Slenger alt jeg lurer på i ett innlegg.

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg har også diverse spørsmål idag:, og JA, jeg er en førstegangs uten peiling :P

Nr 1: Hvor mye har deres små smokken i løpet av en dag?
Her har vi nettopp begynt med å smokk, og hun har jo en del gråtetokter, og roer seg med den, så hun hadde den kanskje totalt 7 timer igår. Er det veldig mye?

Nr 2: Når hun får smokken, sovner hun - kan smokk utløse for mye søvn?
Føler at etter jeg begynte med den, så sover hun mer. Jeg vil jo ikke "presse" henne til å sove. Men hun gråter en del (går til manuellterapeut) og den roer henne så godt. Fælt når hun bare skriker:(

Nr 3: Hvor ofte skifter dere f.eks pysj? Om den ikke blir skitten?
Skifter selv hver 3.dag, men tenker at er det vits om den er ren?

Nr 4: Vasker dere smokken med såpe og vann, eller koker dere jevnlig?
Skylder smokken under vann selv, er litt skeptisk til såpe og eventuelle såperester, så koker jeg de når jeg koker pumpa.

Nr 5: Hva gjør dere med deres små? Har de utbytte av babygymmen?
Når hun er våken, så synger jeg litt og bare snakker. Føler at babygymmen er tidlig enda, 6 uker gammel, hu gjør jo ikke noe der?

Tror det var det for nå. Har så sykt ammetåke, at jeg ikke tenker klart. :P

Jeg har også diverse spørsmål idag:, og JA, jeg er en førstegangs uten peiling :P

Her har vi nettopp begynt med å smokk, og hun har jo en del gråtetokter, og roer seg med den, så hun hadde den kanskje totalt 7 timer igår. Er det veldig mye?

Føler at etter jeg begynte med den, så sover hun mer. Jeg vil jo ikke "presse" henne til å sove. Men hun gråter en del (går til manuellterapeut) og den roer henne så godt. Fælt når hun bare skriker:(

Skylder smokken under vann selv, er litt skeptisk til såpe og eventuelle såperester, så koker jeg de når jeg koker pumpa.

Når hun er våken, så synger jeg litt og bare snakker. Føler at babygymmen er tidlig enda, 6 uker gammel, hu gjør jo ikke noe der?

Her vil ikke min ha så mye smokk, så det blir lite av det. Men visst din ser ut til å roe seg med smokken, så hvorfor ikke tenker jeg? Hadde ikke brydd meg så mye om hvor lenge i slengen den ble brukt før senere:) koker smokken med jevne mellomrom (om den detter i gulvet, får "pels" på av pleddet osv) vasker ikke med såpe. Bytter pysj annahver dag, om den ikke har blitt gulpa på. Ooog, når hun er våken bærer jeg litt på henne, legger henne litt her og der, prater med henne og lar henne ligge litt i vogga alene;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her vil ikke min ha så mye smokk, så det blir lite av det. Men visst din ser ut til å roe seg med smokken, så hvorfor ikke tenker jeg? Hadde ikke brydd meg så mye om hvor lenge i slengen den ble brukt før senere:) koker smokken med jevne mellomrom (om den detter i gulvet, får "pels" på av pleddet osv) vasker ikke med såpe. Bytter pysj annahver dag, om den ikke har blitt gulpa på. Ooog, når hun er våken bærer jeg litt på henne, legger henne litt her og der, prater med henne og lar henne ligge litt i vogga alene;)

Ja du lar henne ligge alene selv om hun er våken? Jeg har liksom ikke visst om det er greit - så har henne med meg overalt når hun er våken, for føler det er så "slemt" at når hun først er våken, så skal jeg la henne ligge alene.
Men ser jo at noen ganger hadde det vært greit å la henne bare slappe av litt for seg selv og.
Hehe,alt man skal gruble på!

