*slettet*

Nei det er ikke greit, det er frekt!! Hadde aldri komt på å gå inn i et hus (som ikke er under oppussing o.l) med sko på beina??!! Det er bare ekkelt, med tanke på hva du drar med deg under skoa..

Du kan begynne med "jeg har akkurat vaska her,så fint om dere tar av skoene...og fortsetter med det" :P hehe.. :)

Si ifra iallefall!! :)

Sånn er det her også! Er oldeforeldrene som nekter å ta av seg på beina, for det er visst ikke vanlig..? Er visst frekt å spørre om folk kan ta av seg skoa, og det er visst bare fintfolk i byene som gjør det... Jaja... Kjekkest er det når de kommer tassende inn i værste sørpeværet for bare å bli sittende 5 min så gulvene blir fulle av søle før de drar igjen.. Ungene krabber og leker rundt beina deres og blir både våte og møkkete, men de bryr de seg ikke noe om! Vi har da vaskemaskin?! Baaahhhhhh..... :(

Nei vettø hva????? Jeg hadde presisert at jeg har akkurat vasket gulvene og minsten er over hele gulvet, og jeg ville pent bedt de ta av skoa . En periode bør du presisere dette i en fin tone, og smile Funker ikke dette, hvordan reagerer de selv visst dere alle kommmer med utesko inne?? Syns det er sylfrekt jeg.

hallo? gjør noen det? 
nei her skal skoene av i gangen! 
tar alltid av meg skoene med mindre dei seier eg bør ha dei på pga oppussing eller lignende..

hadde nok sagt at skoene skal av i gangen!

Hva med å kjøpe inn sånne blå overtrekk til sko å dele ut? En jeg kjenner gjør det. Funker som f...For folk begynner enten å ta av seg skoene, ellers så tasser de rundt i de blå!

Bao skrev:
Hva med å kjøpe inn sånne blå overtrekk til sko å dele ut? En jeg kjenner gjør det. Funker som f...For folk begynner enten å ta av seg skoene, ellers så tasser de rundt i de blå!

så smart! da kan jeg sette de i en kurv her. så når de runder trappa fra gangen og opp i stua, så kan jeg  bare be de ta på de. for det er da jeg oppdager at de har kommet, når de står midt i stua. hvor har hun kjøpt dette?

Gizmonie skrev:
Nei vettø hva????? Jeg hadde presisert at jeg har akkurat vasket gulvene og minsten er over hele gulvet, og jeg ville pent bedt de ta av skoa . En periode bør du presisere dette i en fin tone, og smile Funker ikke dette, hvordan reagerer de selv visst dere alle kommmer med utesko inne?? Syns det er sylfrekt jeg.

ja jeg har tenkt tanken om å si det, men da må jeg bruke den hver gang de kommer. og de er her ikke akkurat så skjeldent :/

ja jeg også syntes det er helt uhørt, spessielt når det er småbarn i hus.
jeg gjør aldri det samme selv.. skikkelig frekt å gå inn til andre med sko på. kunne aldri falt meg inn å gjort hos andre. syntes det er respektløst.. tenk på all den driten folk drar med seg uten i fra... æsj...

~knocked up~ skrev:
hallo? gjør noen det? 
nei her skal skoene av i gangen! 
tar alltid av meg skoene med mindre dei seier eg bør ha dei på pga oppussing eller lignende..

hadde nok sagt at skoene skal av i gangen!

ja dessverre gjør alle det på svigerfamilien min sin side.. vel, alle kvinnfolka der i hvertfall... jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal formulere meg uten at det blir surmuling av det...

jeg er overrasket over at folk tar seg den friheten og ta det som en selvfølge å gå inn med sko på.. for de har kommet valsende inn rett etter jeg har tatt storrengjøringen.. og da blir jeg helt stum når jeg prøver å anntyde det, og de fortsatt bare ser dumt på meg..

mamma.til.to skrev:
Sånn er det her også! Er oldeforeldrene som nekter å ta av seg på beina, for det er visst ikke vanlig..? Er visst frekt å spørre om folk kan ta av seg skoa, og det er visst bare fintfolk i byene som gjør det... Jaja... Kjekkest er det når de kommer tassende inn i værste sørpeværet for bare å bli sittende 5 min så gulvene blir fulle av søle før de drar igjen.. Ungene krabber og leker rundt beina deres og blir både våte og møkkete, men de bryr de seg ikke noe om! Vi har da vaskemaskin?! Baaahhhhhh..... :(

ja da forstår du den frustrasjon da ja ...:(  ja jeg har fått også høre at man må bruke sko, for får så vondt i ryggen eller knærne osv...
de bruker sko inne selv hjemme, har jeg sett... men det er ofte innesko de bruker.. ikke uteskoene...
ja, vaskemaskin utsagnet blir alltid brukt uannsett.. den er jeg litt lei...:(

dobbi skrev:

Nei det er ikke greit, det er frekt!! Hadde aldri komt på å gå inn i et hus (som ikke er under oppussing o.l) med sko på beina??!! Det er bare ekkelt, med tanke på hva du drar med deg under skoa..

