slettet

• Trådstarter Trådstarter Marievevas
  • Opprettet Opprettet
Har samme problemstilling på min jobb. Og jeg må gå inn da vi bare er 2 på jobb om natten. Pass på å bruke hansker og annet smittevernsutstyr.. Og følg smittevernsreglene og sprit deg.. Så går det nok bra :)

Er smitten kun i urinen ville jeg ikke vært så redd for smitte, da det skal mye til å bli smittet om man overholder gjeldende smittevernrutiner. Er det påvist andre steder og det er dråpesmitte ville jeg vært ekstra varsom, men så lenge man overholder smittevernrutiner skal det være trygt. :)

Er smitten kun i urinen ville jeg ikke vært så redd for smitte, da det skal mye til å bli smittet om man overholder gjeldende smittevernrutiner. Er det påvist andre steder og det er dråpesmitte ville jeg vært ekstra varsom, men så lenge man overholder smittevernrutiner skal det være trygt. :)

Slettet

Last edited by a moderator:
Hei på dere.
Gratulerer med graviditeten. Håper alt går bra og dere får holdt dere unna ESBL.
Jobber dere på sykehus i Oslo?
Jeg holder til på Ullevål, men jobber ikke som sykepleier, mer som rådgiver. Har kun polikliniske pasienter som jeg snakker med, kartlegger, osv.

Er det deres første barn?
Jeg er 33 år og venter første barn i begynnelsen av oktober

Slettet

Last edited by a moderator:
Hygienesykepleier der jeg jobber sier at gravide skal holde seg unna pasienter med ESBL

Sniker fra april!:) esbl kan fort spre seg videre til både avf og blod også. Jeg ville ikke vært I stell hos en pasient med esbl! jeg selv har unngått alle smittepasienter hvor det er ente resistens eller gravide ikke kan ta antibiotiken som blir brukt i behandlingen!:)

Back
Topp