Slik gikk jeg raskt ned 25 kilo... *Oppdatert med ny link*

Jeg begnte med dette i går, og så langt går det fint. Har hatt det travelt i dag, så har bare spist tre måltid, men prøver å spise hver 3 time.
 
Har forresten gått på Grethe Roede og vektklubb, og har faktisk aldri opplevd å gå sulten. Snarere tvert i mot. Hadde problemer med å få i meg alle de kalloriene jeg skulle ha. Men uansett var det ikke noe for meg, for jeg ble dritt lei av å veie og telle alt.
 
Har handlet inn mengder med salat, så nå blir det kanintenner på meg i løpet av noen uker. Satser bare på at vekta går ned også[:D][:D]
 
du sier at en bør passe litt på å ikke spise for mye mettet fett i lengden for det kan være farlig for hjertet... jeg har fått ett helt annet inntrykk på lavkarbo forumet, der sier de at en skal peise innpå med fett av alle mulige slag![8|]
 
ORIGINAL: BlåBobler

Disse produktene er veldig bra, og ganske så rimelige! Veldig kjekt at de kommer i posjonspakninger!

Du får 40 posjoner til bare 359kr!!! Det er MYE billigere (faktisk mer enn halv pris) enn den fra Protein Delite [:)]

http://www.macronova.se/Shapy.asp

















 
hvis denne også er god så går jeg for den tror jeg:) liker best når de er sånn milkshakeaktig.dette bølir spennende:)
 
Dette mååå jeg prøve....[:)]
 
 
 
ORIGINAL: silona

du sier at en bør passe litt på å ikke spise for mye mettet fett i lengden for det kan være farlig for hjertet... jeg har fått ett helt annet inntrykk på lavkarbo forumet, der sier de at en skal peise innpå med fett av alle mulige slag![8|]

 
Du KAN spise det og fortsatt gå ned i vekt. Men jeg synes det er viktig å ta vare på resten av helsa også, ikke bare vekta....
 
Det er det som er så synd med Atkins-kostholdet. Det blir veldig misforstått av alle de som tror man skal peise på med med rømme og fløte uten noen som helst begrensninger....
 
Jeg spiser bacon, jeg spiser rømme og fløte og majones. Men ikke ubegrensede mengder! Det mettede fettet tetter igjen blodårene på sikt, og går etterhvert utover hjertet....
 
Men for VEKTA, så har det ikke noe å si....
 
 
ORIGINAL: !~CappuCino~!

Jeg har testet ut Atkins, og dietten fungerer virkelig!  Man går kjapt ned i vekt så fort man er i ketose [:D]

Men jeg hadde ikke orket å gjennomføre en gang til av disse grunnene:
-syns kosten ble altfor ensidig og kvalmende i lengden.  Egg/bacon eller løvstek til frokost var det jeg pleide å spise, og nå i ettertid klarer jeg ikke å spise løvstek lenger iallefall.
-fordel med kantine på jobben. Ble enormt mye pes å måtte ta med seg salat hver dag.
-krever et matbudsjett over normalen.  Rent kjøtt og mye grønnsaker koster langt mer enn karbohydratrikt kosthold
-jeg ble så opphengt i karbohydrater at jeg fikk dårlig samvittighet av å spise knekkebrød! 
-fikk ikke overskudd til å trene på grunn av mangelen på karbs (prøvde å trene, men fikk blodtrykksfall og følte meg uvel)


Men for all del - man føler seg svært opplagt uten alle karbohydratene  -og humøret stiger mange hakk når vektnålen går så kjapt nedover [:D] 

 
***Man går ganske kjapt ned når man IKKE er i ketose også, men i ketose går det superraskt!
 
***Jeg vil alikevel ikke anbefale å være i ketose for lenge, for man blir litt energiløs av det.
 
***Når det gjelder matpakke på jobben, så synes jeg det er verdt å legge littegrann tid i å lage den, når man får så gode vekt/helse fordeler av det.
 
***Det er dyrere å spise riktig enn å spise galt, DESVERRE! Men det er jo vår egen kropp det er snakk om, og vi har tross alt bare en kropp.
Men jeg anbefaler å kjøpe et proteintilskudd. Det er billigere pr. måltid enn å fråtse i kyllingfilet og biff.
 
***Du skal ikke ha dårlig samvittighet av å spise litt karbohydrater, så lenge det er de trege typene. Havregryn (store, langkokte), helkorn, rug (knekkebrød som Ryvita og Rugsprø), ris (Helst Basmati hvis du skal ha HVIT ris, ellers brun eller naturris)
 
***Man kan føle at det blir litt ensidig til tider, men det gjelder bare å ha fantasi.
Til frokost kan du lage en pannekake som består av egg, soyamel, søtningsmiddel og oppå den kan du ha friske bær og en dasj krem (pisket med søtstoff, ikke sukker selvfølgelig) Dette er en veldig proteinrik frokost, og noe helt annet enn løvstek eller egg og bacon. Du kan også spise havregryn hvis du har oppi masse cottage cheese, kanel og nøtter.
 
