Sliiten :/ Må klage litt..

Snoflak

Elsker forumet
Mannen kappet av seg fingern i helgen..Vi satte fra oss hestehengeren men da jeg tok den av begynte den å skli mot bilen pga mye gjørme, mannen skrek " FLYTT BILEn FLYTT BILEN.." så jeg måtte skyndte meg å flytte bilen noen cm frem så den ikke skulle skli gjennom skjermen bak..Det som ikke gikk helt som planlagt var det at i mellomtiden så prøvde mannen å løfte av vaieren til handbrekken for at han var redd den skulle bli ødelagt..Dette ga han ikke beskjed om så når jeg kjørte frem noen cm som jeg fikk beskjed om så rakk han ikke å få den av, derfor ble fingeren hans klemt direkte av mellom vaieren å hengerfeste..Forstod ingenting når han begynte å hyle som en gal bak bilen..Men sååå så jeg jo at der var blod OVERALT..han stod med fingeren i handa å skrek at vi måtte ringe sykebilen.. Jeg ba ham kaste seg inn i bilen å fikk fort fart på bilen å var på sykehuset innen 10 min..Desverre er der mye nerver inni fingrene å de kunne ikke sy den på fordi den vil være stiv å vond resten av livet som følge.. så han mistet fingeren..Han er veldig lei seg for dette å han klarer ikke noe selv nå stakkars, så jeg må kle av kle på, lage mat, hente bringe, handle, rydde, vaske..Er så skrekkelig sliten, har spydd siden uke 6 å gjør det enda, men ikke like ofte.. Er mye kvalm, fullstendig dau i kroppen, mye svimmel å orker lite, vondt i bekkenet.. Kan ikke ta noen løft eller noe fysisk aktivitet pga jeg har operert to ganger i livmora.. men igår kappet mannen min fingern av seg på høyre handa.. Stakkars, har så skrekkelig vondt av ham.. Vi har hest også som han pleier å møkke hos nå som jeg er gravid pga det fysiske arbeidet, men det må jeg klare selv nå, så det er ikke så gøy når man vet det er en risk med det, men prøver å ta det så rolig å forsiktig så mulig :).. Har fryktelig vondt av ham, å syntes ikke synd i meg selv altså men jeg går i koma nå allerede å det er bare mandag... Det skjedde nå i helgen.. Måtte bare syte litt.. Bah...

virker som om det er maks uflaks :/ Ta vare på deg selv oppi alt også da :)

virker som om det er maks uflaks :/ Ta vare på deg selv oppi alt også da :)
Ja alt som kunne gått galt gikk galt igår.. følte sånn skyld at jeg ikke tok av vaieren før jeg løp å flyttet bilen, pleier jo ta av alt i ett men hengeren har ikke sklidd sånn i gjørma før, å han fikk panikk over at den skulle lage hull i bilen, å det var jo jeg som spurte om ikke vi skulle kjøre innom å parkere hengeren.. Å det var jeg som kjørte frem.. Følte så utrolig skyld..men ante jo ingenting om at han stakk fingrene i mellom der imens jeg kjørte frem.. Han har vært proffesjonell ishockeyspiller nå i mange år å er veldig avhengig av at kroppen skal fungere så han ble nokk litt ekstra lei seg når han mister en del av kroppen :/ Aner noen hvordan jeg får endret overskriften sånn at jeg kan advare mot litt ekkle detaljer for de som ikke vil lese om det.. Har prøvd å finne ut nå men finner det ikke..

Huff å huff!! Bra deg "bare" er en finger da. Hain blir nok bra igjen, om ganske lang tid. Skjønner at det er tungt ja. Vi opplevde ulykka tett innpå oss en stund før jul. Mannen krasja bilen og brakk nakke og div ribbein. Jeg ble pleier, kone, husmor å mor på en gang. Utrolig slitsomt. Ikke har vi hest å ikke var jeg gravid så kan ikke forestille meg hvor slitsomt det er. Men hos meg ble jeg så sliten etter noen dager at jeg glemte å være sliten, så da gikk det rundt. Håper dere har god støtte fra familien :) styrkeklemmer:)

Å kjære deg! Først og fremst: Stakkars mann! ( For den andre: Stakkars deg! Det hørtes ikke ut som en ideell situasjon for en gravid dame med plager du. Skjønner godt at du sitter med skyldfølelse, men jeg regner med at dette bare er en følelse du har, og ikke mannen din? Det hørtes ut som et temmelig kaotisk situasjon hvor alt gikk veldig fort, så det er jo ingens feil i hvert fall. Men jeg skjønner at du er lei deg :(
Håper han kommer seg såpass at han kan gjøre litt selv snart, så det ikke ender med at han må pleie deg når han først har blitt frisk igjen ;) God klem!

Auch!! max uflax:( du får ordne deg med en ekstra hestepasser/steller som kan hjelpe deg å fli og stelle/kosemose med hesten framover ;) så får du stelle litt med mannen, og det er ikke din feil at han har fingrene på feil sted til feil tid, men skjønner du har dårlig samvittighet, dere kommuniserte bare litt dårlig i en stressa situsjon... gjort er gjort, nå får dere bare gjøre det beste utav det ;) Sender over en god klem!!

Uff, du har virkelig hatt maks uflaks da.. Alt som kan gå galt har gått galt :( Sender over varme klemmer og håper at alt ordner seg.

Huff da. Stakkars dere. Det å kappe av en finger er selvfølgelig ille for den det skjer med, men jeg kan tenke meg du ikke hadde det så godt heller. Mamma kappet fingeren sin for noen år siden, men hun hadde flaks og fikk en lege som klarte å redde det meste av den. Husker det var en tung tid..og jeg var ikke engang gravid.
Håper dere får tak i noen som kan hjelpe dere med hesten og kanskje også litt andre ting i huset så du får slappet litt av innimellom.
God bedring til mannen.
Sender over mange klemmer :smiley-angelic003

uff det hørtes ikke noe særlig ut og jeg synes ikke bare synd på mannen din, men på deg også, her
er jeg jo sliten uten å gjøre noe så kan ikke forestille meg hvor sliten du må være. Mannen din kommer seg sikkert etter hvert, men skjønner at det må være veldig tungt å miste en kropsdel :( Håper du finner noen som kan hjelpe dere litt i en periode i hvertfall så du ikke sliter deg ut selv. Stor klem herfra.

Back
Topp