Slik gikk jeg raskt ned 25 kilo... *Oppdatert med ny link*

høres jo helt genialt ut jo[:D] men blir man ganske sliten de 6 første start ukene? jobber i bhg ser du...
 
Men...jeg må spørre om noe...om man skal ha on the run mat...assa man er på farta og blir litt sulten stopper på en evnt bensinstasjon for å spise noe lettvindt og kjapt...hva kan man spise da da??
det er der jeg hadde røket tror jeg..om jeg må ta med matpakke hvor enn jeg skal...[8|][8|]
 
ORIGINAL: Becca

Men...jeg må spørre om noe...om man skal ha on the run mat...assa man er på farta og blir litt sulten stopper på en evnt bensinstasjon for å spise noe lettvindt og kjapt...hva kan man spise da da??
det er der jeg hadde røket tror jeg..om jeg må ta med matpakke hvor enn jeg skal...[8|][8|]

 
Pølse eller rollerburder UTEN brød [:)] Veldig mange bensinstasjoner har salater og omeletter. Ellers er det veldig lurt å ha en proteinbar i veska [:)]
 
så pølser er ikke så galt? Hva med kjøttdeig?
ORIGINAL: Baby klar..

Dette er en super tråd, er det mulig å legge den på topp?
Jeg har spist et lavkarbo kosthold på en ca 3mnd periode, og da har jeg bare tatt utgangspunkt i det lille jeg vet og det jeg tror.
Jeg har fulgt mye av det du skriver, men har fått en del aha opplevelser når jeg har lest denne tråden.

Kan jeg spise SÅ MYE jeg vil av mandler? Og MYE pistasj og cashew? Da er det jo bare å kose seg gjennom dagen da[:D]

Jo mer jeg leser jo fler spørsmål kommer løpende..
Grønnsakssuppe er det beste jeg vet(uten potet, med pølser) men er ikke det bra og spise det?
Kan jeg lage omelett og ha med på jobb med bacon og sopp?
Kylling tyter snart ut av ørene mine, men jeg klarer vel å holde ut litt til..

Har hørt at en ikke skal ta ekstra proteiner hvis en ikke trener, da blir en bare feit.. Så jeg slutta med det.. Dette var det en som trener en del sa til meg faktisk..

Har du en spisedag dr du unner deg en pita eller taco? Føler at når jeg aldri kan unne meg noe godt så vil jeg sprekke til slutt..
Hva gjør du ang chips og snop i helgene, tar du litt eller ingenting??

 
Pølser er ikke så galt, men for den generelle helsas skyld, så hold deg til kalkun/kyllingpølser de fleste gangene du spiser det. De inneholder bare 14gr fett og hele 12gram protein pr. 100gram. [:)]
 
Lag omelett med bacon, det spiser jeg mye av!!
 
Når det gjelder nøtter og mandler, så spis det du vil av de usaltede, men vær LITT måteholden med de som er salta. Saltet øker ikke vekta di, men det er ikke så sunt med for mye...
 
Jeg unnet meg pitabrød osv en gang i mellom. Gjerne et kakestykke også. Men de gangene jeg gjorde det tok jeg også en ren proteinshake i tillegg, for å senke GI'n på måltidet. Da er det MYE mindre skadelig for vekta [:)]
 
VELDIG VIKTIG: ALT FOR MYE PROTEINER ER IKKE BRA FOR NYRENE, MEN DET SKAL MYE TIL FØR DET KAN VÆRE SKADELIG!!! VELDIG MYE!!
OGSÅ EN ANNEN TING, KROPPEN BRUKER IKKE OVERFLØDIGE PROTEINER TIL NOENTING. DET KOMMER BARE UT IGJEN VIA URIN OG AVFØRING. DET BLIR IKKE LAGRET SOM FETT. KROPPEN KLARER IKKE Å OMDANNE PROTEINER.
 
