Slakting av delfiner for morroskyld?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Kom nettopp over noe jeg ikke hadde hørt om før, måtte google for å se om det faktisk stemte. På færøyene har de årlig "rituale" for ungdomsgutter som skal "bli menn". Dvs de lokker og lurer delfiner og hvaler inn på grunt vann. Der slaktes de brutalt med å bli slått med hakker og kroker mens de hyler i smerte. Altså hva er galt med folk? I Danmark er det ikke lov å servere hvalkjøtt engang, men dette er lov. Hundrevis av delfiner og hvaler hvert eneste år. Dette er intelligente og vennlige dyr. Hva f foregår i hodet på folk når de gjør sånne ting??? :o
ImageUploadedByBV Forum1431783506.770524.jpg

Mennesker er syke! En ser ikke dyr drepe for morroskyld, kattemødre lærer barna sine å jakte ved å ta med levende bytte, som er brutalt, men det er det. Ingen dyr voldtar, torturerer eller drives av ondskap!

Dette var vondt å se, brutalt og helt forferdelig! Kjenner jeg blir så lei meg og sint samtidig :( og det er så mye mer vi gjør mot dyr og andre medmennesker :(

Hva i all verden har det der med å være mann å gjøre? Herregud... De avliver slike dyr på i Japan også, om jeg ikke tar feil.

Ja, i Japan gjør de også det. Bare at i Japan så blir de "beste" delfinene solgt til fornøyelsesparker som Sea world ol. Mens de som ikke er like "heldige" enten blir solgt som hvalkjøtt eller liggende i vannet å blø ihjel. Se dokumentaren som heter The Cove, og dere vil aldri dra i en vannpark med levende delfiner igjen!

Det er dyreplageri og burde definitivt bli slutt på, i likhet med f.eks. tyrefekting. Utdaterte tradisjoner som ikke har noen praktisk hensikt ut over underholdning.

Ja, i Japan gjør de også det. Bare at i Japan så blir de "beste" delfinene solgt til fornøyelsesparker som Sea world ol. Mens de som ikke er like "heldige" enten blir solgt som hvalkjøtt eller liggende i vannet å blø ihjel. Se dokumentaren som heter The Cove, og dere vil aldri dra i en vannpark med levende delfiner igjen!

Har ikke sett den, men jeg så Blackfish, og den gjorde at jeg i alle fall ikke ville støttet opp om vannpark med spekkhoggere. Kan godt tenke meg at delfiner heller ikke har det bra i slike parker.

Drar ikke i sånne type parker, ikke med noen dyr. (Med mindre det er en organisasjon for ren dyrevelferd som eks redder dyr (uten de stygge baksidene.))
Mange sånne parker livnærer seg på turisme, så når jeg er ute å reiser, vil jeg hvertfall ikke være en av dem som støtter opp om deres indirekte eller direkte dyreplaging.

Drar ikke i sånne type parker, ikke med noen dyr. (Med mindre det er en organisasjon for ren dyrevelferd som eks redder dyr (uten de stygge baksidene.))
Mange sånne parker livnærer seg på turisme, så når jeg er ute å reiser, vil jeg hvertfall ikke være en av dem som støtter opp om deres indirekte eller direkte dyreplaging.
Så bra :-) Helt enig med deg, og skulle ønske alle så viktigheten av å unngå å besøke slike steder

Huff og huff, så makabert :-/ burde virkelig kommet litt lenger i 2015

Hva i all verden har det der med å være mann å gjøre? Herregud... De avliver slike dyr på i Japan også, om jeg ikke tar feil.
Ja hva har det med å være mann å gjøre? Vise at man har makt over hjelpesløse dyr? Ooooo så tøft -not!

Jeg lurer på hva dette gjør med unge gutter jeg. Å lære de opp til å gjøre noe sånt må jo påvirke empatien :(

WTF??
Hva slaks rituale er dette :o
Det mest mandige hadde jo vært om de guttene hadde satt en stopper for denne grusomheten.

Å herregud! :( Nå ble jeg lei meg:(

Ja hva har det med å være mann å gjøre? Vise at man har makt over hjelpesløse dyr? Ooooo så tøft -not!

Jeg lurer på hva dette gjør med unge gutter jeg. Å lære de opp til å gjøre noe sånt må jo påvirke empatien :(

Rett og slett turn-off!
De kan jo ikke være riktig skrudd sammen...

Ja, der sier du noe. Hvordan kan en lære respekt for dyr når en gjør sånt.

Back
Topp