Slalåm

Frokostkaffe

Forelsket i forumet
Marsboerne 2023
Er det skikkelig fy fy å kjøre slalom nå sånn halvveis ut i graviditeten? Vi skal på fjellet i vinterferien og med to mellomstore og delvis nybegynnere på 6 og 9 trengs det nok mer enn bare farens to hender i bakken. Stått litt slalåm i oppveksten men det blir jo sjeldent mer enn én gang i året. Kanskje litt for risikabelt?? Hva mener dere?

Jeg kommer ikke til å kjøre snowboard i år :) kommer heller ikke til å gå på ski i nedoverbakker. Plutselig detter jeg og det vil jeg ikke risikere :)

Faren ved å ramle er at morkaka kan løsne og da er det jo over og ut. Jeg ville ikke tatt sjansen. (selv om jeg har veeeldig lyst til å stå på skøyter)

Jeg skal stå selv i mars [emoji5] tenker å kjøre i pene fine bakker bare [emoji5]

Kommer veldig an på bakken og ferdighetene. Jeg f.eks tør ikke gå langrenn, for der er jeg rimelig vaklende som Bambi på isen. Men slalåm hadde jeg nok ikke hatt betenkeligheter for i forhold til at jeg føler meg veldig trygg der. Så det kommer altså veldig an på! Jeg ville unngått ting som jeg kan tryne av. ;)

Det skal ekstremt mye energi til for å få morkakeruptur eller livmorsruptur - spesielt så tidlig. Gå på ski med ungene... fall i så lav fart jeg går ut fra at dere skal ha spiller ingen rolle. Hadde du vært høygravid hadde det vært noe annet

Jeg kommer nok til å stå. Har stått flere ganger på skøyter allerede. Er forsiktig og tar selvfølgelig ingen sjanser. Føler det er bedre for helsen å bevege seg og være ute i frisk luft, enn å la være...så fremt det ikke skjer noe. Men er vel strengt tatt mer risikabelt å sette seg inn i bilen og kjøre [emoji19]

Vi elsker å stå på slalåm vær sesong, men nå i år blir det kun sønnen min og samboer som skal stå. Jeg tar ikke sjansen på å falle, selvom jeg er trygg på å stå kan det være andre uerfarne som kan kjøre deg ned!

Jeg kommer til å kjøre rolig på slalom om et par uker. Ikke noe fart og spenning bare kosekjøring. Og litt lek og øvelseskjøring med toåringen tenker jeg :)

Har stått slalom i veldig liten bakke, men merket at jeg ble veldig engstelig. Det var jeg veldig uforberedt på :) Tror naturen satte inn en alarm for å minne meg på tilstanden min :p

Har gått flere langrennsturer i det siste, det går fint. Da er faremomentet lavere :p

Har stått og kommer til å stå da vi har hytte i en salombakke. Har stått twintip i alle år, men i år blir det nok ingen hopp eller pudderkjøring.

Jeg er en vandrende tragedie på ski (selv om jeg syns det er veldig gøy :) ) så jeg ville droppet det, men om du føler deg komfortabel og kanskje holder deg til bakker som er litt under ditt nivå tenker jeg at det sikkert går fint. En kan jo falle når som helst :)

Jeg begynte med slalåm ifjor, så jeg er helt amatør, og veldig dårlig. Derfor dropper jeg det i år. Har allerede tatt noen turer på langrennsski da, inkludert ned bakker med fart, med en hund som drar meg. Forskjellen er at jeg føler meg tryggere der.

Var nylig i en slalåmbakke med familien, og da turte jeg ikke ta med slalåmskiene mine, trødde heller bare opp og ned på langrennsski, men angret i ettertid siden vi bare var i en slakk barnebakke. Hadde jeg visst at den var så liten og uten andre som kjørte i stor fart så hadde jeg kjørt der.

Tenker det er helt avhengig av ferdigheter og form. Vil heller ikke risikere harde fall, men jeg er jo av den klønete typen som plutselig kan falle på flat mark mens jeg står i ro, så det er jo umulig å unngå 100%.

Jeg tenker som mange andre skriver at erfaringen din er det viktigste, jeg er super kløne så kommer nok til å la skia ligge.

Lærte langrenn i fjor, kanskje jeg tar meg en tur i løpet av vintersesongen, får se litt :)

Ville ikke stått. Slalåm regnes som ekstremsport og er frarådet så sent i svangerskapet. Jeg var på fjellet selv når jeg var i uke 15, koste meg i varmestuen. En ting er at man selv føler man har kontroll, men finnes mange gærninger i bakken som kan kjøre deg ned og :) da ville jeg heller satset på bortoverski :)

Jeg har kjørt på ski flere ganger dette svangerskapet (uke 13), tipper jeg kommer til å ta noen turer til også. Så lenge en kjører rolig og tar det litt forsiktig, det er jo så gøy! :happy:

Back
Topp