Slik er det hjemme hos meg etter enn dag! Litt ekkelt bilde!

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
Ja hør med dyrlegen, men før du ringer så bør du sette deg en skala fra 1-10 på hvor mye hunden klør. For min erfaring driter dyrlegen i røytingen. Men de bryr seg mer om hvor mye de klør.
Ja det sier meg mye. Og håper det er ett enkelt problem å løse for dere. For jeg hadde enn baby som hadde svarte hunde hår fra hodebog ned.[:'(]

Hun går på vaksiner hver fjerde uke. Vi klarer ikke å få vekk røytingen, men vi har klart å fått bort kløingen.
Siden hO reagerer på lagermidd får hun dette i seg hverdag. For dette er i maten. Vi fryser maten men det holder ikke. Nå har vi mer eller mindre gitt opp. Hun er fire år nå og har holdt på slik siden hun var ett år.

ORIGINAL: Inmari

Du er ikke alene. Vemmes ikke av bildet, jeg er blitt immun siden jeg har det sånn selv[8D] Støvsuger minst en gang om dagen. 

Jeg har en blanding jeg. Hun et blanding av en labrador og setter. Vi aner ikke hva slags setter desverre.
Ja jeg kan tenke meg du gleder deg når den slipper pelsen sin. Da er det frem med støvsugeren hverdag[X(][8D]
Sambo er veldig flink til å hjelpe til, men han har kanskje ikke så mye valg. For de hårene til min hund er som nåler når du tråkker på de. Det gjør skikkelig vondt..

[8D]Røyting??? Jeg skal fortelle deg hva som røyter.... Jeg har blanding av New Foundlender,Chow Chow med en besteforelder som var Border Collie. Dyrlegen bare flirer,og kaller ham "Nordisk mester i stille røyting"[8D][:D]. Han har manken og ulla til en Chow,og pelsen ellers er jo Nuffe..
Hva jeg gjør med det? Børster ham hver dag,kjøpt TRE støvsugere,har en i hver etg på huset. To av støvsugerene har roterende turbomunnstykke...
Han får ikke være i stoler eller sofaer,men gjerne i sengen - men der vil han jo ikke være,han har jo alt for mye pels[:D].

Fordelen med å være hjemmeværende er jo at jeg rekker å støvsuge /vaske stue og kjøkken både morgen og kveld. 2 etg tar jeg to-tre ganger i uka , kjelleren overlater jeg glatt til gubben[8D][:D].
Men hadde jeg ikke elsket den hunden så høyt,så hadde jeg barbert ham!

ORIGINAL: TereseM

har samme problemet her! hunden er snart fri for hår, og må bytte støvsugerpose 1 gang i uka! [:@]
dyrlegen mente at hunden snart skulle ha løpetid så det var derfor hun røyta sånn, men løpetiden har ikke kommet enda.
hvordan fant dere ut at hunden var allergisk? [8|] kanskje min også er det? hm...

Vi har støvsuger uten pose. Bare å tømme beholderen. AEG electrolux cyclon, 1400kr. GULL VERDT [:D]

Hehe, min golden også røyter noe voldsomt! Til tider er det helt forferdelig, på de værste: et par-tre timer etter mopping/støvsuging er gulva dekket av hår igjen[&:]

jeg mopper/ støvsuger ihvertfall to ganger for dagen, og vasker gulvene grundig annen hver dag.
hunden har spesialfor som skal hjelpe litt, han har fått B12-shot (som forøvrig ikke hjalp), han børstes ofte og furminator blir brukt.

er litt slitsomt enkelte ganger ja!
Menmen, trøster meg med at det kun er hår[:)] er ikke skittent her ihvertfall!

Back
Topp