Slankekrigen på BV :)

Smørblomst1

Forumet er livet
Januarlykke 2020
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤Januarlykke 2022❤
Hei alle :)

Er bare innom for å informere om at vi skal starte ny slankekrig her på babyverden. Så tenkte eg at eg kunne prøve å informere litt rundtom slik at alle får det med seg og kan få væra med å delta om de ønsker :)

link til påmelding: http://forum.babyverden.no/threads/ny-slankekrig-h%C3%B8sten-2014.1706770/

Kort om hva slankekrigen går ut på:
Alle blir delt opp i lag. Hvor mangen lag det blir kommer ann på hvor mangen deltakere. Til no er det 25 stk påmeldt. Håper på å få krigen starta i løpet av de første ukene i september. Hver uke blir det et tapende lag (det laget som prosentvis har gått ned minst den uka). Den deltakeren som prosentvis har gått ned minst på det tapende laget ryker ut, men kan fortsette å kjempe om å komme inn igjen som wildcard i semifinalen. Hver uke blir det laga ukes utfordringer. Det laget som vinner denne utfordringen får 0,5 kg i fratrekk på ukas vektresultat. Så her er det mye å konkurere om og mye motivasjon. Jeg synst det er 10 ganger lettere og kjekkere å slanke seg i lag med andre enn å kjøre løpet aleine. Her får en få motivasjon og insirasjon fra andre.
Dere som har lyst å bli med, sleng inn en påmelding og start med oss :D

Kommer meg ikke videre til påmelding :/

Sent from my iPhone using BV Forum

Ser den funker bare gjennom vanlig internett og ikke appen :/ får det ikkje til no. Men skal skrive deg på lista. Men hvis du klan gå på
forum- aktuelle tema- helse og velvære- sunn livsstil/slanking- slankekrigen.

Da finner du påmeldingstråden :)

Uff, jeg kjenner jeg blir både lei meg og provosert av dette. Jeg skjønner at denne gruppa er opprettet i beste mening og som en motivasjonsboost, men jeg klarer ikke la være å mene at dette er helt feil metode å motivere på, ikke minst en utrolig dårlig timing å invitere junijenter som akkurat har født til akkurat dette. Det er en kjent sak at ammede kvinner ikke skal slanke seg. At man kan kan ha et bevisst fokus på kosthold og aktivitet mens man ammer er en ting, men ut fra hva jeg leser fra "slankekrigens" regler, oppmuntres man til jo større vekttap, jo bedre mer ære. Eller, for å si det på en annen måte; gjør du det ikke "bra" nok, blir du kasta ut.
Jeg har de siste syv årene jobbet med pasienter med alvorlig spiseforstyrrelser, og vet hvor fort uskyldig slanking kan føre til alvorlig fiksering av vektap og derretter muligheten for å utvikle en form for spiseforstyrrelser. Jeg forstår at denne gruppa bare ønsker å motivere, men det er en kjent sak at motivering tjenes best ved belønning i stedet for "straff", og her synes jeg gruppa fokuserer på feil måte.

Jeg håper de fleste har fornuft nok til å fokusere på og nyte tiden med baby og ikke på babykiloene. Spiser du riktig og er i regelmessig aktivitet vil trolig en del av kiloene falle av naturlig. Ikke la slanking ødelegge for kosen og ammingen i denne sårbare og uerstattelige tiden med den nyfødte.

Beklager hvis jeg oppleves negativ. Som sagt, jeg skjønner at dette kun er ment som en positiv hjelp for å bli kvitt noen kilo på, men jeg klarte ikke la være å komme med mine meninger om slike grupper, og særlig en dårlig timing med å invitere kvinner som akkurat har født til å være med.

Uff, jeg kjenner jeg blir både lei meg og provosert av dette. Jeg skjønner at denne gruppa er opprettet i beste mening og som en motivasjonsboost, men jeg klarer ikke la være å mene at dette er helt feil metode å motivere på, ikke minst en utrolig dårlig timing å invitere junijenter som akkurat har født til akkurat dette. Det er en kjent sak at ammede kvinner ikke skal slanke seg. At man kan kan ha et bevisst fokus på kosthold og aktivitet mens man ammer er en ting, men ut fra hva jeg leser fra "slankekrigens" regler, oppmuntres man til jo større vekttap, jo bedre mer ære. Eller, for å si det på en annen måte; gjør du det ikke "bra" nok, blir du kasta ut.
Jeg har de siste syv årene jobbet med pasienter med alvorlig spiseforstyrrelser, og vet hvor fort uskyldig slanking kan føre til alvorlig fiksering av vektap og derretter muligheten for å utvikle en form for spiseforstyrrelser. Jeg forstår at denne gruppa bare ønsker å motivere, men det er en kjent sak at motivering tjenes best ved belønning i stedet for "straff", og her synes jeg gruppa fokuserer på feil måte.

Jeg håper de fleste har fornuft nok til å fokusere på og nyte tiden med baby og ikke på babykiloene. Spiser du riktig og er i regelmessig aktivitet vil trolig en del av kiloene falle av naturlig. Ikke la slanking ødelegge for kosen og ammingen i denne sårbare og uerstattelige tiden med den nyfødte.

Beklager hvis jeg oppleves negativ. Som sagt, jeg skjønner at dette kun er ment som en positiv hjelp for å bli kvitt noen kilo på, men jeg klarte ikke la være å komme med mine meninger om slike grupper, og særlig en dårlig timing med å invitere kvinner som akkurat har født til å være med.

Jeg forstår godt hva du mener her. Enig at det er lett å bli revet med når man er i gang. Jeg mener at er viktig at vi har et balansert forhold til de ekstra babykiloene og barseltiden. Selv har 15 av babykiloene mine forsvunnet av seg selv, så jeg vil råde dere andre som bekymrer dere for babykiloene, og å bare kose dere å ikke tenke så mye på det. Det har hvertfall fungert super for meg! Ellers har jeg bare 5 kilo igjen til startvekten min, så det er ikke så mye å ta av her, men det er gøy å være med på for motivasjonens skyld syns jeg :) det er ikke et "kupp" å få meg på laget, da jeg bare har 5 kilo å kvitte meg med, og jeg bryr meg ikke om jeg "taper", men syns det er gøy å følge med :)

Slankekrigen er ikke laget for ammede som skal få av kg. Men når det e sakt må eg invitere alle forumene og ikke bare noen av de. Om folk ammer eller gir flasker må bære oppptil hver enkelt å avgjøre. Eg gir bare alle tilbudet om å bli med. Eg var 105 kg når vi starta. No e eg 94. Overhode ikke i NÆRHETEN av noen form for sjukdommer. Mulig eg hadde fått diabetes om eg ikkje snart endra på nåke. Og da har slankekrigen hjelpt meg med. Eg spiser samme som før bare mindre mengder. Og en sunn livsstil tror eg verken eg eller ammede har. Men ingen tvang til noen å være med. Bare et tilbud. Det e faktisk flere fra august forumet som e meldt seg på som fortsatt går gravid. Så opp til hver enkelt å sette grenser for egen kropp!

Back
Topp