Så mye proteiner trenger et normalt menneske for å ikke miste muskelmassen:
 
0,80-1,0 gram pr. kilo kropsvekt. et vil si at hvis du veier 80kg, skal du ha i deg ca.80gram rene proteiner hver dag. PS! Dette er bare det man trenger for å ikke MISTE muskelmassen! Skal du ØKE muskemassen, må du opp i 1,5 gram pr. kilo kroppsvekt.
 
For å få i deg mengden protein kroppen MÅ ha for å bevare musklene må du spise så mye hver dag:
 
500gram kyllingfilet
2 liter melk
1 boks tunfisk
2 hele egg
1 boks brune bønner
 
Dette er VELDIG mye for et noralt menneske å spise hver dag, så for å få i oss det vi faktisk TRENGER av proteiner, så bør vi ta et proteintilskudd MINST 1 gang om dagen.
 
Jeg bruker disse:
 
http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produkter.aspx 
 
 
Her får du 20 gram protein pr. måltid og de er bare HELT nydelige på smak!!! Jeg er ekstremt kresen på sånne shaker! Men denne er veldig god og har helt fløtemyk konsistens [:)]
 
 
 
Jeg har også denne, som inneholder enda mer proteiner:
 
http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produkter.aspx 
 
 
Disse er billigere i Sverige, så har du tilgang dit, kjøp det der [:)] 
 
ORIGINAL: Baby klar..

Tusen tusen takk [:D]
Da skal jeg begynne med nytt mot i morgen og spise masse masse proteiner.

 
Husk:
 
***Jo mer proteiner du spiser, jo mer muskler får du. (Selv om du ikke trener)
 
***Jo mer muskler du har, jo høyere blir forbrenningen.
 
***Ta tilskudd av oljer! Dette er også med på å øke forbrenningen. Jeg anbefaler enten Udo's Choice olja, eller EFA-Omega. (Sistnevnte inneholder omega 3,6,9+ GLA og CLA) den er helt optimal for for forbrenningen!!! Viktig å vite: Fett forbrenner fett!
 
 
 
ORIGINAL: silona

Hvor lenge har du en sånn boks med shake tror du? 1000 kr[:o]

 
Når jeg trener tar jeg flere om dagen og da har jeg den store boksen (4kilo) i 1 mnd. Når jeg ikke trener varer den bortimot 2 mnd.
 
Men denne fra Protein Delite er den DYRESTE! De andre er LIKE BRA, men jeg har falt for smaken til akkurrat denn da.... [:)]
 
har meldt meg på grete roede fra slutten av august..men nå ble jeg usikker her gitt!
 
vil du gi eksempel på dagsmenyer og hav du spiste når du gikk ned de første 13 kg på de ukene...
skal til syden tidlig i august, og begynner først på grete roede den 28..hadde vært greit å ta av noen få kg til dess.
funker det, så kan jeg alltids fortsette!
 
ORIGINAL: BlåBobler

ORIGINAL: silona

Hvor lenge har du en sånn boks med shake tror du? 1000 kr[:o]


Når jeg trener tar jeg flere om dagen og da har jeg den store boksen (4kilo) i 1 mnd. Når jeg ikke trener varer den bortimot 2 mnd.

Men denne fra Protein Delite er den DYRESTE! De andre er LIKE BRA, men jeg har falt for smaken til akkurrat denn da.... [:)]

 
Det var da søren da at den beste var dyrest....! den andre du nevnte er også god og litt billigere?
 
jeg har prøvd denne kuren en gang fr, men uten det store hellet. gikk UFATTELIG seint ned, så motivasjonen dalte....men jeg liker veldig godt lavkarbokosthold, så kanskje jeg skal gi det en sjanse til.. med  mer trening:)
 
