Slankeoperert og alt for tidlig gravid?

Maylise89

Andre møte med forumet
Hei.
Fersking her innpå, venter vårt første kjærlighetsbarn i februar.
Jeg ble slankeoperert ( gastric sleeve) 21/1 i år, så var ikke mer en 4 mnd ut i løpet før spiren satt, kanskje ikke helt planlagt og lenge før den anbefalte ventetiden som er på 1-2 år.
Er for tiden innlagt på andre uken ved st.olavs i trondheim og på randen til sondemat for å få i meg nok næring. Veskebehandling hver dag og tett oppfølging og observasjon. Oppå det hele ekstrem svangerskapskvalme, uvi og alt for mye ketoner i urinen!
Mistet 45 kilo siden nyåret, så målet er og stoppe vektnedgangen nå under svangerskapet, så jeg har litt og gå på når barnet blir født.
Lurer på om her er noen i samme båt? :)

Hei :-) ikke i samme båt i det hele tatt men ønsker deg lykke til i svangerskapet! Høres tungt og vanskelig ut å gå igjennom det du gjør.
Klem <3

Ja det ble ikke som jeg trodde, håper formen bli bedre så jeg kan nyte litt også..tusen takk for gode ord, det varmer

Huff så kjedelig å være innlagt, og med så mange bivirkninger. Håper du er på bedringens vei! :) Gratulerer med operasjon og spire, vært ett travelt år for deg :-)

Får du sondemat pga kvalmen eller operasjonen? Hva sier legene om situasjonen din?

Ikke i samme båt, men nyskjerrig av natur :P Håper du får en fin kveld! :)

Velkommen Maylise89 :)

Vi er i samme båt, vi snakker sammen på Facebook vet du :happy::happy:
Håper formen blir bedre snart. Jeg spiser på trass så jeg slipper noe innleggelse , får ikke i meg nok drikke :nailbiting::nailbiting:

Huff så kjedelig å være innlagt, og med så mange bivirkninger. Håper du er på bedringens vei! :) Gratulerer med operasjon og spire, vært ett travelt år for deg :)

Får du sondemat pga kvalmen eller operasjonen? Hva sier legene om situasjonen din?

Ikke i samme båt, men nyskjerrig av natur :p Håper du får en fin kveld! :)

Det er vel en kombinasjon av begge deler. Ligger nå etter operasjonen på rundt 700 kcal. Ernæringsfysiologen vil ha meg over 2000kcal, og det er faktisk talt helt umulig! Derfor sondemat er nødløsningen dersom ikke inntaket går litt oppover.
Det er både for at det skal være nok næring til både meg og babyen, i tillegg til at de vil stabilisere vekta mi så jeg har litt å gå på når barnet blir født. Har rast ned 45 kilo siden januar, så er kanskje litt greit med en liten pause nå. Men er tungt også for hodet å skulle snu totalt om på kostplanen.

Ha en fin kveld du og :) Og du... det er veldig lov å være nysgjerrig! ;)

Velkommen Maylise89 :)

Vi er i samme båt, vi snakker sammen på Facebook vet du :happy::happy:
Håper formen blir bedre snart. Jeg spiser på trass så jeg slipper noe innleggelse , får ikke i meg nok drikke :nailbiting::nailbiting:

Håper det jeg og, krysser alt jeg kan her nå, er iallefall utskrevet fra sykehuset på prøve, så får vi håpe veien går kun oppover herfra :)

Så bra du er utskrevet! :D
Hørtes slitsomt ut, stakkars deg.
700 kcal er ikke mye å skryte av nei. Godt du er under oppfølging. Vi får krysse fingrene for deg fremover, at legene blir fornøyde og du føler deg bedre, både fysisk og psykisk :)

Er ikke slankeoperert men ligget på syghuse nå en uke. Hatt uvi, hypermesis svangerskaps kvalme. Fått lagt ned sonde. Mista mye vekta på kort tid. Så når d komme til kvalme, oppkast å alt det forstår jeg veldig godt situasjonen din.

uff da, god bedring til deg , og gratulerer så mye. leser bloggen din da jeg også har tyrkisk mann :) så morro å finne deg her plutselig :) håper alt ordner seg og du straks blir bedre:)

Håper alt stabiliserer seg etterhvert for deg! Helt enig med deg at et svangerskap bær nytes også.

Jeg er heller ikke i samme bås, men nysgjerrig av natur og synes dette var interresant å lese om.

Hva sier legene om situasjonen siden det gikk så fort? Kan det skape noen komplikasjoner foruten det med at du ikke får inn nok næring?

Back
Topp