Slik kjører dere i rundkjøring!

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Nå er jeg mektig lei av å nesten bli kjørt på eller nesten kjøre i grøfta for å unngå å bli påkjørt pga folk ikke skjønner hvor en skal legge seg når de kjører ut u rundkjøringer. Det er ikke så vanskelig!

Blir så stressa når andre ikke klarer å følge helt enkle prosedyrer, del gjerne, for dette blir for dumt!

image.jpg image.jpg

Vikeplikt bør flere sette seg inn i. Senest i går ble jeg nesten påkjørt av en idiot som druste inn i rundkjøringen fra min høyre side når jeg allerede var inni (kom altså fra hans venstre side)

Bare det at folk ikke blinker! :banghead:

Haha, det er egentlig helt fantastisk at folk er så vanvittig talentløse i trafikken.. Noen skulle aldri fått lappen !!

Endelig, bilder som ordentlig forklarer det!

Her jeg bor er problemet at kjøreskolene har forskjellige meninger om hva som faktisk er riktig, så veldig mange blir opplært til å legge seg feil. Helt hårreisende!
Eneste unntaket er jo selvfølgelig piler og skilting, men disse bildene samsvarer med vegvesenet sin forklaring så det sier jo seg selv at de har rett, gjør det ikke?! :eek:

En enkel regel; den eneste gangen du skal legge deg i venstre fil er når du skal ut siste avkjørsel i rundkjøringen (der man kom fra teller ikke).

Unntakene er hvis skilting og piler viser noe annet, eller det er to felt både inn og UT av rundkjøringen. Da kan du holde feltet ditt hele veien.

Du har også alltid vikeplikt hvis du skal skifte felt inni en rundkjøring.

Altså; (i en firearmet rundkjøring) er det to felt inn mot rundkjøringen men bare ett ut av den, skal du _ikke_ ligge i venstrefeltet om du skal rett frem. Du bryter da også vikeplikten din når du hiver deg inn foran bilen bak (som ligger i høyre feltet) for å kjøre ut rett frem. Da bytter du nemlig felt.
Det beste om du har lagt deg feil er å kjøre en ekstra runde og alltid bruke blinklys.

Det er desverre alt for mange som ikke er klar over dette..

Senest igår opplevde jeg at en idiot ikke kunne reglene.
Første bilde, der skulle vi begge være hvit bil(rett frem i rundkjøringa), men den j*vla idioten plasserte seg helt til venstre som grønn bil, så da kjørte vi likt inn i rundkjøringen, men så svinget han inn i mitt felt slik at vi nesten kræsjet. Og dette skjedde i hele TRE rundkjøringer!! Blir så irritert av å tenke på det:p hadde så lyst til å huske bilnr. og finne ut navn og telefonnr. for å sende han ei melding om hvordan man kjører i rundkjøringer, men det ble med tanken.. Men mye tuting ble det. I tillegg så kjørte denne personen midt på veien, opp og ned i fart, 50 i 70 sone, beruset kanskje? Grr!

Jeg blir så irritert på de som "kutter svingen" i rundkjøringa her jeg bor. Det et to filer rundt, men ikke merket med strek så de som ligger ytterst er plutselig over i min fil som er innerst:o

Ingen av oss kjører vel feilfritt :-) det er tross alt umulig. Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor rundkjøringer er så vanskelig med mindre det er en større rundkjøring hvor man egentlig ikke er kjent og vet hvor man skal. Jeg har selv kjørt feil noen ganger og prøvd å lirke meg inn i den riktige fila til andres fortvilelse.

Det er veldig mange som ikke kan reglene!! Skikkelig irriterende!! Og spesielt i rundkjøringer som ikke er 4 arma når du gjerne skal plassere deg litt annerledes enn i en vanlig 4arma rundkjøring. Legger meg heller bak folk, for tør ikke stole på at dem kjører sånn som man skal

Forresten, så tror jeg det mangler et klart regelverk på dette. At man skal kjøre sånn i rundkjøringer er bare den mest effektive måten å gjøre det på. Det finnes ingen lovfesta regel på det. Og det er jo veldig dumt i forhold til forsikring og sånn hvis det faktisk skulle smelle. Derfor legger jeg meg alltid heller litt bak folk, enn ved siden. Tør ikke stole på at andre vet hvordan de burde kjøre!

Glad for å se at jeg gjør det riktig! Haha

Men hva om det er to felt til venstre? :)

Da er det vel ofte merket opp hvor man skal ligge? Er ihvertfall det jeg har erfart:)

Endelig, bilder som ordentlig forklarer det!

Her jeg bor er problemet at kjøreskolene har forskjellige meninger om hva som faktisk er riktig, så veldig mange blir opplært til å legge seg feil. Helt hårreisende!
Eneste unntaket er jo selvfølgelig piler og skilting, men disse bildene samsvarer med vegvesenet sin forklaring så det sier jo seg selv at de har rett, gjør det ikke?! :eek:

Er jo helt horribelt at de ikke kan det:confused: er det virkelig mulig :eek:

Aaag! Enig! Her er det ikke mange rundkjøringer, og ingen store, men bare det med blinking ja!

Vurderer å få avisen til å trykke de bildene. Makan til idiotisk kjøring på mange.

Back
Topp