Ja du lar henne ligge alene selv om hun er våken? Jeg har liksom ikke visst om det er greit - så har henne med meg overalt når hun er våken, for føler det er så "slemt" at når hun først er våken, så skal jeg la henne ligge alene.
Men ser jo at noen ganger hadde det vært greit å la henne bare slappe av litt for seg selv og.
Hehe, ja det blir litt grubling!:P men ja, det gjør jeg, og det gjør jeg med god samvittighet! Både fordi at jeg skal få gjort andre ting i huset, og fordi hun skal få slippe å bli hipset og bært på hele tiden;) har også en 3-åring som krever sitt, så jeg har ikke mulighet til å ha henne i armene hele tiden:)

Hehe, ja det blir litt grubling!:P men ja, det gjør jeg, og det gjør jeg med god samvittighet! Både fordi at jeg skal få gjort andre ting i huset, og fordi hun skal få slippe å bli hipset og bært på hele tiden;) har også en 3-åring som krever sitt, så jeg har ikke mulighet til å ha henne i armene hele tiden:)

Samme her :) setter henne i vippestolen på kjøkkenet med meg når jeg rydder osv, da får hun tittet litt rundt seg :-)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

• Her er også mini glad i smokken, og han får den så lenge han vil...sjelden suuuper lenge av gangen da:)
  • Babygym har vi ikke tatt i bruk enda, men når han er våken snakker vi mye med han og lager rare lyder,grimaser osv:):P
  • Setter han i vippestol av og til når han er våken, slik at jeg kan få brettet klær,bakt, laget middag etc. Men jeg klarer ikke ha han der lenge av gangen:P
  • Bytter pysj annenhver dag vi...

Hehe kan svare litt jeg å ;):P

1. Jeg har aldri gått etter hvor lang tid i døgnet barna har brukt smokk når de er så små, så her har dem fått den så lenge de er mett og så lenge de vil ha den, for dem har jo dette sugebehovet;) så etter min mening, så bare gi smokk så lenge hun vil ha det;):)

2. Her har dem også roet seg veldig og ofte sovnet når dem har hatt smokk, men det et bare hvis dem trenger søvnen.. når de har blitt større, så har dem ofte hatt smokk mens dem er våken også:)

3. Jeg skifter ikke pysj iløpet av natten om den ikke er våt av tiss eller mye gulp.. men gutten får ny pysj hver kveld pga gulp og rester av melk som har kommet på den han brukte, ellers har jeg latt det gå noen dager før jeg har skiftet til ny :)

4. Jeg vasker ikke smokk med såpe for hånd, men vasker dem i oppvaskmaskin, da trenger man heller ikke å koke de;)

5. Jeg har heller ikke tatt frem babygym enda, men nå er han bare 4 uker da.. så venter nok et par uker til.. ellers kan de nok like å studere dette i en kort periode fra denne alderen ;) det er jo bare å prøve for å se..

☆★hilsen meg★☆

Kan godt la dem ligge alene mens dem er våken, så lenge dem er fornøyd med det ;) jeg holdt nesten alltid mitt første barn, og tro meg, jeg fikk "betale" for det når hun ble større! Da hadde hun blitt så vandt med det at hun gråt så fort hun ble lagt ned:eek::p var et slit å anvende hun dette ;)

☆★hilsen meg★☆

Takker for svar da :)

Ja har brukt vippestol en del, da følger hun med. Men hun liker ikke å ligge alene våken i kurven :P
Prøvde babygymmen i fire minutter nå, så ut som hun syns det var litt spennende før hun gråt litt- hehe.

Jeg har også diverse spørsmål idag:, og JA, jeg er en førstegangs uten peiling :p

Tror det var det for nå. Har så sykt ammetåke, at jeg ikke tenker klart. :p

1) Så lenge du er helt sikker på at hun ikke gråter pga sult kan hun vel bruke smokken så lenge hun vil? Om du bruker smokken hver gang hun skriker kan du ende opp med å ikke få økt melkeproduksjonen i takt med behovet hennes. Min er ikke så glad i smokken enda, bruker den ikke så mye. Men han skal bruke smokk! :)

2) Ja, om de er trøtte kan smokk fremskynde innsovning, iallefall her. Sovner lettere om jeg får han til å ta smokken.

3) Når den er skitten. Om den ikke blir skitten er det ca hver 3.dag vil jeg tro? Han gulper nesten ikke.

4) Skyller smokken litt i vann, koker dem innimellom. Skulle nok vært flinkere... ;)

5) Han har våkentiden sin på stellebordet og i Newborn-stolen på tripptrappstolen mens jeg spiser. Prøvde babygymmen i lekegrinda i dag, men det var ikke noe særlig foreløpig. Han er ikke så veldig mye våken.

Back
Topp