ORIGINAL: Suppadura

ORIGINAL: BlåBobler

ORIGINAL: Suppadura

Men frukt?
Det er jo hva fordøyelsessystemet vårt egentlig er laget til å fordøye.
Det brytes ned raskt, og ingenting lagres, da tarmene utmerket klarer å utvinne hver del av det.
Bør ikke det kombineres?
Rett og slett fordi kjøtt ikke inneholder noe særlig av vitaminer.
Kjøtt er og veldig tregt fordøyelig, mennesker e4r jo originalt ike kjøttetere, men vi utviklet oss videre da vi oppfant stekekunsten, og hjernen vår begynte å vokse.
Det betyr at kjøtt er bra.
men man må ikke glemme at steinalderfolk spiste mengder av frukt når de hadde tilgang på det, og da vi originalt er fra rundt ekvator hadde de en lang periode med tilgang.
VIl jo tro at på sikt, når man ikke lenger er i en slankefase, men skal lage seg et normalt kosthold, er jo kombinasjonen av å spise frukt/grønt, og det du nevner ideelt?
eneste er at frukt må aldri inntas etter kjøtt, da kroppen bruker over 2 timer på å bryte ned kjøtt, mens den bruker 30 min på frukt. Frukt som ligger oppå kjøtt råtner og blir til dels ødelagt, så man skal alltid spise frukt ca ½ time før kjøtt.
Og man bør heller aldri innta kjøtt og stivelse(karbo samtidig, da magen bruker to forskjellige sammensetninger av magesyrer for å bryte ned disse, som motirker hverandre. Det er litt av årsaken til at man legger ekstra på seg av stivelse, rett og slett fordi kroppen ikke klarer nyttegjøre seg av det, men lagrer det..


Helt riktig det du sier her!

Frukt er en ganske stor del av et lavkarbokosthold. Men ikke akkurat i den perioden du skal i ketose (for de som velger det. Viktig å vite at man ikke behøver å gå i ketose for å slanke seg på lavkarbo, men det er en liten kickstart for de som har "dårlig tid")

Frukt inneholder VELDIG mye sukker, men av typer fruktsukker, som selvfølgelig er bedre enn raffinert hvitt sukker. Frukt inneholder også veldig mye fiber, som gjør at den glykemiske indeksen (GI) (hvor fort sukkeret får blodsukkeret i kroppen til å stige) blir en god del lavere.

Jeg spiser ALLTID nøtter eller en proteinshake sammen med en frukt. For å få GI'n så lav som mulig.


Steinalderfolket og folk før og etter spiste, som jeg skrev litt lenger oppe, også frukt. Men de hadde ikke den tilgangen på det som vi har i dag. Og de hadde ikke mulighet til å spise dette alle deler av året pga kulda. Så det gikk for det meste i proteiner.
Vi mennesker hadde for mange tusen år siden mye lenger og spissere hjørnetenner enn vi har i dag. Og det var fordi vi trengete disse skarpe tennene til å spise kjøtt og fisk. Etterhvert som mennesket har fått mer og mer lettspiselig og bearbeidet mat har disse tenne blitt nærmest helt flate.


Men dere må for all del ikke tro at jeg er i mot frukt, altså!! Både jeg og ungene spiser mye frukt! Det er veldig sunt i tillegg til at det er godt! Men Ikke overspis hvis du vil ned i vekt. Og som sagt, spis frukt HELST i sammen med en eller annen form for sunt fett eller proteiner. (F.eks nøtter).

Selv sverget jeg til proteinshake's da jeg gikk ned. I perioder orket jeg ikke å spise NOK kjøtt, men holdt forbrenninga på topp hele tiden med proteinene fra shakene. (kjøp det i sånne "Bygger-shop's" mye billigere enn vanlige helsekost butikker. Eller bestill på f.eks Proteinbutikken.no eller proteinfabrikken.no.
Fedon Lindberg har en egen nettbutikk, og den shake'n han selger er den aller mest smakfulle!! Den er bare helt nydelig, men desverre den dyreste av alle jeg har prøvd.... denne er billigere i Sverige (som alt annet).


