Slapp, trøtt og sliten før fødsel? Eller?

Camilla87

Betatt av forumet
Hvordan er/var formen deres før føsel, damer? :O

Jeg har 1 uke igjen til termindato - men jordmor, og jeg forsåvidt - tror jeg føder før.
Har hatt endel såkalte modningstegn lenge nå, men hvem vet...

Uansett, jeg er så utrooolig trøtt og sliten og plaga av hele denne gravidkroppen! Blir fort utmatta og uvel av å stå/gå/sitte oppreist... Får smerter i mage/underliv/nedover beina i tide og utide (spesielt hvis jeg er i aktivitet)... Tungt og vanskelig å bevege seg i det hele tatt med magen, vondt bekken og sliten rygg... Ja, i det hele tatt!

Dette er min andre graviditet, og SÅ mye tyngre det er. Hjelpes.... Dette skulle vel strengt tatt blitt lagt inn på "klagetråd" men :/

Er det noen som kjenner seg igjen ift formen før fødsel? :o

Hvordan er/var formen deres før føsel, damer? :O

Jeg har 1 uke igjen til termindato - men jordmor, og jeg forsåvidt - tror jeg føder før.
Har hatt endel såkalte modningstegn lenge nå, men hvem vet...

Uansett, jeg er så utrooolig trøtt og sliten og plaga av hele denne gravidkroppen! Blir fort utmatta og uvel av å stå/gå/sitte oppreist... Får smerter i mage/underliv/nedover beina i tide og utide (spesielt hvis jeg er i aktivitet)... Tungt og vanskelig å bevege seg i det hele tatt med magen, vondt bekken og sliten rygg... Ja, i det hele tatt!

Dette er min andre graviditet, og SÅ mye tyngre det er. Hjelpes.... Dette skulle vel strengt tatt blitt lagt inn på "klagetråd" men :/

Er det noen som kjenner seg igjen ift formen før fødsel? :o

Følger denne! Vært i sånn form en stund, men ingen baby!
Hvilke modningstegn er det du har hatt?

Følger denne! Vært i sånn form en stund, men ingen baby!
Hvilke modningstegn er det du har hatt?

MYE nedpress, "strikkepinnefølelsen" i underlivet, smerter nedover i beina, murring og "minirier" som jeg kaller det (intense smerter i mage som går fort over) murringer og vondt i korsrygg osv... Jeg skriker gjerne til flere ganger om dagen fordi jeg får så akutt vondt både her og der :P Kjennes virkelig ut som hodet skrur seg nedover i skrittet... (noe det også gjør sikkert, hehe)

Veldig åpenbart at noe er på gang, at kroppen jobber og modnes - men nå har jeg hatt det sånn et par uker eller mer (nedpress har jeg hatt mye lenger) så det er jo fullt mulig å gå sånn en stund :)

Jeg kan ikke huske jeg hadde noen av disse plagene forrige graviditet, men det sa jordmora mi var normalt. At man kjenner det mer som flergangsfødende. Alltid godt å høre at ting er normalt/vanlig hvertfall :p

MYE nedpress, "strikkepinnefølelsen" i underlivet, smerter nedover i beina, murring og "minirier" som jeg kaller det (intense smerter i mage som går fort over) murringer og vondt i korsrygg osv... Jeg skriker gjerne til flere ganger om dagen fordi jeg får så akutt vondt både her og der :P Kjennes virkelig ut som hodet skrur seg nedover i skrittet... (noe det også gjør sikkert, hehe)

Veldig åpenbart at noe er på gang, at kroppen jobber og modnes - men nå har jeg hatt det sånn et par uker eller mer (nedpress har jeg hatt mye lenger) så det er jo fullt mulig å gå sånn en stund :)

Jeg kan ikke huske jeg hadde noen av disse plagene forrige graviditet, men det sa jordmora mi var normalt. At man kjenner det mer som flergangsfødende. Alltid godt å høre at ting er normalt/vanlig hvertfall :p

Er førstegangs og kjenner igjen en del av disse tegnene, men de er mer diffuse enn dine tror jeg :) kunne man ikke bare fått en dato og et klokkeslett å forholde seg til liksom?? Slippe all denne usikkerheten :p

Er førstegangs og kjenner igjen en del av disse tegnene, men de er mer diffuse enn dine tror jeg :) kunne man ikke bare fått en dato og et klokkeslett å forholde seg til liksom?? Slippe all denne usikkerheten :p

jepp. Akkurat nå er jeg ganske stressa over å ikke vite. Det kan skje i natt eller om 2 uker liksom - ganske stor forskjell :/
Samtidig er jo akkurat det veldig spennende og. Men det er så mye logistikk rundt hele greia denne gangen (spesielt med en til på 2,5 som må ha barnevakt;) vi har enda ikke kommet på plass med ting og tang i huset (har pussa opp) og jeg gruer meg nok mer denne gangen også :/
Jaja, naturen må gå sin gang...