 
 
hoff,hørtes fint og flått ut,men dog såå vanskelig og komplisert ut! har lita beibi hjemme,så jeg har ikke tid til å "analysere"all maten!  synds d va svært bra av deg å ta av såå mye!!!!gratulerer veldig!!!!er fryktelig misunnelig på deg!!!
 
for meg fungerer det nok best med å spise ofte,lite og sundt!
 
ORIGINAL: mamma til Alina!

hoff,hørtes fint og flått ut,men dog såå vanskelig og komplisert ut! har lita beibi hjemme,så jeg har ikke tid til å "analysere"all maten!  synds d va svært bra av deg å ta av såå mye!!!!gratulerer veldig!!!!er fryktelig misunnelig på deg!!!

for meg fungerer det nok best med å spise ofte,lite og sundt!

 
Det er ikke så avansert [:)]
 
Bare vit at du ikke skal spise sukker og fint hvetemel (det vil si nesten alle bakevarer).
 
Og ikke for mye og for ofte ris, potet og pasta [:)] 
 
Ellers kan du nesten spise alt [:)]
 
ORIGINAL: Baby klar..

Jeg må si at dette virkelig fasinerer meg[:)]
Men må bare spørre.. Hvorfor kan en spise så mye nøtter? Er jo ganske mye karbo i det??[8|]
Lyst på nøtter hvis jeg kan [8D]


Walnøtter f.eksempel inneholder:                                                 



Valnøtter

14,3 fett

62,0 protein

13,1 karbo







Cashewnøtter:

fett 26.5


karbo15.3


protein 46.4



Det er så stor andell proteiner og sunt fett at det veier opp for det "lille" som er av karbo [:)]
 
ORIGINAL: Baby klar..


Lyst på nøtter hvis jeg kan [8D]

 
 
Jeg spiste i hvertfall VELDIG mye nøtter! [:)]
 
Ikke når jeg var i ketose da, men.....
 
ORIGINAL: Becca

hva er ketose egentlig???[8|]

 
Det forklares i det første innlegget [:)]
 
Kort fortalt, du tilfører kroppen så lite karbohydrater at den er TVUNGET til å omdanne det lagrede fettet til energi. Du får en MAX forbrenning [:)]
 
Bare et spm...
Kan man erstatte et eller flere måltid men protein shake?
 
ORIGINAL: lillekine

Bare et spm...
Kan man erstatte et eller flere måltid men protein shake?

 
Ja. I perioder tok jeg 3-4 shake og kanskje bare 1 ordentlig måltid om dagen.... Men pass på at det er en ordentlig proteinshake. Mange shake inneholder ca. 50/50 protein/karbo. Den MÅ inneholde minimum 80% protein [:)] 
 
ORIGINAL: Baby klar..

ORIGINAL: BlåBobler

ORIGINAL: Baby klar..


Lyst på nøtter hvis jeg kan [8D]



Jeg spiste i hvertfall VELDIG mye nøtter! [:)]

Ikke når jeg var i ketose da, men.....


Uff, stakkers deg, alle maser virkelig på deg nå..[8|] Men tusen takk for alle gode råd[:D] Gjør det lettere når jeg kan spise nøtter med god samvittighet[:D]



 
Helt i orden med "masing" !! [:D]
 
Jeg brenner for dette og vil gjerne spre budskapet til hele verden!!! [:D]
 
Takket være denne "diskusjonen" her, så er jeg nå i full gang med lavkarbodiet...[;)]
Har kjøpt meg proteinshake og omega 3,6,9...
Merker at det krever omstilling i hodet- sitte og spise kylling med skinn og god samvittighet er en rar kombinasjon...
Jeg ønsker desp og komme i slik ketose, men glemmer meg litt da.
Men har printet ut veiledning og gode råd...
Så takk for opptrinet til årets vektreduksjon...[:D]
 
[:D][:D][:D]Blå bobler:
jeg er blitt INSPIRERT av deg, jeg er colaman, MEN drikker kun pepsi max og vann om dagen...frokosten min består av egg og en brødskive (må trappe ned forsiktig[;)]) som jeg bruker til 2 egg :)
Middagen min bestod i dag av skinkebiff og blomkål...ellers spiser jeg gulerøtter osv...
har ikke gått 100% inn i detta men har blitt mer bevisst om man kan si det sånn...[:D][:D][:D]
 
ORIGINAL: Becca

[:D][:D][:D]Blå bobler:
jeg er blitt INSPIRERT av deg, jeg er colaman, MEN drikker kun pepsi max og vann om dagen...frokosten min består av egg og en brødskive (må trappe ned forsiktig[;)]) som jeg bruker til 2 egg :)
Middagen min bestod i dag av skinkebiff og blomkål...ellers spiser jeg gulerøtter osv...
har ikke gått 100% inn i detta men har blitt mer bevisst om man kan si det sånn...[:D][:D][:D]

 
Så bra!!!!! [:D]
 
Jeg er SÅ glad for alle jeg kan inspirere!!!
 
Hvis bare 5 av de 1500 som leser det jeg skriver blir lavkarbo'ere, så er jeg kjempehappy!!!!! 
 
Jeg brenner virkelog for dette! [:D] 
 
Lykke til med videre "testing" Becca!!!!
 
Back
Topp