg sier tante til henne, men hun er egentlig min bestemor. Også de i Steinkjer er mine besteforeldre. Alt dette er holdt hemmelig i så mange år, men jeg synes det er på tide at sannheten kommer for en dag. Så det jeg prøver å fortelle deg her, er at jeg er egentlig din storesøster.

Jeg forstår at det kanskje er mye å fordøye og at det kommer som et sjokk. Jeg beklager at det er blitt holdt hemmelig så lenge, men jeg har vært bare et barn, og etter at jeg er blitt voksen så har det vært vanskelig å stå opp mot alle de som har ment at dette burde forbli som det er.
Men jeg føler at noe mangler i livet mitt, jeg savner å kjenne den biologiske familien min. Håper at også du, med din familie, kan finne plass til meg og min familie etter at sjokket har lagt seg.
Det eneste jeg vil er å bli bedre kjent med deg, som det du er, min lillesøster.

Jeg er åpen for å svare på alle spørsmål og tanker du måtte ha. Jeg kan nås på
adresse:
tlf:
mail:

Hjertelig hilsen

Vil takke så mye til OneOnOne som har tatt tid å hjelp meg med dette brevet/skrevet det for meg.
Så all ære til ho,tusen takk for en kjempe god hjelp

Har mellom rom så klart i brevet,

Jeg syns det ble veldig rotete.. Men mulig det er for at du skrev på dialekt og da syns jeg at manfe av settningene var veldig rart formulert.

det virket litt rotete... jeg slet med å henge med hvem som var i familie med hvem og hvem som var din mor og hennes mor osv..... tror kanskje jeg ville prøvd å ta hele familieforklaringen punktvis...[:)] men lykke til[:)]

Jeg syns du må skrive det som du vil..
Men jeg syns også at det ikke er din oppgave å fortelle dette aleine, jeg syns det er noe dere i familien bør bli enige om først. Ellers skaper det antakelig mer splid enn glede.

Det er veldig rotete ja.. og vanskelig å skjønne.. men jeg ser hva som står...

Om du vil fortelle dette, er det riktig å skrive det og sende det i posten? Jeg hadde ikke gjort det. Hadde jeg vært henne hadde jeg blitt mer som sjokka av å bare åpne det brevet..

Viktig å skrive det tydelig og kort syns jeg [:)] bare fortell det, og be henne ringe deg... trenger ikke å forklare i brevet..

Takk for svar alle sammen,eg har støtte bak meg om dette.
Ja er på dialekt og har punkter og slik i brevet men vart ikkje visan her når lima det inn.
Hmm prøve å skrive det anerledes da kansje og prøve å korte ting ned igjen,ja eg har ingen annet måte å fortelle henne om det.

Syntes det er sterkt å lese. Kjenner jeg blir litt sånn stolt av deg.
Eneste jeg tenkte var at du kanskje ikke skal skrive at du syntes det er så vondt så mange gangene. Jeg tror det blir litt rotete da. Skriv det i begynnelsen (der hvor du skriver at du har noe å fortelle henne), og så prøv å være konkret etter det.
Jeg har bodd i fosterhjem siden min mor var veldig ung da hun ble gravid hos meg. Mine fosterforeldre er egentlig min tante og onkel (og forklare familiesammenhengen).
Min biologiske mor er ***, og vi er derfor søsken. Og da forklare at din bestemor (som du har kalt tante) vet om deg, og om besteforeldrene dine (bestefar og hun nye). At du har kontakt med de ol.

Ble rotete forklart her, men ja jeg prøvde iallefall. Du må jo ikke skrive det slik som jeg sier heller da.. Jeg forsto godt hva du mente i brevet. Og det er nok lettere når du får på navna også.
Som sagt, eneste jeg tenkte på var det at du ofte skrev at du fikk vondt av henne. Det forstår jeg godt at du får, men skriv det først og sist kanskje?

klem

ORIGINAL: Lillesnille

Viktig å skrive det tydelig og kort syns jeg [:)] bare fortell det, og be henne ringe deg... trenger ikke å forklare i brevet..

