Sliiten...

Tananka

Glad i forumet
Må bare lufte litt tanker rundt jobb nå.. Jobber fortsatt 100 % i barnehage som ped.leder. Det går stort sett veldig fint og jeg har medarbeidere som viser forståelse og ledere som sier jeg må lytte til kroppen min, ta pauser osv. Har gått til kiropraktor grunnet smerter i hoftene. Viste seg at jeg hadde en bekkenlåsning på ene siden. Ble en del behandlinger der og beskjed om å ta faste pauser hver time/1,5 t + tøying. Jeg har prøved men er ikke flink til å prioritere det. Vet at de jeg jobber med sier jeg må ta pauser, være litt på kontor osv. Problemet er at jeg selv klarer ikke å bremse når jeg må. En mage som er steinhard hele dagen og smerter som kommer og går i bekkenet. Klarer ikke å yte 100% hele dagen men prøver å gi så møje jeg kan når jeg klarer. Så er jeg sliten når jeg kommer hjem. Med to hærlige unger er kjenner jeg en klump i magen når jeg velger å sette på tv før barnetv tid, sitter i sofaen og småsover når jeg vet at minstejenta er kjempe glad i å bygge med duplo og at vi veldig godt kunne ha lekt litt sammen. Gjør det også men ikke med like mye innlevelse som tidligere..

Så idag gikk jeg hjem en time før jeg skulle og slapper nå av på sofaen før jeg skal hente jentene <3 er jo bare to uker (og to dager) til permisjon men tror jeg må si skikkelig ifra på mandag om at hele dager er litt mye... Huff :( vil så gjerne men jeg strekker ikke helt til...

Høres ut som du burde prioritere kroppen og kanskje jobbe redusert hvertfall.
Hva med halve dager eller annahver dag? Er ingen som vil syns det er rart om du må legge inn årene nå. Helt eller delvis :) Beundrer deg som jobber 100% enda.

Har også jobb som ped.leder, men måtte kaste inn årene for fire uker siden.. Da hadde jeg låsning på begge sider av bekkenet og var helt utslitt av at jeg ikke hørte på kroppen! :( Det er en tung jobb og tror ikke noen synes det er rart at man må trappe ned litt mot slutten :)

Det er viktig å prioritere seg selv :)

Jeg ser også selv nå at jeg er nødt til å innse at fult som nå, går ikke... Får ta en samtale med sjefen og den andre pedleder på mandag så får vi finne ut hva som blir det beste for meg :) takk for gode ord.
Vet jo det er helt tåpelig å ikke lytte helt til kroppen.. Jeg vil jo ikke slite meg ut så forstår ikke hvorfor jeg styrer slik jeg gjør.. Også med oppussing hjemme på kvelden så tar det også på..

Priorier helsen, baby og barna. Litt tid før nurket kommer. Er du sliten nå. Blir du sliten framover også. Jeg begynte med 2 uker 50% og nå 100% i de 3 siste ukene før perm. Å glad er jeg for det. For bekkenet blir bare værre selv med behandling som lindrer og hjelper på. Så blir det værre uansett.

Høres ut som om du bør prioritere deg selv og baby. Kanskje jobbe gradert frem til permisjon? Jobber selv 70% nå, var helt nødvendig å redusere litt for å unngå å gå på en smell. Nå har jeg litt tid til å slappe av før jeg henter storebror i barnehagen og det er gull verdt!

Høres ut som om det er på tide å prioritere deg selv og lille i magen. Om ikke 100% sykemelding, så kan du jo jobbe litt gradert. Viktig å få slappet litt av før fødsel og en nyfødt. :) Det har nok de aller fleste full forståelse for. ;)

Dere er gode :) jeg må gi meg et spark og gi beskjed på mandag. Merket det var godt å slappe litt av før jeg hentet jentene idag :) vil mye heller ha slike dager!

Synes du med god samvittighet kan jobbe litt redusert frem til permisjon...du får ingen gullmedalje for å slite deg ut altså! :)

Back
Topp