Slankende å være gravid.. :-/

Nanakorobi Yaoki

Forumet er livet
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Er det flere som har så aversjoner mot mat + kvalme + oppkast at dere går ned i vekt?

Jeg har gått ned fra 64 til 62 kg hittil. (Er 5+4 i dag, men spydd siden uke 3..).

Kaster opp lunsjen eller all middagen jeg har spist sånn ca annenhver dag. Har ikke lyst på noe, og det eneste som sklir ned er tørre kjedelige salte ting som ren ris/pasta (helst kald), popcorn. Spiser jeg noe som helst som inneholder kjøtt (som jeg har aversjon mot også) kommer hele måltidet i retur..

Det var sånn forrige svangerskap også, men det begynte ikke så tidlig og jeg spydde ikke like mye. Men jeg hadde null matlyst hele svangerskapet da, fram til én uke før fødsel når jeg plutselig fikk kjempematlyst. Men gjennom store deler av svangerskapet kunne jeg ikke gå på matbutikken (ble kvalm av å se matvarer, inkludert plakater og bilder av mat). Jeg veide 59 kg da jeg ble gravid sist, og 65 kg som høygravid. Måtte ha jevnlige vekstkontroller, og fødte frisk (<3) baby på 2,9kg, som gikk ned til 2,7.

Jeg synes det var så latterlig når jeg leste om de som prøver å få små babyer med vilje, for jeg var bekymra hele graviditeten og hadde dårlig samvittighet for at jeg ikke fikk i meg mer.

Også er jeg så lei av å bare klare/kunne spise verdens kjedeligste mat. Skulle ønske det kunne ta seg en pause, iallefall noen timer på ettermiddagen, så jeg kunne spise en vanlig, god, sunn og variert middag.

Akkurat som sist graviditet orker jeg ikke spis lunsj sammen med kollegene mine heller. Det blir asosialt..

Flere som har det sånn? Sliten og lei [emoji30][emoji26]

Jeg går å venter i spenning på om denne kvalmen kommer i disse dager... jeg kjenner veldig igjen det du skriver fra forrige gang (endte i MA uke 10) da rakk jeg å gå ned 7kg (62 til 55). Fikk bare i meg litt youghert og loff brød, vet ikke hvordan det hadde fortsatt men jeg tenker at det viktigste er at du får i deg bittelitt mat og masse væske. Hvis ikke ender det jo gjerne opp med en liten innleggelse.

Jeg synes du er flink som jobber, jeg var sykemeldt fordi jeg orket ingenting.. husk at baby får som regel i seg den næringen h*n trenger, det er mest deg det går utover.

Har du prøvd sea band? Ingefærtabletter?
Det prøvde jeg men det fungerte ikke for min del da..

Jeg hadde det slik i forrige svangerskap, gikk ned over ti kg de første 12-15 ukene. Jeg kastet nesten ikke opp, var bare så kvalm at jeg ikke klarte å spise. Jeg levde etter spis-det-jeg-vil-prinsippet. Hadde jeg lyst på cola og chips, så ble det frokost... Jeg veide 3 kg mindre da jeg fødte, enn hva jeg gjorde da jeg ble gravid. Jeg fikk ei frisk og fin jente på 3,3 kg.

Lege og jordmor trøstet meg med at det var jeg som led, babyen fikk det den trengte.
Denne gangen har jeg gått ned to-tre kg den siste uka, har kastet opp et par ganger.

Har selv rast opp i vekt til tross for mye oppkast. Men spiser mye og misstenker at mye av vekten er mat som ikke kommer ut igjen like raskt som før :joyful:

Jeg har vært uvel i hele dag.. litt sånn som når man har omgangssyke :stop: Best jeg ikke får det (jobber jo i barnehage) :rolleyes: Null energi og ligger bare og ser i veggen egentlig. Orker ikke å være sååå kvalm og uvel.. :bored:

Jeg har vært uvel i hele dag.. litt sånn som når man har omgangssyke :stop: Best jeg ikke får det (jobber jo i barnehage) :rolleyes: Null energi og ligger bare og ser i veggen egentlig. Orker ikke å være sååå kvalm og uvel.. :bored:
Høres ut som graviditetskvalme og ikke omgangssyke ;) men som andre har nevnt, seaband fra apoteket og ingefær kan hjelpe. Samme med B6 som også fås på apoteket. Håper du føler deg bedre snart!

Høres ut som graviditetskvalme og ikke omgangssyke ;) men som andre har nevnt, seaband fra apoteket og ingefær kan hjelpe. Samme med B6 som også fås på apoteket. Håper du føler deg bedre snart!
Takk.. hadde vel en time jeg klarte å være i stua.. så er det rett i seng igjen. Kjedelig :angelic:

Er det flere som har så aversjoner mot mat + kvalme + oppkast at dere går ned i vekt?

Jeg har gått ned fra 64 til 62 kg hittil. (Er 5+4 i dag, men spydd siden uke 3..).

Kaster opp lunsjen eller all middagen jeg har spist sånn ca annenhver dag. Har ikke lyst på noe, og det eneste som sklir ned er tørre kjedelige salte ting som ren ris/pasta (helst kald), popcorn. Spiser jeg noe som helst som inneholder kjøtt (som jeg har aversjon mot også) kommer hele måltidet i retur..

Det var sånn forrige svangerskap også, men det begynte ikke så tidlig og jeg spydde ikke like mye. Men jeg hadde null matlyst hele svangerskapet da, fram til én uke før fødsel når jeg plutselig fikk kjempematlyst. Men gjennom store deler av svangerskapet kunne jeg ikke gå på matbutikken (ble kvalm av å se matvarer, inkludert plakater og bilder av mat). Jeg veide 59 kg da jeg ble gravid sist, og 65 kg som høygravid. Måtte ha jevnlige vekstkontroller, og fødte frisk (<3) baby på 2,9kg, som gikk ned til 2,7.

Jeg synes det var så latterlig når jeg leste om de som prøver å få små babyer med vilje, for jeg var bekymra hele graviditeten og hadde dårlig samvittighet for at jeg ikke fikk i meg mer.

Også er jeg så lei av å bare klare/kunne spise verdens kjedeligste mat. Skulle ønske det kunne ta seg en pause, iallefall noen timer på ettermiddagen, så jeg kunne spise en vanlig, god, sunn og variert middag.

Akkurat som sist graviditet orker jeg ikke spis lunsj sammen med kollegene mine heller. Det blir asosialt..

Flere som har det sånn? Sliten og lei [emoji30][emoji26]

Shit her var det som å lese om meg selv! I detalj!

Sniker fra mai... mn ja!! Helt likt. Også om forrige av skap og vekt og alt... gått ned tre kg igjen nå... vet ikke hva jeg skal gjøre

Veldig, veldig slankende! 8 kg på 3,5 uke, hvem trenger lavkarbo når man kan leve på epler og brødskorper? Ny her!

Kastet opp et par tre kilo, men har gradvis begynt å stabilisere seg nå [emoji4] Så da øker vel vekta etterhvert også [emoji28]

Har aversjon mot mye. Men er konstant sulten også, så jeg spiser hele dagen[emoji28] uff..

Back
Topp