ja eg for prøve på det igjen

ORIGINAL: Hælledussan

Syntes det er sterkt å lese. Kjenner jeg blir litt sånn stolt av deg.
Eneste jeg tenkte var at du kanskje ikke skal skrive at du syntes det er så vondt så mange gangene. Jeg tror det blir litt rotete da. Skriv det i begynnelsen (der hvor du skriver at du har noe å fortelle henne), og så prøv å være konkret etter det.
Jeg har bodd i fosterhjem siden min mor var veldig ung da hun ble gravid hos meg. Mine fosterforeldre er egentlig min tante og onkel (og forklare familiesammenhengen).
Min biologiske mor er ***, og vi er derfor søsken. Og da forklare at din bestemor (som du har kalt tante) vet om deg, og om besteforeldrene dine (bestefar og hun nye). At du har kontakt med de ol.

Ble rotete forklart her, men ja jeg prøvde iallefall. Du må jo ikke skrive det slik som jeg sier heller da.. Jeg forsto godt hva du mente i brevet. Og det er nok lettere når du får på navna også.
Som sagt, eneste jeg tenkte på var det at du ofte skrev at du fikk vondt av henne. Det forstår jeg godt at du får, men skriv det først og sist kanskje?

klem

Tusen takk for svar og hjelp,trur eg skriver noe slik du har gjort det.
Er ikkje så enkelt å skrive ting når tankene svirrer og tårene renner.
Så derfor spurte eg om lit synspunkter og hjelp av dere.

Ja eg skal prøve å oppdatere dere,så no må eg berre få klart å skrive brevet som blir forandra på kvar dag for eg sliter lit.
Så eg håper eg for sendt gava og brevet snart.

Ja det er berre tante(bestemor) som er vanskelig men ellers er omtrendt alle som vil dette og for god ståtte.
Ja men vi bor for langt unna hverandre til å gjære det.
Ja eg har tenkt veldig grundig gjennom det og har usatt det veldig mange ganger.
Eg skal prøve å skrive et nytt og kortere brev som ikkje blir så rotat håper eg men som sakt så er det ikkje så enkelt når mange tanker svirer rundt og tårer[:(]

Prøvte å forandre litt kjapt på brevet jeg, altså den delen hvor du forteller sånn at det ble litt mere forståelig for meg å lese hvertfall, men du må jo selvsagt skrive det akkurat sånn som du ønsker [:)]

Jeg har også noe som eg vil fortelle deg i dette brevet! Det er ikke så enkelt for meg, men eg skal prøve så godt eg kan for etter så mange år gjør det meg vondt at du ikke vet hvem jeg egentlig er og siden ingen har tenkt til å fortelle deg det så ønsker jeg å gjøre det nå.

Det har seg slik at vi er i familie. Foreldre mine er ikke mine bilogiske, men mine fosterforeldre som jeg kom til da jeg var liten. Min biologiske mor var ung når hun fikk meg og jeg havnet i fosterhjem hos din mors tante og onkel. ......... og .... er søsteren til min fosterfar og du har kanskje hørt at eg sier tante til henne, men hun er egentlig min bestemor. Også de i Steinkjer er mine besteforeldre. Dette skulle holdes hemmelig, men nå syntes jeg at det var på tide at sannheten kom frem så det jeg prøver å fortelle deg er at jeg er din storesøster.

Det gjør vondt for meg etter alle disse årene at ingen har villet si noe. Jeg har vært så heldig at mine fosterforeldre har vært åpen og fortalt om dette til meg og skulle ønske noen hadde vært det samme med deg. Jeg synes dette er fryktelig vanskelig, men også godt å fortelle så håper du tar kontakt slik at vi kan snakke mer om dette sammen. Når jeg sitter å ser på bilder av meg selv og på de bildene jeg har av deg fra vi begge var små så ser jeg at vi har en del likhetstrekk. Det samme sier bestemor og besterfar i Steinkjer, også dattera (tante) sa det samme når jeg møtte henne den første gangen. Hun sa også at du har mye trekk fra Nordsveen slekta.

