Slik er den igangsatte fødselen

Ikke i bruk

Forumet er livet
Tålmodighet og venting er viktige stikkord for den igangsatte fødselen. For det kan fort ta litt tid. Dette er hva du kan vente deg.

En igangsatt fødsel kan være ulik en annen igangsatt fødsel, akkurat som spontane fødsler er forskjellige. Men det er en del fellestrekk i måten de blir gjennomført på.

Du kan lese mer om igangsatte fødsler her

Jeg er veldig veldig spent på hvordan det går med igangsettelsen min. Skal være på sykehuset i morgen tidlig og da skal de ta vannet mitt ( uke 36+2 i morgen)

Kjenner ikke igjen prosessen som er beskrevet fra forrige fødsel, da ble jeg igangsatt.. mulig sykehusene har ulike prosedyrer, eller at det har endret seg fra 2013 da?

Jeg kom inn på morgenen, og fikk vaginale modningstabletter - en hver fjerde time. Fikk høre at om ingenting var i gang i løpet av 48 timer fikk man keisersnitt. Jeg fikk rier etter tablett nr 3, og da gikk det egentlig ganske raskt (9 timer 45 min fra første rie, 3 timer fra 3 cm åpning), men var ganske heftig med riestorm og ikke mye rom for å slappe av mellom riene. Alt i alt en fin opplevelse!

Har bare god erfaring etter å ha blitt satt igang tre ganger. Nr 3 tok bare 48 min fra start til slutt så det trenger ikke dra ut [emoji2][emoji1376]

Back
Topp