Slalom?

emma1

Betatt av forumet
Har i alle år vært veldig aktiv på Twintip. Både kjørt freeride, hopp osvosv. Var i bakken i begynnelsen av januar og det gikk greit. (Kjørte bare i opptråkkede løyper da selvfølgelig).

Er nå i uke 25, ingen plager og aldri følt meg i bedre "form". Tenkte og ta meg en tur i bakken igjen i morgen... det kribler virkelig i topptur hjertet for tiden, MEN skal ta det veldig med ro og være forsiktig i de opptråkkende løypene.

Mitt spørsmål er om det er flere som er aktive? Evt erfaringer ang. Vintersport i svangerskap?
 
Så bra at du føler deg vel og får fortsatt med aktiviteter du liker! Jeg skulle gjerne, men er litt slått ut av kvalmen og får ikke til å være aktiv i dette svangerskapet så langt :( pga manglende evner ville jeg nok ikke stått slalåm, men skulle gjerne beveget meg mer!
 
Eneste som du burde være forsiktig med er jo de andre gærne folka i løypa [emoji38] du høres jo ut til p være erfaren- værre med de som kjører deg med bakfra som du ikke ser før d er for sent [emoji43]

Jeg har ikke erfaring fra vintersport dessverre med høy fart! Men herregud- kos deg og nyt følelsen!!!!
 
Var flere turer på fjellet i starten av mars, med mye slalom. Hoppet litt på småhopp, kjørte svarte løyper osv, men var forsiktig. Har full kontroll. Mindre kontroll på langrenn [emoji6][emoji1] Ble bittelitt sliten i bekkenet etter mange timer, det var alt.
 
Jeg trener fortsatt styrke 2-3 ganger i uka, men har måtte redusere belastning pga bekkenet. Har gått både på langrenn og skøyter tidligere i vinter og det gikk helt fint. Så lenge du er forsiktig så ikke du ramler er det vel ikke noe i veien for en tur i bakken? Jeg drømmer om topptur i påska, men det ser mørkt ut nå som det skal lite til før jeg får vondt.. har ikke hatt på meg pudderplankene i vinter og det gnager litt.
 
Trener styrke og spinning/intervaller totalt 3-4 ganger i uka :) jeg personlig ville ikke stått på twintip nå, men jeg begynte å stå på det i fjor og er ganske uerfaren selv om jeg lærte det fort :p ville stå før magen kom, men da kom selvfølgelig ikke snøen. Jeg tror egentlig du bare må gjøre det du føler er best, går det bra og du er litt forsiktig :) du kan jo prøve og se hva du føler når du først står på ski, kanskje du synes det går helt fint og kanskje du føler det blir feil :) tror ikke det er anbefalt, men jeg vet jo at svigermor sto på slalom den dagen hun hadde termin :p
 
Jeg sier kjør på og kos deg :)

Jeg lærte langrenn på nytt i påsken i fjor men tar ikke sjansen på dette i år siden jeg er helt fersk!

Her blir det gåturer og får holde med det :)
 
Jeg begynte med slalom ifjor, så er alt for urutinert til p kjøre nå. Men jeg går på langrennsski, og kjører i full fart med hund som vanlig, så føler ikke at jeg begrenses noe. Nå er det eneste aktiviteten jeg har klart med vondt bekken da, så lege og jordmor sier det er flott jeg kan være aktiv på den måten. Jeg risikerer ikke så bratte utforkjøringerutenom trakka løype da, for da kan jeg nok falle. Skal på fjellet i påsken, og må nok belage meg på å ta av skiene i de verste bakkene da.

Flott at du klarer kjøre aktivt, men som de over her sier ville jeg vært mer bekymret for å bli påkjørt av andre i store anlegg når du selv er så stødig.
 
Back
Topp