sliiiiten...!!!!!

lykkeligogglad

Betatt av forumet
Huff... trenger å få ut litt frustrasjon!! takk til den som gidder å lese...

Gutten min er nå 9 uker, har vært til kiropraktor og akupunktur med han pga mye grining og at han konstant er urolig...
Ble litt bedre, men har nå blitt verre... han griner og griner og griner og griner... jeg er utslitt...
Ekstremt lite søvn om natten pga han makker og kaver, fekter med armene og lager grynte lyder... Han har tydelig vondt i magen..

Grunnen er nok at de siste ukene har han begynt å svelle mye luft når han drikker... Så jeg lurer på om det går ann å lære et barn på nytt, hvordan man skal suge?? jeg finner ikke ut hva jeg gjør feil hvertfal...
Er deprimerende å vite at jeg er grunnen til min sønn`s magevondt:(

noen som har noen lure tips??

Takk[;)]

ORIGINAL: lykkeligogglad

Gutten min er nå 9 uker, har vært til kiropraktor og akupunktur med han pga mye grining og at han konstant er urolig...
Ble litt bedre, men har nå blitt verre... han griner og griner og griner og griner... jeg er utslitt...
Ekstremt lite søvn om natten pga han makker og kaver, fekter med armene og lager grynte lyder... Han har tydelig vondt i magen..

Grunnen er nok at de siste ukene har han begynt å svelle mye luft når han drikker... Så jeg lurer på om det går ann å lære et barn på nytt, hvordan man skal suge?? jeg finner ikke ut hva jeg gjør feil hvertfal...

Takk[;)]

Sender deg en god klem og forståelse.. Har det akkurat likt..
har du prøvd minifom?

Vet ikke om det er tips, men kan si hva som funket for oss..
Med magevondttene/luft, har minifom veldig god virkning for oss! Men er jo ikke alle det funker for..

Om natten ligger lillemann og kaver med armer og bein, sparker og slår (med øynene lukka)  og puste og peser som en voksen mann som høres kjempe irritert ut.. Men med en gang jeg legger han tett inntil min kropp blir han HELT rolig.. Så noen ganger sover vi bare sånn,  og noen ganger går det å legge han over i sin seng etterhvert..
Det har hvertfall måtte bli  min løsning, for at noen av oss skulle få noe søvn.. Kanskje ikke den ideelle søvnen, men jeg blir hvertfall uthvilt!

Håper du finner ut noe som funker for dere, og at magevondtene går fort over..

ORIGINAL: *ØnskeBaby*

ORIGINAL: lykkeligogglad

Takk[;)]

Sender deg en god klem og forståelse.. Har det akkurat likt..
har du prøvd minifom?

Og me kavingen hjelper det kansje med en pose du legger han i ?

Casper var også sånn for noen uker siden....utrolig slitsomt!![&o]
Her hjalp det med Minifom før hvert måltid...[:)]
Mange har også god effekt på de små av å drikke amme-te...

Masse lykke til! Håper det snart går seg til...[:)]

Uff, føler med deg.. ikke rart du blir utslitt [:o]

Jeg har ikke så mange råd å komme med, men jeg ville kanskje prøvd miniform ? Har ingen
erfaring med det, men verdt et forsøk ! Håper det kommer flere gode råd her som hjelper [;)] Kanskje bad og massasje får han til å slappe bedre av?

*lykke til - klem *

Uff... Sender deg en diger trøsteklem og en stooor porsjon positiv energi.

Det er lov å være sliten når det er slik. Men desverre er det også slik at om mamma er sliten blir gjerne baby vanskeligere å roe ned. Jeg håper du har noen rundt deg som kan ta han noen timer mens du bare sover, slapper av og lader batteriene litt. En mamma tom for energi er ikke en velfungerende mamma vet du.