Håper i hvert fall å høre fra deg etter du har lest dette for det er ikke noe lett for meg å sitte her å skrive. Å ha visst sannheten har slitt en del på meg og jeg skjønner hvis du har mange tanker rundt dette nå for jeg har det selv. Så her er mitt telefonnummer, adresse e-post hvis du ønsker å kontakte  meg.

Med vennlig hilsen Lene Cesilie.

ORIGINAL: MathiasOgMamma

ORIGINAL: to prinser

Ja det er berre tante(bestemor) som er vanskelig men ellers er omtrendt alle som vil dette og for god ståtte.
Ja men vi bor for langt unna hverandre til å gjære det.
Ja eg har tenkt veldig grundig gjennom det og har usatt det veldig mange ganger.
Eg skal prøve å skrive et nytt og kortere brev som ikkje blir så rotat håper eg men som sakt så er det ikkje så enkelt når mange tanker svirer rundt og tårer[:(]

Ønsker deg masse lykke til. Måtte bare spørre, for har hatt en del familiefeider i vår familie.

Tusen takk og det var heilt greit at du spurte.

ORIGINAL: zmikka

Prøvte å forandre litt kjapt på brevet jeg, altså den delen hvor du forteller sånn at det ble litt mere forståelig for meg å lese hvertfall, men du må jo selvsagt skrive det akkurat sånn som du ønsker [:)]

Jeg har også noe som eg vil fortelle deg i dette brevet! Det er ikke så enkelt for meg, men eg skal prøve så godt eg kan for etter så mange år gjør det meg vondt at du ikke vet hvem jeg egentlig er og siden ingen har tenkt til å fortelle deg det så ønsker jeg å gjøre det nå.

Det har seg slik at vi er i familie. Foreldre mine er ikke mine bilogiske, men mine fosterforeldre som jeg kom til da jeg var liten. Min biologiske mor var ung når hun fikk meg og jeg havnet i fosterhjem hos din mors tante og onkel. ......... og .... er søsteren til min fosterfar og du har kanskje hørt at eg sier tante til henne, men hun er egentlig min bestemor. Også de i Steinkjer er mine besteforeldre. Dette skulle holdes hemmelig, men nå syntes jeg at det var på tide at sannheten kom frem så det jeg prøver å fortelle deg er at jeg er din storesøster.

Det gjør vondt for meg etter alle disse årene at ingen har villet si noe. Jeg har vært så heldig at mine fosterforeldre har vært åpen og fortalt om dette til meg og skulle ønske noen hadde vært det samme med deg. Jeg synes dette er fryktelig vanskelig, men også godt å fortelle så håper du tar kontakt slik at vi kan snakke mer om dette sammen. Når jeg sitter å ser på bilder av meg selv og på de bildene jeg har av deg fra vi begge var små så ser jeg at vi har en del likhetstrekk. Det samme sier bestemor og besterfar i Steinkjer, også dattera (tante) sa det samme når jeg møtte henne den første gangen. Hun sa også at du har mye trekk fra Nordsveen slekta.

Håper i hvert fall å høre fra deg etter du har lest dette for det er ikke noe lett for meg å sitte her å skrive. Å ha visst sannheten har slitt en del på meg og jeg skjønner hvis du har mange tanker rundt dette nå for jeg har det selv. Så her er mitt telefonnummer, adresse e-post hvis du ønsker å kontakte  meg.

Med vennlig hilsen Lene Cesilie.

Hei,tusen takk for kjempe god hjelp.
det vart mye bedre ja så da trur eg bruker det
tar med starten også kjem det du har skrevet,det er ikkje så enkelt altid å sjå ting selv spes når det er lit vanskelig dette.

ORIGINAL: MathiasOgMamma

Virket mye ryddigere det nye brevet ja.

Masse lykke til enda en gang. Håper du får et positivt svar og at dere får kontakt.

Tusen takk,da tar eg det eller det *zmikka* skreiv for det var og bra.
Takk,ja eg er spendt selv om vi for det eller ikkje.

Mulig det er lettere å sette seg inn i om en kjenner personene, men jeg skjønte ikke et pøkk..

Drit i alt det der med, hvem og hvor og hvordan - begynn med jeg er storesøsteren din! SÅ kan du evt, hive på alle de andre om nødvendig..

Back
Topp