SlarveTråd Mandag 3. Juli

suprAnirac

Forumet er livet
Go' morgen alle sammen.
Blitt litt søvn på dere i natt a? Litt sånn her og..
Her er det nydelig vær, skyfritt og varmt.
Tenkte jeg skulle dra på shopping i dag, meeen har så j***** såre brystvorter. Gjør så vondt å amme, at jeg griner. Har blitt sprekker. Så da blir jeg hjemme og går med puppa på tørk i stede, som jeg har gjort gjennom hele helga...

God morgen til dere også[:D]

Ikke kjekt å ha såre brystvorter, har selv ikke vært plaget med det.. enda.. Håper det bedrer seg i løpet av dagen da..

Her er det også fint vær, har enda ikke lagt noen planer for formiddagen men skal på visning i ettermiddag på et rekkehus. Vi er nemlig på jakt etter et større sted å bo. Området vi skal på visning på er kjempefint! Gleder meg!

Huff da Lille My! Det er tøft når mor vil amme, men barnet vil/kan ikke die!
Ang. melkeproduksjon.. Får du nok søvn? Spiser og drikker du bra? Hvor ofte pumper du? (anbefales hver 2-3 time)

Jeg å skal til legen i dag, undersøke om Amalie har sopp (nok sopp?) til å få behandling. Tror det er derfor jeg har fått såre brystvorter.
Hvis det ikke er derfor så ringer jeg ammepoliklinikken...

Huff å læll flori! "dritt arbeid" kan man vel trygt si... Dinna baby-bajsen er eksplosiv i utgangspunktet...[:D]

Mårnnings damer! [:)]
Er bare innom en snartur før jeg skal trille ned på helsestasjonen å levere ei pumpe osv...
Alt gikk så greit under fødselen og dagene etter på med oss, men den dagen jeg reiste hjem fra sykehuset klarte jeg å få brystbetennelse på den høyre puppen...[:(]
Var kjempedårlig hele onsdagen før jeg kom meg til lege og fikk antibiotika, nå er jeg bedre, men høyre pupp er utrolig sår og kjempestor i forhold til den venstre....[8|] 
Har prøvd å legge han mest til venstre for å redusere melkemengden i den høyre puppen, men den må jo tømmes den også, så foreløpig ser det ikke ut til å ha hjulpet... det virker også som om han foretrekker den høyre... og den er jo så sår... auu... [&:] jeg bruker silikonskjold, og det hjelper.
Ellers har jeg fått et lite sovedyr! Han har allerede funnet ut at natt er natt og sover gjerne fra 23 til 04 før han våkner og vil ha mat. Da får han begge brystene og sover videre til 07... det er bare så deilig![:D]
Vel, da tror jeg han er i ferd med å våkne, så da får jeg hive meg rundt å trille i vei slik at jeg får gjort noe fornuftig i dag...[:)]

Hei på dere, jenter! Stakkars oss, den ammingen er visst en liten utfordring for flere enn bare meg, ser jeg... Er det ikke det ene så er det det andre. Her begynte det med såre brystvorter fra dag en på sykehuset. Så fort de hadde begynt å komme seg til igjen fikk både jeg og vesla påvist sopp, som ga en enda verre sårhet da soppen tydeligvis angrep melkegangene og gjør hele puppen smertefull... Har ikke hatt brystbetennelse heldigvis (er vel bare det som mangler nå), men det er sikkert hakket verre, så jeg misunner deg ikke, Katrine...

Vi fikk imidlertid noen dyre medisiner som skulle ta knekken på den fæle soppen, men det tar jammen tid gitt. Har gått på de siden fredag, og det har bare så vidt begynt å hjelpe litt. Svært som det skal sitte i da!