Du kan begynne med "jeg har akkurat vaska her,så fint om dere tar av skoene...og fortsetter med det" :P hehe.. :)

Si ifra iallefall!! :)

helt enig! super frekt! aldri om jeg gjør heller... bare hvis det er oppussing selvfølgelig.. det er jo noe annet...

ja har tenkt på å ta den jeg har akkurat vaska- greia.. men saken er at hva skal jeg si når de da plutselig kommer 2 dager etterpå.. også kanskje dagen derpå igjen....jeg vet liksom ikke helt åssen jeg skal gripe det ann for at det skal bli helt slutt på det...
de har veldig tungt for det! hadde en oppvask her tidligere i vår om å komme uannmeldt hver gang.. da snakker vi annenhver dag, når det passa for de... vi sa i fra, og det ble bedre.. men nå er det på'n igjen.... kjenner jeg blir sliten av at enkelte tar seg den friheten til å gjøre som de selv vil, i mitt hus!

Nei ærlig talt, en tar da av seg skoene når en kommer hjem til folk! Og ihvertfall om de som bor der ber om det. Jøye meg.

Jeg tenkte forresten på den sko-poseideen jeg også, hehe. Tror de har det på Clas ohlson og slike plasser. Jeg pleier alltid å tilby folk som kommer på besøk å låne tøfler eller ragger siden her er litt gulvkaldt. Kanskje du kan begynne med det du også om de ikke vil ta av skoene?  :-P

hva med å si at dem kan ha et par innesko stående hos dere om dem MÅ ha sko på? Svigermor her har et par crocs stående hos oss siden hun ikke klarer å gå på strømpelesten.
utrolig frekt å ikke bry seg når man gir beskjed eller hinter om å ta av sko. uhørt rett og slett!

Jeg syns det er uhørt og gå inn med sko hos folk, uavhengig av om de har små barn eller ikke!
Her har vi ikke det problemet heldigvis, for vi har en gammel dørmatte i gangen som det står "ta av deg skoene her" på:)

helt enig med dere.

prøver å tenke ut hvordan jeg skal gripe ann situasjonen...
tenkte å kjøpe slike blå poser... men igjen, irriterer det meg at JEG skal måtte legge tilrette for at de ønsker å ha på seg sko på bena. skulle gjerne hatt en slik dørmatte som deg Piksi. men du sa den var gammel, så da regner jeg med at den ikke er å få kjøpt lenger ;)

skulle ønske jeg var litt mer tøff av meg og sagt ordentlig i fra...:/

Her hender det seg at jeg ber folk om å IKKE ta av seg på beina, fordi jeg ikke har rukket å vaske/støvsuge. Vi har tre hunder som går ut og inn hele dagen. Men på stua hvor babyen er, er det som regel rent. Så hu krabber ikke rundt i møkk altså. Hehe.

Men det er rett og slett frekt å bare trampe inn hos folk uten å ta seg på beina :-O

Jeg bodde ved siden av noen amerikanske gutter for noen år tilbake, og de gikk alltid rett inn med sko. Og satt i sofaen min med skoa oppi sofaen!! Da fikk jeg nesten angst.. Men jeg er så sjenert så jeg tør ikke si i fra om sånt heller :P

Dramadama skrev:
Her hender det seg at jeg ber folk om å IKKE ta av seg på beina, fordi jeg ikke har rukket å vaske/støvsuge. Vi har tre hunder som går ut og inn hele dagen. Men på stua hvor babyen er, er det som regel rent. Så hu krabber ikke rundt i møkk altså. Hehe.

Men det er rett og slett frekt å bare trampe inn hos folk uten å ta seg på beina :-O

Jeg bodde ved siden av noen amerikanske gutter for noen år tilbake, og de gikk alltid rett inn med sko. Og satt i sofaen min med skoa oppi sofaen!! Da fikk jeg nesten angst.. Men jeg er så sjenert så jeg tør ikke si i fra om sånt heller :P

skjønner hva du mener :) jeg har heller ikke turt å si ordentlig i fra. men jeg har sagt både "ta av skoa, jeg har vaska" og hinta masse at vi liker ikke at folk går inne med sko på.

nå har jeg faktisk skrevet med sprit tusj på et stort ark og hengt opp på gangdøra. fikk vår første gjest en halv time etterpå, tok hintet da :) haha!
den skal få lov å henge lenge, sånn at alle får det med seg. og at trenden fortsetter. de har en tendens å "glemme" når vi sier i fra om ting. er så lei nå!

Eller så går det an å sette fram en sånn kurv med gjestetøfler, vet det er å få tak i. Har sett det hos flere folk :) Og så går det an å sette en humoristisk lapp på døra/veggen om at sko ikke skal lengre enn dette rom eller noe... "husk tøfler" Nei vet ikke jeg.
Frekt er det i alle fall. Der jeg har vokst opp er det ikke vanlig og man spørr om man har lov til ting.

I Norge tar man av seg når man kommer inn. Det er skikk og bruk. Ikke vanlig i USA og England, jeg får helt spasmer når jeg ser på komiserier at de ligger i senga med skoa på. Jeg har ikke det problemet her, alle tar av seg på beina. Hvis ikke hadde jeg sagt ifra. Jeg sa ifra til mine amerikanske venner, for de visste det jo selvfølgelig ikke. Jeg syns selv det er kjempeekkelt å gå med sko på inne, så skjønner ikke helt hvorfor folk på død og liv må sitte med sko på, det er jo mye mer behagelig uten.

Tar alltid av meg skoa når jeg er borte på besøk.. syns det er litt småfrekt og valse inn med sko inne hos andre ! Om det skulle være noe som gjør at det er vanskelig og få tatt av seg skoene akkurat der og da ( feks før man får satt fra seg barn eller annet inne  ) Så spør jeg alltid om det er greit å ta ett par skritt med skoa på. Syns ikke at du overreagerer i det hele tatt !

Back
Topp