Jeg vet det kan være vanskelig å spøre noen om de kan ta gutten din i noen timer siden han bare gråter og gråter. Men både besteforeldre og gode venninner vil forstå deg om du forteller hvordan du har det. Om du aldri skal få lade batteriene litt vil du heller ikke kunne funger som en optimal mamma på lang sikt [;)]. Du får tenke på at om han gråter mye når de skal passe han litt, så kan de faktisk levere han fra seg etter et par timer, mens du har det slik hele tiden. Kanskje bestemor faktisk hadde syns det var hyggelig å kunne avlaste deg litt med å f.eks. trille en tur mens du tar deg en time på sofaen. Det er helt utrolig hvor lite som skal til.  Du blir ingen dårlig mamma om du innrømmer at du trenger litt hjelp. Husk det!!!

Masse lykke til. [:D][:D][:D]

ORIGINAL: 3 små engler

Uff... Sender deg en diger trøsteklem og en stooor porsjon positiv energi.

Det er lov å være sliten når det er slik. Men desverre er det også slik at om mamma er sliten blir gjerne baby vanskeligere å roe ned. Jeg håper du har noen rundt deg som kan ta han noen timer mens du bare sover, slapper av og lader batteriene litt. En mamma tom for energi er ikke en velfungerende mamma vet du.

Jeg vet det kan være vanskelig å spøre noen om de kan ta gutten din i noen timer siden han bare gråter og gråter. Men både besteforeldre og gode venninner vil forstå deg om du forteller hvordan du har det. Om du aldri skal få lade batteriene litt vil du heller ikke kunne funger som en optimal mamma på lang sikt [;)]. Du får tenke på at om han gråter mye når de skal passe han litt, så kan de faktisk levere han fra seg etter et par timer, mens du har det slik hele tiden. Kanskje bestemor faktisk hadde syns det var hyggelig å kunne avlaste deg litt med å f.eks. trille en tur mens du tar deg en time på sofaen. Det er helt utrolig hvor lite som skal til.  Du blir ingen dårlig mamma om du innrømmer at du trenger litt hjelp. Husk det!!!

Masse lykke til. [:D][:D][:D]

Sign denne. Søsteren min hadde 2 gutter som grein døgnet rundt. Jeg hadde da ingen barn og passet de mye så hun kunne få slappe av litt eller gjøre ærender. Det var mye mindre stress for meg enn for henne. Synes det var koselig å bli spurt og jeg hadde jo topp energi, så gikk veldig greit[:)]. Koste meg selv om det stort sett var gråting. Så kanskje man burde bli flinkere til å få avlastning?

Uff, full forståelse for at du blir sliten!!
Har en sånn gutt selv.. Bare kaving og styring på natten. Hender det hjelper med minifom dråper, men
ikke alltid.
Merker også at det hjelper litt å bade han en stund på kvelden før han legger seg med natusan
bedtime bath i vannet[:)] Og litt god temp, for han liker ikke å bade i 37 grader.

Ellers er det lite jeg har erfaring med at hjelper..
Siden gutten din kanskje suger litt galt og får mye luft av den grunn så kan du jo ta turen til helsestasjonen og få litt veiledning kanskje? Om det er for sent vet jeg ikke, men tassen min sugde ikke
rett før, men jeg fikk orden på det da han var rundt 5 uker ca[:)]

Sender deg en klem og håper det ordner seg snart[:)]

Hei!
Har du prøvd ammete??
Det virket her! Tar litt overdose i koppen jeg da, men alt som hjelper er bra!

Lykke til, håper det går over:)

Tuuusen takk for svar alle sammen:)

Har prøvd både ammete (ble bare verre) og minifom (funket ikke)
Men kansje jeg kan prøve minifom igjen.. kansje den virker nå når det ikke er nakke eller rygg som plager han...
Så får jeg prøve å ta kontakt med helsestasjonen eller ammepoliklinikken å høre om jeg får litt veiledning...

Må innrømme at jeg er litt sta ja.. skal liksom klare dette selv... men må ta eg selv i nakken å be om litt hjelp...!!

Har jo en jente på 2 år som også krever sitt... ikke kjekt med en sliten mamma nei!!

Men takk igjen jenter, godt å få luftet litt tanker her og få så mye støtte og gode ord tilbake...[:)] er ikke den som er mest aktiv her inne, men når jeg først skriver så gleder jeg meg alltid til å lese svarene:)

Back
Topp