Slik kan du snu baby med yoga

Mamma73

Elsker forumet
Leser at flere har babyer som helst vil ligge i seteleie eller tverrleie.

Har tidligere anbefalt en yogastilling som heter skulderstilling som kan hjelpe på at babyen snur seg selv.

http://www.yogakurs.no/yogaforgravide.html

Scroll nedover siden til du kommer til skulderstillingen.

Jeg har to venninner som har prøvd dette, og de mente begge to at øvelsen hjalp.

Kanskje verdt et forsøk? :)
 
Rebozo massasje skal også hjelpe.
 
Fikk beskjed av legen som gjorde vendingen på meg, (når planen var å ta det noen dager senere, endte jo med å gjøre det der og da) at jeg skulle stå på alle fire med rumpen opp og skuldrene ned i en halvtime i slengen. Det kunne hjelpe på å få ungen opp av bekkenet og dermed mer mobil.
Blir vel samme effekt av den yogastillingen :-)
 
Den skulderstillingen fikk jeg anbefalt av en overlege på sykehuset i dag :) skal snu den lille på torsdag. Men skal prøve å ligge litt i den stillingen og se om det kan hjelpe.
 
Min ligger nå i tverrleie.
Men egentlig så spiller det ingen rolle da legen idag sa at jeg mottar brev om pks og info i posten.
 
Min ligger nå i tverrleie.
Men egentlig så spiller det ingen rolle da legen idag sa at jeg mottar brev om pks og info i posten.
Ja, det har det ikke noe å si.
 
Fikk beskjed av legen som gjorde vendingen på meg, (når planen var å ta det noen dager senere, endte jo med å gjøre det der og da) at jeg skulle stå på alle fire med rumpen opp og skuldrene ned i en halvtime i slengen. Det kunne hjelpe på å få ungen opp av bekkenet og dermed mer mobil.
Blir vel samme effekt av den yogastillingen :-)
Har hørt fra eldre folk at det er bra for gravide å vaske gulvet på alle fire :eek: Har vært skeptisk til det før jeg ble fortalt på gravideyoga at katten er den beste stillingen for å få babisen plassere seg riktig før fødsel.
 
Da skal jeg prøve denne i dag. Eller vaske gulvet på alle 4 :p Min har lagt på tvers i flere mnd. Men da jeg var på kontroll tidlig i uken var han endelig snudd seg med hodet ned. Men i dag, når jeg er kommet til uke 36+0 snudde han seg. Til seteleie. Så her skal alle triks prøves!
 
Back
Topp