Slankekrig påmeldingstråd for Desember

Greenmom

Forumet er livet
VIP
Septemberbarna 2019
*oppdatert* 28/11

Desember Challange

Tenker vi kan kjøre en litt annen "krig"/ challange nå i Desember. Litt for å holde oss i skinnet og forsøke å unngå å "kose" oss hver dag. Og for å holde oss i aktivitet. Fokus for å holde treningsformen og unngå vektoppgang i julen. INGEN ryker ut, vi skal bruke mnd på å konkurrere om poeng og motivere hverandre.

Dette er mitt forslag, kom gjerne med innspill.

Start 2. Desember
Slutt 30. Desember
Krig kan starte opp ut i januar.?

Poengsamling:
1. plass høyest prosentvis nedgang får 11 poeng
2. plass høyest prosentvis nedgang får 9 poeng
3. plass høyest prosentvis nedgang får 8 poeng

Den med fleste skritt får 5 poeng.

Den med fleste aktivitetsminutter får 7 poeng.

5 grønt om dagen (kun 2 frukt/bær telles, resten grønnsaker) Gir 0,5 poeng per dag, 3,5 poeng mulig på en uke

Snopfri dag, altså ikke (godteri, potetgull, bakeværk, kjeks, nugatti, kakao ol.) matvarer med karbohydrat er ok. Gir 1 poeng per dag, 7 poeng mulig på en uke.


KLIPP OG LIM DENNE I POENGTRÅDEN.
Uke 1 (mandag 2.- søndag 8. Desember)
Vekt:

Mandag:
Skritt:
Aktivitetsminutter:
5 om dagen:
Snopfri:

Tirsdag:
Skritt:
Aktivitetsminutter:
5 om dagen:
Snopfri:

Onsdag:
Skritt:
Aktivitetsminutter:
5 om dagen:
Snopefri :

Torsdag:
Skritt:
Aktivitetsminutter:
5 om dagen:
Snopefri :

Fredag:
Skritt:
Aktivitetsminutter:
5 om dagen:
Snopefri :

Lørdag:
Skritt:
Aktivitetsminutter:
5 om dagen:
Snopefri :

Søndag:
Skritt:
Aktivitetsminutter:
5 om dagen:
Snopfri:

TOTAL UKENTLIG SKRITT:
TOTAL UKENTLIG AKTIVITETSMINUTTER:
 
Last edited:
Jeg er med!
 
Jeg er med men har alltid hatt veiedager på fredag her på slankegrigen skal vi ha veie dager på mandager denne gangen
 
Jeg er med!
 
Jeg er med men har alltid hatt veiedager på fredag her på slankegrigen skal vi ha veie dager på mandager denne gangen

Jeg tenkte at vi kan kjøre en egen desember krig for å holde oss i skinnet siden det er jul. Og 1.desember er på en søndag. Kan evt. starte søndag også?

Det har vært veiedag andre ukedager før, når jeg var med sist hadde vi mandag. Og hvilken dag det er er normalt ikke så nøye, sålenge det er fast. Også slipper lagleder og krigleder å binde seg opp til hver fredagskveld i desember tenkte jeg.
 
Er det da en ide at denne krigen er i desember, og at vi starter på nytt i januar? Vet at det normalt er mange som er motiverte for å være med på krig når vi bikker nyttår ;)
 
En annerledes da altså, for vanligvis vet vi ikke når det slutter siden vi de siste årene har kjørt sånn at en går ut hver uke og det er finale når 4-5 gjenstår.

Med veiing fredag, lørdag som fridag og utfordring startet på søndag.

Men fritt frem for krigleder å lage annet opplegg, men gjør alle regler klare for alle i god tid, så sparer du deg en del ekstraarbeid (en del vil det bli uansett pga misforståelser ;))
 
Når starter vi? :D
 
Jeg er med, selv om jeg ikke skal aktivt slanke meg, men spise sunt og variert, og trene :)
 
Jeg er med men har alltid hatt veiedager på fredag her på slankegrigen skal vi ha veie dager på mandager denne gangen
En annerledes da altså, for vanligvis vet vi ikke når det slutter siden vi de siste årene har kjørt sånn at en går ut hver uke og det er finale når 4-5 gjenstår.

Med veiing fredag, lørdag som fridag og utfordring startet på søndag.

Men fritt frem for krigleder å lage annet opplegg, men gjør alle regler klare for alle i god tid, så sparer du deg en del ekstraarbeid (en del vil det bli uansett pga misforståelser ;))
Jeg er med, selv om jeg ikke skal aktivt slanke meg, men spise sunt og variert, og trene :)

Har laget et forslag og i toppen, hva tror dere om dette?
 
Har laget et forslag og i toppen, hva tror dere om dette?

Dette var en kjempegod ide :D
Passer bra med annerledes opplegg i desember hvor de fleste også er travle og vil glemme å levere inn vekt osv :p
Eneste er at jeg ikke har skritteller da :hilarious: men jeg kan kanskje prøve å regne ut sannsynlig engde utfra hvor mange km jeg tror jeg har beveget meg.
 
Dette var en kjempegod ide :D
Passer bra med annerledes opplegg i desember hvor de fleste også er travle og vil glemme å levere inn vekt osv :p
Eneste er at jeg ikke har skritteller da :hilarious: men jeg kan kanskje prøve å regne ut sannsynlig engde utfra hvor mange km jeg tror jeg har beveget meg.
Ja, var det jeg tenkte også. I tillegg blir man jo å Skeie litt ut, men kanskje man begrenser det til noen få dager istedenfor hver dag.

Det går også ann å laste ned skritt app på telefonen.
 
God ide :p Bare synd at jeg glemmer telefonen så ofte :p Og at jeg ikke kan bruke aktivitetsklokka pga eksem (pluss den teller ikke når jeg holder i barnevogna uansett :hilarious: )
 
En ting til: sukkerfri dag: hva med yoghurt og/eller syltetøy? Jeg spiser litt hjemmelaget syltetøy samt vanlig yoghurt, men de inneholder jo sukker. Teller de med i søtsaker eller utenom?
 
Back
Topp