Nå er det snart to år siden vi fant ut at en liten overraskelse var på vei.. :) jeg hadde tre eksamener å forberede meg til, og deretter hadde jeg vært ferdig utdanna (noe jeg i stedet holder på med nå :)), og forloveden min holdt på å skrive bacheloroppgaven sin. Kommer aldri til å glemme den muntlige eksamenen jeg fikk tatt. Var så grisedårlig, så det første jeg gjorde da jeg kom av bussen til skolen, var å spy bak en busk :P
Jeg ble dårlig veldig tidlig, og etter ei laang natt med masse funderinger og en veldig magefølelse på at det ikke lenger bare var mat og innvoller som holdt til der inne, stakk jeg på apoteket for å kjøpe en pakke tester så fort de åpna. Planen var å sitte på skolen sammen med min kjære og forberede meg til en muntlig eksamen jeg hadde på mandagen. Dette var en fredag (og det er vel ikke nødvendig å si at jeg ikke fikk lest så mye mer den dagen ;))
Hadde et lite stykke hjem, og så lenge klarte jeg ikke å vente, så jeg smatt inn på handicaptoalettet på skolen. Testen ble positiv nesten med ei gang, og VELDIG tydelig!! Sendte av alle ting, en sms til mannen om at han måtte komme bort på doen i enden av ganga, og han kom som ei kule.. Det første han sa, var: "Å fy faen, hva skal vi si til mamma og de?!" :P
Foreldrene våre fikk vite det ca ei uke etter positiv test. Da ringte vi dem, for det var ei lita stund til vi skulle hjem på besøk. Jeg spurte mamma hvordan den kommende mormora hadde det, og hun ble musestille i den andre enden. Så spurte hun forsiktig om jeg kunne gjenta meg selv? Og ble veldig overraska og veldig glad da det gikk opp for henne hva jeg sa :)) Til pappa spurte jeg om han satt godt, for jeg ville ikke at han skulle ramle i golvet når jeg fortalte han at han skulle bli bestefar :) "Åhåi, ja det blir stort!" sa han! :D
Svigers tok det også med et smil, og vi har ledd godt av svigerfar sin kommentar.. "Åiåi, ja det må jeg si..! Åssen har dette skj... *kremt* Ja dette blir moro!!" Skjønte jo lett hva han skulle til å spørre om, haha :) Svigermor ble helt i hundre med ei gang, og begynte alt å prate om å finne fram de gamle lekene til mannen :D