Slanking og amming

Majja83

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg MÅ ned i vekt. Men ammer småen på 2,5 mnd og har tenkt å fullamme en stund til.
Desverre ble vekta ila svangerskapet så høy at det er snakk om fedme (ifg bmi), og det går ut over både ledd, livskvalitet og selvbilde.

Noen som har tips/erfaringer rundt amming og vektnedgang. Hvor kan jeg ev søke hjelp. Vil så klart trene, men det er neppe nok.
 
Du bør ikke aktivt slanke deg, men trening og et fornuftig matinntak vil gjøre forskjell for deg, som for alle andre. :)
Du bør snakke med legen din, som kan henvise deg til en kostholdsveileder. :)
 
Det er litt forskjell om ein er overvektig eller ikke har jeg lært. Men hvor går grensa mellom slanking og bevist kosthold?
 
Forskjell på å aktivt slanke seg og begynne p bevege seg litt mer, trene på studio som har barnepass og tenke over hva en spiser?
Rådfør deg med legen din[emoji4]
 
Spis sunt og slik at du er passe mett. Skal ikke sulte deg til neste måltid. Spis lite og ofte helst. Og hold deg i aktivitet. Gå deg en tur for eksempel eller ta deg en 20 minutters workout ved hjelp av youtube. Kan anbefale zumba. :) Jeg holdt på slik mens jeg ammet og gikk ned i vekt.
 
Back
Topp