Min neste bekymring nå er: får jenta mi i seg nok mat? Synes hun gjør seg ferdig så fort. I løpet av 5-10 minutter slipper hun taket og ser ikke ut til å ville suge mer. Men tisser og bæsjer som hun skal, da - og virker nokså fornøyd ellers. Er vel et bra tegn det i det minste...    

hei hei alle sammen, ja det var lenge siden! håper dere alle har det bra! og at dere koser dere med gull ungene deres.
Det var faktisk litt kjekt å lese dagens skravletråd, for da ser eg at det ikkje berre er eg som sliter med amming og såre brystvorter, brystbetennelse og den dritten.
her har det gått i pumping og flaskemating fram til torsdag da tok ho puppen og etter det har det gått i pupp og litt flaske ved siden av.
ellers holder eg på med pencelin kur nummer 2 pga brystbetennelse.fy f... for noe dritt, eg har vært så dårlig eg av denne dritten at eg har rett og slett vært senge liggende. og takk og pris for at pappaen har kommet hjem, for eg hadde ikkje klart å stelle ho ved siden av når eg var syk.

ellers da noen som har noe nytt å fortelle til ei som ikkje har vært her på snart en måned?
jepp carina, såre bryst vorter, kjenner til den.  

Hei hei!

Morsomt å se deg her Lalina. Du har vært savnet![;)]

Sambo skulle dra på langtur i dag, men dukka plutselig opp isted. Fikk ikke lasta før i morgen om han heller ikke måtte ta annen kjøring da.
Jeg og Benjamin har vært i Molde i dag. Viste han frem for de som var igjen på jobben, og trilla litt på shoppesenteret. Var regn så vi holdt oss innendørs..
Rakk bare halvparten av alt jeg skulle rekke, men jeg får ta en tur igjen uti uka.[:)]

Sambo skal lage lasagne (fra bunnen av vel å merke..) i dag. Nam![8D]

Heisann!!
Kjekt å endelig være på født i juni forumet[:)]

Kan bare nikke gjenkjennende til såre brystvorter og sprengte bryst!! Har en meget sugevillig liten gutt, og mer enn nok melk, har vært kjempeheldig sånn sett, hadde nok melk fra dag 1, det er visstnok uvanlig når det gjelder keisersnitt.

Så her går jeg rundt og lufter puppene og prøver å få de til å heles... er supervondt å amme men kniper tennene sammen! Håper det går over[&:]
Vurderer å prøve brystskjold som jeg ser noen nevnte her...

Da har jeg vært til legen, hadde nok blitt smitta av trøsken Amalie har i munnen. Så jeg har sopp på puppene. Amalie begynner nå på mycostatin og jeg med mycostatin-salve, håper vi kommer oss fort.

Babymama: Var det sopp du hadde fått å? Hva har du fått til å behandle det med?
Jeg har nå nemelig vondt inni puppen.. liksom i melkekjertlene...? Det svir...

*ja hva gjør vi ikke for de små nurkene*

Koselig å se dere Marihøne, Kathrine, Lille my, og Lalina! (alle andre å!)

Når dere nevner sjold: Mener dere de melkeoppsamler koppene med luftehull i, eller sånn til å ha over puppen når en ammer. (sistnevnte skal en være forsiktig med)

ORIGINAL: carina82

Da har jeg vært til legen, hadde nok blitt smitta av trøsken Amalie har i munnen. Så jeg har sopp på puppene. Amalie begynner nå på mycostatin og jeg med mycostatin-salve, håper vi kommer oss fort.

Babymama: Var det sopp du hadde fått å? Hva har du fått til å behandle det med?
Jeg har nå nemelig vondt inni puppen.. liksom i melkekjertlene...? Det svir...

*ja hva gjør vi ikke for de små nurkene*

Koselig å se dere Marihøne, Kathrine, Lille my, og Lalina! (alle andre å!)

Når dere nevner sjold: Mener dere de melkeoppsamler koppene med luftehull i, eller sånn til å ha over puppen når en ammer. (sistnevnte skal en være forsiktig med)

vi har värt og fått medisin for sopp i dag, Mycostatin mikstur til Emma og Krem til meg. Stakkars emma er helt hvit i munnen av tröske/sopp! Men det ser ikke ut som hun er noe särlig plajet, så det er litt godt synes jeg.

