Slik får du et alt-etende barn

Kengu

Forumet er livet
VIP
Har du et barn som «ikke liker»? Da møter du deg selv i døren. For det er ofte foreldrene sin feil at barna blir vanskelige i matveien.
Dette står det i artikkelen!




Kjenner jeg blir rimelig provosert over den artikkelen dere har på siden deres nå
 
Kjenner det er et provoserende utsagn ja. Jeg har fem barn, de har alle fått servert den samme maten, og vi har hatt de samme reglene for smaking (alt skal smakes på, ikke bare en gang, men mange). Jeg har noen barn som liker alt, noen som liker mye, og et som liker "ingenting". Jeg liker da for pokker ikke alt jeg heller, hvorfor skal barn liksom spise alt?
 
Haha søskenbarna til mine barn spiste alt når jeg møtte dem flrste gangen..Så begynne å de på skolen
 
Har du et barn som «ikke liker»? Da møter du deg selv i døren. For det er ofte foreldrene sin feil at barna blir vanskelige i matveien.
Dette står det i artikkelen!




Kjenner jeg blir rimelig provosert over den artikkelen dere har på siden deres nå
Kjente jeg begynte å bli litt provosert på deg nå, Kengu:p helt til jeg så du siterte en artikkel [emoji14] for noe tøv!!
 
Ikke enig.
Tar ikke artikler lagt ut på bv som seriøse, siden det er klipp og lim fra ulike nettsider fra en journalist. Det kan jeg også gjøre.
 
Ikke enig.
Tar ikke artikler lagt ut på bv som seriøse, siden det er klipp og lim fra ulike nettsider fra en journalist. Det kan jeg også gjøre.

Har jeg tenkt flere ganger også.
Pleier egentlig ikke å lese artiklene, for som regel er jeg så uenig at jeg blir sint [emoji85]
 
Artiklene er i 99,999% av tilfellene ikke verd å lese, viderfoemidler svada.

Vi har også hatt samme regler og lik mat servert ungene og ikke fått samme utfall... Og de liker mye jeg ikke liker ;-)
 
Artiklene er i 99,999% av tilfellene ikke verd å lese, viderfoemidler svada.

Vi har også hatt samme regler og lik mat servert ungene og ikke fått samme utfall... Og de liker mye jeg ikke liker ;-)
 
Stemmer ikke her i hus. Vesla var altetende før, men ble plutselig litt kresen etter hun fylte tre-fire år. Jeg og pappaen spiser det meste og viser ikke at vi ikke liker noe.
 
Så barn skal ikke få være egne individ med egne smaksopplevelser?

Altså her et jeg den i familien som er verst, ungene spiser det meste heldigvis
 
Jeg skjønner ikke helt at det er noe å bli provosert over. Selvfølgelig er det ting enkelte,både barn og voksne, aldri liker,men det er da vel ikke tvil om at foreldrene legger mesteparten av grunnlaget for hva barna spiser? Jeg har for min del sett noen barn som lever på pølse og pommes frites eller pannekaker, det er virkelig ikke noe fint gjort mot barnet. Hvordan klarte de for noen generasjoner til å få barna til å spise det meste som ble servert?
 
Jeg har aldri skjønt den "matpolitikken", min erfaring med både egne og andres barn er at de blir mer altspisende om de får mat de liker. jeg har aldri tvunget dem til hverken å smake på eller måtte spise maten vi har. Det er ganske ensideig å ha den gamle tankemåten etter min mening. Mine har alltid fått og kommer til å få mat de liker om jeg så må lage forskjellig til alle.
 
Back
Topp