Slankeoperasjon (husker ikke hva det heter)

MammaMia:)

Glad i forumet
Er det noen her som har fått gjort det?
Hvor lenge måtte dere vente før dere fikk gjort det og kan jeg spørre hva dere veide og hvor lang dere var?
Jeg er 171cm og veier 106kg, har en bmi på 36![:'(]
Er gravid nå men når jeg er ferdig så vil jeg dra til en lege og se om jeg kan få utført en slik operasjon....

det er to forskjellige typer slankeoperasjoner, også kalt vektreduksjonsoperasjon.
(fins sikkert flere også, men to som hovedsakelig blir brukt.)

vil tro at du som er såpass "tynn" vil få en gastric bypass.
dvs de fjerner 95% av magesekken din, og ca 1,5m med tarm.
det er ca 3 års ventetid om du skal gå gjennom det offentlige.
Vil virkelig anbefale deg og tenke NØYE gjennom hva du ønsker å gjøre med kroppen din...

det finnes et forum jeg vil anbefale deg å innom :)
der vil du få masse gode svar!
send pm om du er intressert i linken.

Tror du må ha ca 40 i bmi for å få dekket en slik operasjon..[8|]
Legen skal søke for meg , men jeg har en bmi på 46[:'(]

Da må du i såfall regne med å betale den selv, for du har ikke høy nok BMI til å få den dekket.

Vil sammtidig understreke det at en slankeop er ikke en lettvindt løsning som mange tror, derfor BØR alt annet være utprøvd før man tar ett sånt valg. Ta kontakt med f.eks Aleris i oslo...eller sykehuset på gjøvik utfører også slike op, dem er billigere enn aleris.

ORIGINAL: Insolita

Da må du i såfall regne med å betale den selv, for du har ikke høy nok BMI til å få den dekket.

Vil sammtidig understreke det at en slankeop er ikke en lettvindt løsning som mange tror, derfor BØR alt annet være utprøvd før man tar ett sånt valg. Ta kontakt med f.eks Aleris i oslo...eller sykehuset på gjøvik utfører også slike op, dem er billigere enn aleris.

mener å ha hørt at gjøvik utfører til rundt 100.000.
mens aleris er fort oppe på 130-140 000...

og sier meg enig, tenk godt igjenom!
for meg var rett valg, min livskvalitet er myyye bedre.
men det er det tøffeste jeg har vært igjenom EVER!
og jeg har aldri vært så mye syk og slapp og sliten som nå!

da må du nok betale selv for operasjonen..

Tror nok du må ha en litt høyere bmi en det
jeg hadde en god del høyere og ble opperert i nov2009
for meg var det en lang vei å gå før jeg valgte opperasjon da hadde legen min spurt meg 3 ganger om jeg ville ta det skritte.
Hvis en velger noe slikt så må en også være klar over at dette er en opperasjon som hjelp på veien og ikke en lett vei å ta for å gå ned i vekt,en må også gjøre en insats selv

Back
Topp