Slemt å ikke delta på 17 mai med 1 åring ?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Er det slemt å ikke «delta» på 17 mai når man har en 1åring ?

Jeg er nesten 20 uker gravid og blir fort utstilt. Jeg skal på jobb kl 15 (sykehus) og vil spare kreftene til det. Tanken er at vi «skulker» tradisjonell 17 mai. Vi planlegger heller å ta med 1 åringen til en park og se på og fugler og mate dem (han elsker dyr) og leke med ball og kose oss som familie på den måten. Ha med flagg og spise is sammen, Men er det slemt å frarøve gutten tradisjonell 17 mai med tog, dress, liv og røre? Bør vi sette vår slitenhet til side og dra på 17 mai for hans skyld? Selvom han bare er 1år?17 mai er jo barnas dag liksom .

Vet du hva, jeg kommer ikke til å stresse meg istykker for at ungene skal få feire 17.mai sånn som alle andre når de ikke engang kommer til å huske det i ettertid :p kos dere i parken med god samvittighet og feire sånn som passer dere!

Høres ut som dere fikser barnets dag på en fin måte slik dere velger å gjøre d :)
Er jo ikke mye en 1 åring akkurat forstår heller, så kos dere masse sammen som en familie i morgem, og håper du får en fin kveld på jobb!! <3 hipp hurra!!

Jeg er nesten 20 uker gravid og blir fort utstilt. Jeg skal på jobb kl 15 (sykehus) og vil spare kreftene til det. Tanken er at vi «skulker» tradisjonell 17 mai. Vi planlegger heller å ta med 1 åringen til en park og se på og fugler og mate dem (han elsker dyr) og leke med ball og kose oss som familie på den måten. Ha med flagg og spise is sammen, Men er det slemt å frarøve gutten tradisjonell 17 mai med tog, dress, liv og røre? Bør vi sette vår slitenhet til side og dra på 17 mai for hans skyld? Selvom han bare er 1år?17 mai er jo barnas dag liksom .

Nei synes ikke akkurat at det er slemt. Han vet ikke hva 17.mai er og kommer aldri til å huske akkurat denne nasjonaldagen :p

Jeg droppet barnehagetoget i dag, og det vi gjør av 17. mai-ting i morgen er for søsknene, hun er bare med på slep. Helt innafor!

Med en ettåring? Nei.

Med en femåring som har gledet seg? Da hadde jeg strukket meg lenger ja.

Med skolebarn, da "må" man.

Men synes det høres ut som en fin dag med en ettåring det dere har planlagt

Jeg syns dere skal feire sånn dere vil :) tror han vil ha en bedre dag sånn du beskriver enn med en utslitt mamma i sentrum :)

Vi feiret ikke 17.mai med tog når storebror var 1 år. Vi feiret heller som en familie hjemme på storebrors premisser. Nå er storebror 3 år og lillesøster er snart 2. Venter nr 3, nesten 22 uker. Planen vår er å se på toget deretter ha picnik i en barnehage hos besteforeldre. Der kan ungene løpe trygt rundt, uten å bli tråkket ned og jeg kan sitte å slappe av. Mine små synes det kan bli litt i overkant med masse mennesker og lyd. Så det blir en dag både til det beste for barna og meg.

Litt sent ute med svar her, men nei, det er ikke slemt. Og ungen på ett år har det nok hyggeligere med familietur enn masse bråk og folk.

Svarer sent, men nei.

Med vår ettåring var vi bare kjapt innom min pappa (jeg har småsøsken i skolealder) og så spiste vi med svigersfamilien her hjemme. Ingen tog, is, korps eller annet mas. Helt perfekt. Antar vi gjør det på den måten frem til hun ytrer ønske om noe annet ;)

Over hodet ikke. Ungen er jo liten, forstår ikke og kommer ikke til å ha noen minner om dette.

Jeg er snart 22 uker på vei selv, og har en unge på snart 17mnd. Vi var bare hjemme på 17. mai, behandlet det som en vanlig helgedag.

Når jeg ser tilbake på det så skulle jeg ønske vi hadde droppet det selv! Han var helt utslitt, og ikke på den gode måten. Alt for mange inntrykk og siden vi var hos oldemor mellom togene ble det satt mye begrensninger for han fordi det ikke er helt barnevennlig. Neste år er han 2, men likevel kommer vi til å legge opp dagen på en helt annen måte!

Back
Topp