Slik pynter du Bamsekake :-)

ORIGINAL: Skjønningen

HELT lik form har jeg å [8D][8D]

åssen kake er det,  å ÅSSEN pynt har du brukt [:)][:)][8|]

KJEMPE FLINK ER DU [:)]

Vanlig sjokoladekake, kan gjerne ta langpanne 1-2-3 sjokoladekake fra Toro. Den passer akkurat i forma [:)]

På toppen er det smørkrem i forskjellige farger [:)]

Å glimrende!! Tusen takk - jeg skal snart ha barneselskap for Sofia så dette passet bra![:D]

Hvor har du kjøpt bamseformen hen?
Og hvordan er blandingsforholdene i smørkremen?
Sjokoladesausen du har brukt?

ORIGINAL: BlåBobler

HELT lik form har jeg å [8D][8D]

åssen kake er det,  å ÅSSEN pynt har du brukt [:)][:)][8|]

KJEMPE FLINK ER DU [:)]

Vanlig sjokoladekake, kan gjerne ta langpanne 1-2-3 sjokoladekake fra Toro. Den passer akkurat i forma [:)]

På toppen er det smørkrem i forskjellige farger [:)]

men åssen har du fått den smøreklemen sånn da [8|][:D]

Med kremsprøyte som har en tynn stjerneformet tupp også setter du sånne små topper tett i tett [:D]

Også må du ha en annen kremsprøytetupp for å lage de svarte strekene [:)]

Greit med flere sprøyteposer [:)]

ORIGINAL: MammaOkt

Å glimrende!! Tusen takk - jeg skal snart ha barneselskap for Sofia så dette passet bra![:D]

Hvor har du kjøpt bamseformen hen?
Og hvordan er blandingsforholdene i smørkremen?
Sjokoladesausen du har brukt?

Bamseforma kan du kjøpe på www.cacas.no. Men jeg tror de har noen av de på Jernia og Glassmagasinet også [:)]

Smørkremen lages av 50gr Flott matfett og 50gr Melange + 300gr melis og 3 ss melk (sitronbrus) Alt må væree mykt og romtemperert også pisker du det veldig hurtig i mixmaster til det blir lyst og luftig som krem.

Del kremen opp i flere skåler og bland med farger [:)]

Tror ikke den jeg lager blir sååå fin[&o][8|] Ville prøve meg på det til Oliver sin 2års dag[:D]

*fårstarteogbakenåtrorjeg*[8|][8|][:D][:D] Det ser jo såååå enkelt ut lissom

ORIGINAL: Luremus31

Tror ikke den jeg lager blir sååå fin[&o][8|] Ville prøve meg på det til Oliver sin 2års dag[:D]

*fårstarteogbakenåtrorjeg*[8|][8|][:D][:D] Det ser jo såååå enkelt ut lissom

Det kan være greit å øve seg på å sette små topper på et bakepapir eller brett. Hold på til du får litt "teken" på det [:D]

Jeg øver meg veldig mye! Både på kremdekorering og marsipanroser osv [:)]

*lagrer denne siden på mine favoritter*[:)]

Herregud så flink du er å bake..
Jeg laget sånn bamsekake til Noah sin 1 års dag,men når den var ferdig pyntet så det ut som en spøkelseskake..

Har du gått noe bakekurs eller noe??

Er du konditor??

ORIGINAL: Trine82

hvor kjøper du konditorfargene?

Jeg bestiller på cacas.no og wilton.com.

Men de selger det på Jernia også [:)]

Til den brune kremen bruker du bare kakao [:D]

ORIGINAL: Tvilling74

Jeg laget sånn bamsekake til Noah sin 1 års dag,men når den var ferdig pyntet så det ut som en spøkelseskake..

Jeg er utdannet kokk. Men kake-bakinga/pyntinga har jeg bare lært meg selv... TRO MEG! Mine kaker så heller ikke bra ut i starten!  [8D][:D]

Jeg er utdannet kokk. Men kake-bakinga/pyntinga har jeg bare lært meg selv... TRO MEG! Mine kaker så heller ikke bra ut i starten!  [8D][:D]

Ja flink er du ihvertfall..[:)]

Ja flink er du ihvertfall..[:)]

Takk [:)]

Vi har den bamseformen, helt lik - kjøpte til 50 kr på Rema. Litt billigere enn Jernia kan du si[:D][:D][:D]

ORIGINAL: Arianne

Du er så flink![:)]

Tror jeg skal lure meg inn på et lite kurs hos deg når jeg har flytta til Særp..[:-][:D]

Skal du flytte hit? [:D]

Jeg holder på å planlegge et kurs nå med Trista og noen venner av ho [:)]

nå har jeg svidd av 1300kr på cacas hehe, kjøpte to former, masse konditorfarger, et par sprøytespisser og poser til å ha kremen oppi... så skal det bakes [:)]  har fra før den forma som ser ut som en åpen bok, har bakt den et par ganger, den er kjempefiin [:)]

Back
Topp