Slanking og Pepsi Max??

Saturnia

Glad i forumet
Noen meninger om at drikking av Pepsi Max kan gjør at man legger på seg fortere og at det stangerer en vektnedgang?

I fjor vår hadde jeg endelig kommet ned de kiloen jeg ville... 

Men så begynte jeg å drikke Pepsi Max (aldri drukket noe særlig brus, drikker mest vann) på høsten. Drakk kanskje 2-3 liter i uka! Ble litt dårlig med trening på sommeren og is, alkohol etc. Så i nov i fjor hadde jeg gått opp 7 kg igjen!!!!

Nå har jeg prøvd i 2 mnd å gå ned igjen disse 7 (+3) kg`ene. Trener 2,3 ganger i uka, spiser ingenting usunt (har kanskje 150 gr chips annehver helg) men jeg drikke Pepsi Max (2-3 liter i uka).... 

Jeg innbiller meg at Pepsi Maxen gjør at vekta ikke går ned (joda, har jo gått ned litt under 2 kg på 2 mnd da men syns det er lite med tanke på kostholdet mitt og treningen min)... 

Så fra og med i går kutter jeg ut Pepsi Max... Og jeg håper jeg innbiller meg rett 

Jeg har lest om dette. Kroppen blir lurt til å tro at den får søtt og det trigger søtsuget og at det kan være med på å stoppe vektnedgang.

Jeg vet med meg selv at det er lettere å holde seg unna sukker hvis ikke drikker PM.

Når jeg gikk på grete rode kurs så var pepsi max JA DRIKKE, jeg drakk kun cola før jeg begynte, og fikk jo angst av å ikke skulle drikke cola, var skikkelig avhengi, men fikk beskjed om at pepsi max da var ja drikke, stod det i boka au, så jeg drakk pepsi max og gikk ned 10 kilo som var målet..  så jeg vet ikke jeg altså..

Jeg gikk ned 25kg selv om at jeg drakk pepsi max (nesten) hver dag. Så jeg vet at jeg tåler å drikke det.

Men folk er forskjellige og noen tåler det bedre enn andre. Prøv og kutte det ut i en periode og se om det blir bedre av det :-)

pepsi max er jo self mye bedre enn å drikke cola, fordi det ikke er sukker i... men kunstig søtning er ikke så bra det heller, og det inneholder andre stoffer som ikke er bra for deg.... man får også lavt blodtrykk av pepsi max (uten at jeg vet hvorfor) og det hindrer visst vektnedgang har jeg hørt.... nå kan ejg lure meg selv, men jeg drikker det NÅR jeg har søtsug.... bruker det ikke som tørstedrikk men kan kjøpe meg en liten flaske og kose meg med... kanskje jeg ødelegger for meg selv, men ;)

Jeg gikk OPP i vekt da jeg sluttet å drikke pepsi max. Ble så jeg spiste mer, spesielt på kveldene. så her koser jeg meg med pepsi max :)

Back
Topp