slapper du av???

~lille lavendel~

Forelsket i forumet
jeg engster meg sånn, jeg :( har hatt et par blødninger og stresser sånn med at det kan komme en ny. trodde jeg komtilå slappe av etter 12 uker men går i en konstant angst for at det skal gå galt.... andre som har det sånn eller klarer dereå slappe av?

off, hørres ikkd noe kjekt ut :( Sender en god klem til deg :)

Eg har vert litt bekymret, men på en måte så tillater eg meg ikke å tenke det værste. sikkert ikke det letteste å gjøre, men det funker for meg. Med en gang eg tar meg i å tenke noe om hvordan det kan gå gale så setter eg i gang med noe annet, oftest tar eg tlfen og ringer noem, for da vet eg at eg glemmer det ;)

Huff :( Skjønner deg godt!!Hadde det slik da jeg gikk med storebror.Hadde mange blødninger den første perioden:( var sikker på at jeg skulle miste hele den første tiden...Klarte ikke å slappe av før etter den ordinære ul.
Håper du får til å slappe av å nyte svangerskapet snart! <3

Klarer å slappe av. Skyver bort evt bekymringer for at det kan gå galt. Hadde vært herlig med en bekreftelse på at det er et knøtt inni der, men det kommer tidsnok. :)

Håper du klarer å skyve bort negative tanker. Blir ikke bedre av å tenke det verste. Sender deg en god klem. :love022

Heldig vis så er jeg ikke så mye bekymret.
men jeg har fått mine støkk med blødninger jeg også.
men klarer heldigvis å ikke bekymre meg nå i ettertid.
Sender deg en klempe klem og håper du klarer å tenke på noe annet.
Uansett så er det ikke så mye du kan gjøre fra eller til.
Og du gjør alt mye lettere ved å tenke gode tanker :)

Stort sett så slapper jeg av og tenker at det kommer til å gå bra. Jeg gidder rett og slett ikke å bruke energi på å bekymre meg over alt som kan skje, men mest sannsynlig ikke skjer. Da skal jeg heller prøve å kose meg med å vite at jeg har et lite knøtt i magen som skal vokse seg stor og sterk :)

huff...skjønner hvordan du har det,og det er ikke noe særlig. tar meg selv i å være nervøs til tider,men jo flere dager som går jo mindre bekymrer jeg meg :) har heldigvis sluppet unna blødninger,men er like nervøs hver gang jeg går på do! hater det,men går vel over.
vet det er vanskelig,men prøv å nyt tiden å tenk på at du har en liten i magen som skal vokse seg stor å frisk,og som du snart merker :)

Slapper ikke av i det hele tatt. Var megastressa de første ukene, som ble forverret pga brun utflod. Fikk bekreftet at alt så bra ut på ultralyd i uke 6, og begynte etterhvert å slappe litt mer av. Men i dag var det litt brun utflod igjen, og selv om jeg vet godt at det som regel er helt uskyldig, så blir jeg helt satt ut av bekymring =/ Blææææh.. Kommer ikke til å slappe av før ungen er ute, og har vokst opp. Eller sannsynligvis ikke da heller :p

Du er absolutt ikke alene om å engste seg.. Men tror det er viktig det som jentene over her sier, at man må prøve å skyve bekymringene litt unna. Fokusere på det positive. Det er på ingen måte en enkel sak, for man blir plutselig veldig overbeskyttende mot det lille som skal vokse inni oss, men jeg tror heller ikke det er bra om man konstant skal gå rundt å engste seg. Hvis du opplever det som veldig problematisk syns jeg rett og slett du burde ringe til legen din, jordmor eller noen andre å ta en liten prat. Kanskje de kan hjelpe deg til å finne noen avslappingsmetoder slik at du kan nyte det faktum at kroppen din gjennomgår noe helt fantastisk!

Back
Topp