slettet denne

sawyer83

Flørter med forumet

Hvor jobber du? Vurderer boikott her :(   Blir så sinna på dine vegne :/

Takker for støtten av dere her på bv =)

Ei vennine av meg foreslo å gå til media og henge ut arbeidsgiveren.

Det frister, men jeg tror ikke jeg orker mer. =( redd det byr på bare mer problemer.

Men sykemelding, får du ikke svangerskapspenger?

Og for en idiot av en sjef! Håper hun får 5 hemorroider i helga og ikke klarer å sitte selv på et år ;)

He he den var fin!!

Er det muuulig?! Herregud for en dame!!!
Hun fortjener deg virkelig ikke - så fælt det må føles omtrent være skvisa ut fordi du er gravid... :(
Hvordan går det med deg? Nei, finn deg en ny arbeidsplass der du blir verdsatt for den jobben du gjør! :)

Det er mobbing og utpressing di driver med. =( Vanskeligt å ikke ta det til seg pga hormonene.

Nei jeg får bruke tiden til å få det på avstand. Leter nå etter kurs så jeg kan pynte cv min med.

Fatter egentlig ikke hvorfor hun kan være slik ang sitting. Da betyr det jo at de som er gravide ikke er velkommen til denne arb. plassen.
Men det er bra at navn er behjelperlig med kurs, og hadde jeg vært deg, hadde jeg også lett meg etter en ny jobb.

FOR EI MUFFINS!!! (liker ikke f-ordet :p)

Det er noe FORBANNA tøv at man mister salg om ei som er gravid sitter. Hva slags butikk er det liksom, som har kunder som ikke liker at gravide må sette seg nedpå?? Jeg har ALDRI gått inn i en butikk med gravid ansatt og tenkt noe annet enn "så fin mage" elns. Uansett om de satt eller sto. Og man kan FINT være serviceinnstilt uten å stå oppreist hele dagen.

Slenger meg på; Håper hun får 5 (eller flere) SVÆRE hemoroider som gjør at hun ikke klarer å sitte på et år :D

Nei, det er en trist situasjon for deg som ønsker å jobbe men ikke får lov... Lykke til med kurssøking, da :) Får masse tid til å strikke babyplagg om du driver med slikt :p

sawyer83 skrev:
Hei

Er gravid i 4 mnd. Jobber 70-100% i en butikk.Til tider tung jobb. Har slitt litt med lavt blodtrykk, vond korsrygg og i det sisste fått vondt i bekkenet. Var 50 % sykemeldt i jan og ble 70 % sykemeldt denne mnd grunnet dårlig tilrettelegging. Klare ikke å gå mange timer på jobb i strekk. Har fått kortere dager etter ny sykemelding.

Arbeidgiver har mottarbeidet meg fra dag en. Hun blir først pottesur for at jeg er gravid og sykemeldt. ble enda surere da jeg ba om bedre tilrettelegging siden jeg ikke klare å jobbe mange timer alene.

Av og til så må jeg sette meg litt ned på en stol bak disken når jeg blir litt svimmel grunnnet blodtrykket og div andre plager. Dette gjør jeg kun når jeg ikke føler meg bra.

I dag kom sjefen bort til meg og sa at jeg ikke fikk lov til å sitte når jeg er på jobb.Det så ikke så bra ut ovenfor kundene. Det kan jeg forstå, men det går vel an å ta hensyn til min sitvasjon
Jeg sa at jeg ikke følte meg så bra og sa at jeg kan da heller sette meg på lager. Det var heller ikke tillat. Er man på jobb så er man på jobb. Dette hadde hun tatt opp med region sjefen.

Jeg ble helt sjokkert og satt ut. Ble kjempe lei meg og måtte gå å gjemme meg på lager for at hun ikke skulle se tårene mine.

Jeg føler at jeg blir skvisst ut av jobben slik at hun kan ta inn en vikar som kan yte 100 %.

Jeg hadde ett stort ønske om å bli i jobben så lenge så mulig før perm.

I det sisste så har jeg misstet helt motivasjonen i forhold til jobben.

Trudde gravide hadde da lov til å sette seg litt ned når man ikke er i form.

Sutretråd fra meg.....

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Snakket nettopp lenge med saksbehandleren min fra nav. Arbeidgiver måtte få mulighet til å ordne opp for seg. Skal ha møte med legen og arbeidsgiver neste fredag. Jeg skulle bare kontakte nav igjen viss sjefen slo seg vrang. Så skulle di kalle oss inn til møte. Følte at jeg fikk forståelse og støtte av saksbehandleren =) Det var ikke første gang hun hadde hørt at gravide butikkansatte ble skjøvet ut i kulden. Så jeg får se hvordan det går.

Tenker å melde meg inn i fagforening og lurer på hvilke som egner seg best for butikkansatte?

Er det noen som har noen gode tips???

Takker for svar =)

Har prøvd forgjeves di sisste dagene for å få sjefen til å innse at hun har vert urimelig ovenfor meg.
Fikk både lege og jordmor til å skrive brev til henne og regionsjef at det var normalt for gravide å bli svimmle i graviditen. jeg burde få lov til å sitte litt  i løpet av arbeidsdagen, lavt blodtrykk er normalt osv.

Hadde oppfølgingsmøte med arbeidsgiver og legen min i dag. Legen min prøvde å snakke fornuft til henne uten hell. Hun stod fast på at det ikke var tillat å sitte på arbeidsplassen det vil ikke ta seg ut foran kundene og di vil risikere å miste salg. Det gis også skriftelig advarsel til ansatte som sitter.

J"lva tøv!!

Da ble det 100 % sykemelding på meg =(

Ringte og snakkte med saksbehandleren min i nav etterpå. Hun mente at di rett og slett ikke fortjener å ha meg som arbeidstaker når jeg har prøvd så hardt. Di kunne prøve å kalle oss inn til nytt møte. Men siden arbeidsgiver er så sta så er det lite di kan gjøre. Jeg kunne heller komme og ta noen kurs hos dem.

Skal søke ny jobb neste år det er sikkert og visst

Får finne noen kurs så jeg kan gå på. Må ha noe å gjør på.

Skal ikke bruke mer energi på den møkka kjerringen lengre.

Fra nå av så skal jeg bruke energien min på posetive ting og jeg skal kose meg med den lille fremover.

det holder jeg med deg i. Helvete for en arbeidsgiver! Men når ikke arbeidsplassen kan tilrettelegge for deg, har du vel krav på svangerskapspenger? Har nav sagt noe om det?

Back
Topp