Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei det er ikke greit, det er frekt!! Hadde aldri komt på å gå inn i et hus (som ikke er under oppussing o.l) med sko på beina??!! Det er bare ekkelt, med tanke på hva du drar med deg under skoa..
Du kan begynne med "jeg har akkurat vaska her,så fint om dere tar av skoene...og fortsetter med det" :P hehe.. :)
Si ifra iallefall!! :)
Hva med å kjøpe inn sånne blå overtrekk til sko å dele ut? En jeg kjenner gjør det. Funker som f...For folk begynner enten å ta av seg skoene, ellers så tasser de rundt i de blå!Bao skrev:
Nei vettø hva????? Jeg hadde presisert at jeg har akkurat vasket gulvene og minsten er over hele gulvet, og jeg ville pent bedt de ta av skoa . En periode bør du presisere dette i en fin tone, og smile Funker ikke dette, hvordan reagerer de selv visst dere alle kommmer med utesko inne?? Syns det er sylfrekt jeg.Gizmonie skrev:
hallo? gjør noen det?~knocked up~ skrev:
nei her skal skoene av i gangen!
tar alltid av meg skoene med mindre dei seier eg bør ha dei på pga oppussing eller lignende..
hadde nok sagt at skoene skal av i gangen!
Sånn er det her også! Er oldeforeldrene som nekter å ta av seg på beina, for det er visst ikke vanlig..? Er visst frekt å spørre om folk kan ta av seg skoa, og det er visst bare fintfolk i byene som gjør det... Jaja... Kjekkest er det når de kommer tassende inn i værste sørpeværet for bare å bli sittende 5 min så gulvene blir fulle av søle før de drar igjen.. Ungene krabber og leker rundt beina deres og blir både våte og møkkete, men de bryr de seg ikke noe om! Vi har da vaskemaskin?! Baaahhhhhh..... :(mamma.til.to skrev:
dobbi skrev:Nei det er ikke greit, det er frekt!! Hadde aldri komt på å gå inn i et hus (som ikke er under oppussing o.l) med sko på beina??!! Det er bare ekkelt, med tanke på hva du drar med deg under skoa..
Du kan begynne med "jeg har akkurat vaska her,så fint om dere tar av skoene...og fortsetter med det" :P hehe.. :)
Si ifra iallefall!! :)
helt enig! super frekt! aldri om jeg gjør heller... bare hvis det er oppussing selvfølgelig.. det er jo noe annet...
ja har tenkt på å ta den jeg har akkurat vaska- greia.. men saken er at hva skal jeg si når de da plutselig kommer 2 dager etterpå.. også kanskje dagen derpå igjen....jeg vet liksom ikke helt åssen jeg skal gripe det ann for at det skal bli helt slutt på det...
de har veldig tungt for det! hadde en oppvask her tidligere i vår om å komme uannmeldt hver gang.. da snakker vi annenhver dag, når det passa for de... vi sa i fra, og det ble bedre.. men nå er det på'n igjen.... kjenner jeg blir sliten av at enkelte tar seg den friheten til å gjøre som de selv vil, i mitt hus!
Her hender det seg at jeg ber folk om å IKKE ta av seg på beina, fordi jeg ikke har rukket å vaske/støvsuge. Vi har tre hunder som går ut og inn hele dagen. Men på stua hvor babyen er, er det som regel rent. Så hu krabber ikke rundt i møkk altså. Hehe.Dramadama skrev:
Men det er rett og slett frekt å bare trampe inn hos folk uten å ta seg på beina :-O
Jeg bodde ved siden av noen amerikanske gutter for noen år tilbake, og de gikk alltid rett inn med sko. Og satt i sofaen min med skoa oppi sofaen!! Da fikk jeg nesten angst.. Men jeg er så sjenert så jeg tør ikke si i fra om sånt heller :P