[:)]


Nesten, mennesket er egentlig ikke en kjøtteter.
Vi er ikke bygd for kjøtt, fordøyelsen vår beviser at vi er vegetarianere, opprinnelig. MEN det var da vi begynte å spise kjøtt at vi utviklet oss videre ved at hjernen vår vokste og vi ble til homo sapiens sapiens vi er i dag.
Det var heller ikke spesielt kaldt, da vi opprinnelig kommer fra rundt ekvator, der det var varmt hele året, og tilgang på frukten var stor.

Uansett, det er bearbeidingen av maten som ødelegger den, samt det alt for store inntaket av stivelse, (karbohydrater) da stivelsen er polysakkarider og må brytes ned to ganger, først til dia og så til monosakkarider, noe som er tidkrevende og vanskelig for kroppen.
spiser man fruktsukker som er dia og mno trenger ikke kroppen jobbe noe for å bryte det ned, og vi nyttegjør oss av det i nesten 100%
Derfor fungerer også lavkarbodietter, fordi vi kutter ut de elementene som rett og slett ikke er bra for oss, men fortsetter med de som fungerer, bla fruktsukkeret, og kjøtt.



 
Ok. men siden vi BLE mennesker som vi er i dag, da [:)] 
 
ORIGINAL: silona

ORIGINAL: BlåBobler

ORIGINAL: silona

Hvor lenge har du en sånn boks med shake tror du? 1000 kr[:o]


Når jeg trener tar jeg flere om dagen og da har jeg den store boksen (4kilo) i 1 mnd. Når jeg ikke trener varer den bortimot 2 mnd.

Men denne fra Protein Delite er den DYRESTE! De andre er LIKE BRA, men jeg har falt for smaken til akkurrat denn da.... [:)]


Det var da søren da at den beste var dyrest....! den andre du nevnte er også god og litt billigere?

jeg har prøvd denne kuren en gang fr, men uten det store hellet. gikk UFATTELIG seint ned, så motivasjonen dalte....men jeg liker veldig godt lavkarbokosthold, så kanskje jeg skal gi det en sjanse til.. med  mer trening:)

 
Bare husk at JO MER proteiner og oljer, jo FORTERE går du ned! [:)] 
 
Det holder ikke å bare holde seg til trege og FÅ karbohydrater. Du trenger MENGDER proteiner også [:D]
 
Den andre proteinshaken jeg la inn bilde av er også god, og kommer i mange smaker. Men denne er mer saft-aktig enn milkshake-aktig da. [:)]
 
Den jeg skrev om rett over her "Shapy" er veldig rimelig, ganske så god og har fått veldig bra resultat i tester! [:)]
 
ORIGINAL: babytutta

har meldt meg på grete roede fra slutten av august..men nå ble jeg usikker her gitt!

vil du gi eksempel på dagsmenyer og hav du spiste når du gikk ned de første 13 kg på de ukene...
skal til syden tidlig i august, og begynner først på grete roede den 28..hadde vært greit å ta av noen få kg til dess.
funker det, så kan jeg alltids fortsette!


Du vil komme til å gå ned i vekt med Grete Roede. MEN.... Du må regne med å gå ganske ofte sulten.... Og mye av vekta du mister vil være muskelmasse. På et sånt kosthold får du ikke i deg mer enn ca.30-40 gram proteiner pr dag. Og du trenger nesten 100gram for å ikke miste muskelmassen.... [:o]


Jeg spiste til frokost:

***Ommelett m/ ost og skinke/bacon
***2-3 kote egg med litt salat til, eller bare eggene
***Stekt egg og bacon (uten noe brød) ikke spis dette ALT for ofte da det er litt fett, ikke bra for hjertet i lengden...
***Havregrøt med MYE cottage cheese i (for å tilsette den proteiner)
 
Ps! Jeg tar ALLTID en proteinshake sammen med frokosten (bortsett fra hvis frokosten består av mer enn 3 egg)


Lunsj, kvelds:

*** Salat med alt du vil av kjøtt, skalldyr, kylling etc. Også gulost/fetaost og gjerne nøtter/frø!

*** Ommeletter

*** Grilla kyllingvinger eller kyllinglår

*** Grilla kotletter eller annet kjøtt (husk igjen å passe LITT på fettet)

*** Ost og grønnsaker (Brie, gulost, Creme Cherrie, gammalost, DanBlue etc med paprika, agurk og redikker f.eks. Bare sitt å kos deg) [:)]


Middager:

Det samme som resten av familien, men ikke potet, ris eller pasta. Da tar jeg heller ekstra mye grønnsaker til fisken, kjøttkakene, steka eller hva vi måtte ha til middag [:)]
 
Jeg tar som regel en proteinshake etter middagen også. Enten rett etter middagen, eller sammen med kveldsmaten. De kommer LITT ann på hvor mye proteiner det var i måltidet [:)]
 
ORIGINAL: BlåBobler

ORIGINAL: babytutta

har meldt meg på grete roede fra slutten av august..men nå ble jeg usikker her gitt!

vil du gi eksempel på dagsmenyer og hav du spiste når du gikk ned de første 13 kg på de ukene...
skal til syden tidlig i august, og begynner først på grete roede den 28..hadde vært greit å ta av noen få kg til dess.
funker det, så kan jeg alltids fortsette!


Du vil komme til å gå ned i vekt med Grete Roede. MEN.... Du må regne med å gå ganske ofte sulten.... Og mye av vekta du mister vil være muskelmasse. På et sånt kosthold får du ikke i deg mer enn ca.30-40 gram proteiner pr dag. Og du trenger nesten 100gram for å ikke miste muskelmassen.... [:o]


Jeg spiste til frokost:

***Ommelett m/ ost og skinke/bacon
***2-3 kote egg med litt salat til, eller bare eggene
***Stekt egg og bacon (uten noe brød) ikke spis dette ALT for ofte da det er litt fett, ikke bra for hjertet i lengden...
***Havregrøt med MYE cottage cheese i (for å tilsette den proteiner)

Ps! Jeg tar ALLTID en proteinshake sammen med frokosten (bortsett fra hvis frokosten består av mer enn 3 egg)


Lunsj, kvelds:

*** Salat med alt du vil av kjøtt, skalldyr, kylling etc. Også gulost/fetaost og gjerne nøtter/frø!

*** Ommeletter

*** Grilla kyllingvinger eller kyllinglår

*** Grilla kotletter eller annet kjøtt (husk igjen å passe LITT på fettet)

*** Ost og grønnsaker (Brie, gulost, Creme Cherrie, gammalost, DanBlue etc med paprika, agurk og redikker f.eks. Bare sitt å kos deg) [:)]


Middager:

Det samme som resten av familien, men ikke potet, ris eller pasta. Da tar jeg heller ekstra mye grønnsaker til fisken, kjøttkakene, steka eller hva vi måtte ha til middag [:)]

Jeg tar som regel en proteinshake etter middagen også. Enten rett etter middagen, eller sammen med kveldsmaten. De kommer LITT ann på hvor mye proteiner det var i måltidet [:)]

 
 
ÅHHH jiiiisses...nå satt jeg her å tenkte...skal jeg spise alt det der så kommer jeg til å sprekke!!!

Hehe...dumme meg tenkte ikke over at det var alternativer til frokost lunsj og middag, men trodde du spiste det i løpet a en dag[8|][8|][8|][8|]
 
Tror jeg bør finne senga mi jeg assa...trøtt ja...
 
Men en utrolig bra tråd det skal du ha, jeg har en følelse av at dette er for å hjelpe kroppen ved å spise riktig i stedet for BARE slanking :)

GOOOD :)
 
Natta på dere :)
 
ORIGINAL: Becca

ORIGINAL: BlåBobler

ORIGINAL: babytutta

har meldt meg på grete roede fra slutten av august..men nå ble jeg usikker her gitt!

vil du gi eksempel på dagsmenyer og hav du spiste når du gikk ned de første 13 kg på de ukene...
skal til syden tidlig i august, og begynner først på grete roede den 28..hadde vært greit å ta av noen få kg til dess.
funker det, så kan jeg alltids fortsette!