Hei jenter...å babyer[:D]
her har det regna i nesten hele dag..blææ[:'(] men har vært opp til 21 grader[:)]
har vært på sykehuset idag også å tatt gulsotprøver å må imårra også..hadde 308 igår å idag har hun 342...å 350 er grensen før de må legges i lys.[:(][:(]
håper det senker imårra..vil ikke være på sykehuset mer,men vil seff at Tuva skal ha det bra...
å som hun bæsjer...går noen bleier om dagen ja...
hun er den bæsjemaskinen[:D][:D]

stakkars dere som sliter med såre pupper å ikke får ammet...
jeg må bruke brystskjold for Tuva tar ikke bare puppen,har vist småe brystvorter jeg[8|]
dere med såre pupper:har dere prøvd albueskjell...

Hei alle mammaer [:)]

Stakkars dere som har brystbetennelse, såre brystvorter, sopp og det som verre er. Foreløbig har jeg vel sluppet billig unna akkurat det. Er jo litt plaget med sprengte bryster og sårhet men... så lenge det ikke setter seg betennelse eller går på helsa løs så burde jeg vel være fornøyd! :-)

Jeg synes det er så vanskelig når snuppa ikke vil sove/ligge alene, kun i vår seng [8|] Hun ligger jo i bagen på dagen når hun sover, men det er veldig vanskelig å få henne til å sovne selv om hun er aldri så trøtt. Men jeg tror nok her også at vi er ganske heldige- hun er jo en veldig snill baby- lite skriking- kun på stellebordet hehe. Så man skal vel være fornøyd om enn så lenge [:)]

Vi hadde en fin tur inn til byen i dag hele familyn, fikk gjort unna noen ærend, også stakk vi innom deltidsjobben min og hilste på. (Sambo måtte gå å bære på lille nurket i blant i byn, og da er det som med valper - alle ser bort på far/barn og "åååh, se på den lille der, så søøøt" osv... [:D] (klart man blir litt stolt da [;)])  

jeg fikk på meg bunaden idag[:D][:D]
måtte teste,kanskje jeg skal ha den på meg i bryllupet på lørdagen...var litt stram over puppene men mamma fiksa det[;)]

ORIGINAL: Miluna

Hei alle mammaer [:)]

Stakkars dere som har brystbetennelse, såre brystvorter, sopp og det som verre er. Foreløbig har jeg vel sluppet billig unna akkurat det. Er jo litt plaget med sprengte bryster og sårhet men... så lenge det ikke setter seg betennelse eller går på helsa løs så burde jeg vel være fornøyd! :-)

Jeg synes det er så vanskelig når snuppa ikke vil sove/ligge alene, kun i vår seng [8|] Hun ligger jo i bagen på dagen når hun sover, men det er veldig vanskelig å få henne til å sovne selv om hun er aldri så trøtt. Men jeg tror nok her også at vi er ganske heldige- hun er jo en veldig snill baby- lite skriking- kun på stellebordet hehe. Så man skal vel være fornøyd om enn så lenge [:)]

Vi hadde en fin tur inn til byen i dag hele familyn, fikk gjort unna noen ærend, også stakk vi innom deltidsjobben min og hilste på. (Sambo måtte gå å bære på lille nurket i blant i byn, og da er det som med valper - alle ser bort på far/barn og "åååh, se på den lille der, så søøøt" osv... [:D] (klart man blir litt stolt da [;)])  

så koselig med sånne kommentarer[:D][:D]
fikk noen selv idag var i byen en tur[:)]

Kjempeskjønn var gutten din everonic[:D]

ORIGINAL: carina82

Hva mener du om skjold?[8|]

Flink du er som legger deg tidlig a [:D]
Her blir det sjelden før 23-24 tia... --> og da sovner vi ikke før rundt kl 01-02 pga mating og litt grinings [&:]

Back
Topp