Når har du termin?

jepp. Akkurat nå er jeg ganske stressa over å ikke vite. Det kan skje i natt eller om 2 uker liksom - ganske stor forskjell :/
Samtidig er jo akkurat det veldig spennende og. Men det er så mye logistikk rundt hele greia denne gangen (spesielt med en til på 2,5 som må ha barnevakt;) vi har enda ikke kommet på plass med ting og tang i huset (har pussa opp) og jeg gruer meg nok mer denne gangen også :/
Jaja, naturen må gå sin gang...

Når har du termin?

Skjønner at det blir ekstra stress når man har en liten en til som krever tilrettelegging :)
Jeg har ikke termin før 12.08, så det er fortsatt 6 dager igjen ..så sier de vel at man må regne med overtid som førstegangs ?! Noe som gjør at det kan være alt fra nå til om 2-3 uker!
Det er spennende ja, og jeg regner med at man på et vis savner den spenninga etter en stund, så får prøve å nyte den så godt det går.
Jeg gruer meg, men sikkert ikke like mye som deg da jeg ikke vet hva jeg går til, heldig der :)

Håper dere får kommet dere i orden i huset før lille kommer og at du får en fin fødsel da:)

Skjønner at det blir ekstra stress når man har en liten en til som krever tilrettelegging :)
Jeg har ikke termin før 12.08, så det er fortsatt 6 dager igjen ..så sier de vel at man må regne med overtid som førstegangs ?! Noe som gjør at det kan være alt fra nå til om 2-3 uker!
Det er spennende ja, og jeg regner med at man på et vis savner den spenninga etter en stund, så får prøve å nyte den så godt det går.
Jeg gruer meg, men sikkert ikke like mye som deg da jeg ikke vet hva jeg går til, heldig der :)

Håper dere får kommet dere i orden i huset før lille kommer og at du får en fin fødsel da:)

Jeg fødte 6 dager før forrige gang ;)
Du må huske å glede deg også - det er jo en helt spesiell opplevelse - selvfølgelig :D
Lykke til !

Med mine så langt 4 fødsler har jeg våre opplagt, og klar. Har begynt med rier grytidlig 2 ganger (03.30-05.00) etter noen timer søvn, og ellers de 2 siste på morningen 07.00-07.30.
Spendt på når riene starter med denne Lille Skatten. :D

Jeg har begynt å bli mer og mer sliten siste uka. Beina har begynt å hovne og føler ryggen låser seg mer hvis jeg er selv i minimal aktivitet. Legen har ferie, så jeg var hos en vikar som er et par år eldre enn meg. Hun har faktisk jobbet med fødsler i to år tidligere før hun ble allmenn, og sa det var viktig å forsøke å nyte de siste ukene før fødsel fordi det er noe man tenker tilbake på. Derfor har jeg forsøkt å gjøre det ved å treffe familie, bake kaker og lage sylt, strikke babyklær og sy ammeinnlegg og babytøy, dra på shopping og lunsj med kollega som har termin to uker etter meg, og det har vært koselig, men kjenner at jeg kanskje har gjort litt mye på en uke og føler meg helt lås i ryggen (bekkenlåsning eller bekkenløsning - vet ikke hva det heter?)

Merket at jeg midt i denne uka var veldig stresset og nedfor etter innskriving. Fikk mange svar, men har også grublet over dette med at jeg uansett vil bli igangsatt den 30.08 på termin om han ikke har kommet pga min kostholdsregulerte svangerskapsdiabetes :( Gruer for det. Skal også på vekstestimering 12.08, og da skal det visst legges en plan for hva som skjer videre. Er han stor blir det kanskje noe før det, men samtidig er det ikke sikkert at størrelsen har med sv.dia å gjøre siden jeg selv veide 4600g som nyfødt. Er jo genetiske betingelser inni bildet her også... Har i tillegg GBS og har gått og vært redd jeg skal lekke vann uten at jeg skal skjønne det, men tror to jordmødre og to leger, og haugevis av familie/venninner, har roet meg ganske ned på at jeg vil merke det nå.

Uff, dette ble nesten et klageinnlegg, men kjenner jeg gleder meg til fødsel er over og vi har lille hos oss.

Back
Topp