Slafseglufse, HE HE HE

x1xMaritParit

Glad i forumet
Et spm til deg:

Hvis du treffer noen perifere venner,bekjente,naboer etc som viser seg at kjører bil med forovervendt bilstol - hva gjør du da:
  1. Spør dem hva pokker de driver med?
  2. Overrekker dem en link med henvisning til Trygg Trafikk etc...
  3. Sier ikke noe med mindre de spør hva du vet og kan om bilsikkerhet

Vennlig hilsen nysgjerrigpeeer

ORIGINAL: MaritParit

Et spm til deg:

Hvis du treffer noen perifere venner,bekjente,naboer etc som viser seg at kjører bil med forovervendt bilstol - hva gjør du da:
  1. Spør dem hva pokker de driver med?
  2. Overrekker dem en link med henvisning til Trygg Trafikk etc...
  3. Sier ikke noe med mindre de spør hva du vet og kan om bilsikkerhet

Vennlig hilsen nysgjerrigpeeer

Her inne vet du hva jeg ville gjort. Pepret dem sønder og sammen med info godt krydret med personlige holdninger..
IRL bør man imidlertid utvise litt takt og tone hvis man vil ha venner.. Sååå.. Hadde sett an situasjonen og hvem det var. Noen tåler å få det servert direkte, mens andre må man nærme seg subtilt. Jeg har tatt det opp med folk, og i de fleste tilfeller har det holdt å ta en subtil tilnærming der bilsikring kom naturlig opp og jeg kunne dele min kunnskap, som de satte pris på, og tok til følge.. Det er kanskje vanskelig å tro, men jeg er faktisk ganske hyggelig IRL. [:)]

ORIGINAL: Labambie

Hehehe!! Tror det er Slafselarve.. [:D]

Jeg kan begynne diskutere bilsikring jeg, med vilt fremmede.. Ikke formane selvsagt, men bare opplyse.. Og 99% av de jeg snakker med vet faktisk ikke dette med forovervendt vs. bakovervendt.. Jeg pleier å gi dem adressen til Helene Harefrøken sin side, de videoene forklarer mer enn tusen ord..
Men jeg har mulighet til det, er frisør og snakker med mange iløpet av en dag. Men selvsagt bare om det faller seg naturlig i samtalen.

Det er selvsagt heeelt i orden - for folk går sjelden i forsvar når man BER om råd, eller det kommer naturlig i en samtale!

ORIGINAL: Kakemonsteret

Er slafselarve sjefsgaupa?

Ja[;)]

ORIGINAL: Kakemonsteret

Er slafselarve sjefsgaupa?

hehe, visste du ikke DET lizzom.. [8D]
(Spurte akkurat om det selv i en annen tråd. Har ikke lest så mye i det siste, men grunnet enkelte formuleringer,innlegg i bilstoldebatt, så demret det raskt)

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

Mens me e inne på da så syns eg da Rema 1000 drive me e Flott![:D]

Rauge trekantklistermerke på alle handlekorgene sine me info om bakøvevendt vs forøvevendt. KAN ikkje unngå å sjå da..[:D]

Nei, det er ganske snasent.. [:)]

Back
Topp