Du vil komme til å gå ned i vekt med Grete Roede. MEN.... Du må regne med å gå ganske ofte sulten.... Og mye av vekta du mister vil være muskelmasse. På et sånt kosthold får du ikke i deg mer enn ca.30-40 gram proteiner pr dag. Og du trenger nesten 100gram for å ikke miste muskelmassen.... [:o]


Jeg spiste til frokost:

***Ommelett m/ ost og skinke/bacon
***2-3 kote egg med litt salat til, eller bare eggene
***Stekt egg og bacon (uten noe brød) ikke spis dette ALT for ofte da det er litt fett, ikke bra for hjertet i lengden...
***Havregrøt med MYE cottage cheese i (for å tilsette den proteiner)

Ps! Jeg tar ALLTID en proteinshake sammen med frokosten (bortsett fra hvis frokosten består av mer enn 3 egg)


Lunsj, kvelds:

*** Salat med alt du vil av kjøtt, skalldyr, kylling etc. Også gulost/fetaost og gjerne nøtter/frø!

*** Ommeletter

*** Grilla kyllingvinger eller kyllinglår

*** Grilla kotletter eller annet kjøtt (husk igjen å passe LITT på fettet)

*** Ost og grønnsaker (Brie, gulost, Creme Cherrie, gammalost, DanBlue etc med paprika, agurk og redikker f.eks. Bare sitt å kos deg) [:)]


Middager:

Det samme som resten av familien, men ikke potet, ris eller pasta. Da tar jeg heller ekstra mye grønnsaker til fisken, kjøttkakene, steka eller hva vi måtte ha til middag [:)]

Jeg tar som regel en proteinshake etter middagen også. Enten rett etter middagen, eller sammen med kveldsmaten. De kommer LITT ann på hvor mye proteiner det var i måltidet [:)]



ÅHHH jiiiisses...nå satt jeg her å tenkte...skal jeg spise alt det der så kommer jeg til å sprekke!!!

Hehe...dumme meg tenkte ikke over at det var alternativer til frokost lunsj og middag, men trodde du spiste det i løpet a en dag[8|][8|][8|][8|]
 
Tror jeg bør finne senga mi jeg assa...trøtt ja...
 
Men en utrolig bra tråd det skal du ha, jeg har en følelse av at dette er for å hjelpe kroppen ved å spise riktig i stedet for BARE slanking :)

GOOOD :)
 
Natta på dere :)

 
Hi-hi [:D] Godt du skjønte det etterhvert da! [:D]
 
 
Dette kostholdet er det riktige kostholdet for alle. Uansett om du skal opp i vekt, ned i vekt eller bare holde deg der du er [:)]
 
Det fine med denne dietten her er at du kan egentlig spise det samme som ellers til middag, bare peise på med mer grønnsaker og kanskje en litt større biff og kose seg.
 
Til middag syns jeg egentlig grønnsaker og kjøtt er det beste og gjør meg ingen ting å sløyfe potet, ris og pasta.
 
Det som er problemet mitt med denne dietten er at jeg er alt for glad i brødmat.[8|]
 
Men igjen, det er mye godt en kan lage av egg.[8D]
 
ORIGINAL: Mesaana

Det fine med denne dietten her er at du kan egentlig spise det samme som ellers til middag, bare peise på med mer grønnsaker og kanskje en litt større biff og kose seg.

Til middag syns jeg egentlig grønnsaker og kjøtt er det beste og gjør meg ingen ting å sløyfe potet, ris og pasta.

Det som er problemet mitt med denne dietten er at jeg er alt for glad i brødmat.[8|]

Men igjen, det er mye godt en kan lage av egg.[8D]

 
I know!! [:D] Genialt!
 
Jeg bakte mye rundstykker, muffins og brød av malte mandler, soyamel og egg jeg [:)] Blir ikke det samme som brød, men et godt alternativ [:)]
 
Back
Topp