Sleper på ene benet...

Slumpesara

Forelsket i forumet
Litt insirert av constanze her angående gåing. HVIS det fortsatt er noen her en gang imellom da

Altså, snuppa mi har gått med støtte (vogn, eller holder i hånda) veeeldig lenge (siden før sommeren ca). Men først nå har jeg lagt merke til at hun sleper litt med den ene foten. Ser det spesielt godt når hun begynner å bli sliten (og på skoene som slites mer på tuppen). Hun har helt siden hun lærte seg å åle framover/krabbe hatt usymmetrisk bevegelse, med at hun kun har det ene kneet nedi når hun krabber bortover (ikke begge knærne i bakken). Den andre foten bruker hun til å skyve fra med.

Litt vanskelig å forklare, men jeg spurte HS allerede i mai om dette og hun sa at det bare så ut som om hun hadde funnet sin egen stil...men nå altså ser jeg samme tendens når hun går. Det kan jo være en konsekvens av at hun har krabbet skjevt såpass lenge, ikke vet jeg.

Noen andre her som har vært borti noe lignende, eller er god på motorisk utvikling hos barn? Skal på 1-års legekontroll i morgen og har tenkt å spørre der også, men ville bare høre litt her i tilfelle jeg må stå på krava i forhold til å få henvisning til fysioterapi el.l
 
Har ikke vært borti det samme, men lurt å ta det opp imorra :) Få de til å se på det, kanskje de har noen lure ideer :) Lykke til imorra
 
Vi var på 1-årskontroll i går, og legen var ikke bekymret i det hele tatt for benet. Hun var 99% sikker på at det kun var pga at hun krabber skjevt og at det ville rette seg når hun begynner å gå ordentlig. Men noterte det ned for å følge opp på neste kontroll, så vi får bare se

Ellers var alt finfint hos legen, var sååååå tålmodig når hun skulle sjekke ører, øyne, hals osv Lillesnupp har blitt 72 cm og 8220 g, ikke kjempebra vektøkning, men dette var visstnok veldig vanlig hos aktive ettåringer!
 
Godt å høre det ikke var noe emoticon

Syns vi har så sen 1 års kontroll jeg, han blir nesten 13 måneder, men men.

Gikk vaksina bra? :)
 
Ja, var litt letta...så for meg masse styr med "gjenopptrening"!

Var ikke noe vaksine nå, er først på 15 mnd kontroll, da er det vel MMR.

Håper alt er fint hos dere også, vi skulle egentlig vært på kontroll for over en mnd siden, så er nok stort sprik på når de er inne. Men tror ikke det spiller så stor rolle om de er 11 eller 13 måneder 
 
Back
Topp