Slemme slemme Kardemommeby?

HønseLovisa

Forumet er livet
jentene i juni13
Så ikke noe tråd her, regner med de fleste har fått med seg den svenske teaterdama som kritiserer kardemommeby og mener at det er skadelig for barna? Hva syns dere?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Har ikke satt meg inn i hele saken, men så overskriften. Virker ikke helt på nett denne dama! Eneste som kan være "urealistisk" med Egners fortellinger er at man sympatiserer med de slemme. Som røverne, de er jo bare søte og greie. Karita og baktus, slemme tannbørsten som børster de ut i sjøen..

De skal visst bli ødelagt av høyreekstremismen som kardemommeloven tilhører, og så det at kvinnene står på kjøkkenet :-P Må si jeg lo godt av saken :-)

Oi, kvinnene på kjøkkenet!? Ikke si at det er mannlig politi også?

Det blir å dra det for langt om man argumenterer for at kardemommeloven har et høyreekstrem melding!

Dama går ta seg en bolle!

Barnebarn eller noe sånt til Egner hadde kommentert tilbake at hu dama hadde oppfatta det feil.
Hu klaget bl.a på at røverne måtte ha ei dame til å gjøre rent og lage mat,men hu setter dem jo til å gjøre det selv,så moralen er jo en helt annen enn det hu svenske dama klager på.

Enig med skravlebøtta, jeg satt og diskuterte med radioen i bilen i går og sa akkurat det samme :-P

Må også si at jeg lo litt for meg selv når jeg leste om dette.

Jobber i barnehage, hvor avdelingene heter ganske så treffelig Kasper, Jesper og Jonatan...må vi bytte navn nå da? :anyone

hehe....selv er jeg veldig glad i Egners sine eventyr... :p :dog

Må også si at jeg lo litt for meg selv når jeg leste om dette.

Jobber i barnehage, hvor avdelingene heter ganske så treffelig Kasper, Jesper og Jonatan...må vi bytte navn nå da? :anyone

hehe....selv er jeg veldig glad i Egners sine eventyr... :p :dog

oh-oh.. en hel barnehage dedikert til å ødelegge barn :P

Ifølge den dama er vi alle som har vokst opp med Folk og Røvere i Kardemommeby høyreekstremister med forvridd kvinnesyn :b

Ifølge den dama er vi alle som har vokst opp med Folk og Røvere i Kardemommeby høyreekstremister med forvridd kvinnesyn :b

Jeg har jo lenge mistenkt at noe hadde vært fryktelig feil i oppveksten, men at jeg skulle bli kalt høyreekstrem var faktisk ikke noe jeg var forberedt på :-P

Back
Topp