SLADRETRÅD for minikrigen :)

ninoz

Elsker forumet
Her kan vi sladre sammen på samme måte som i slankekrigen 
 
Så greit med en minikrig. Motivasjonen er fortsatt på topp, men en grei måte å ha med seg flereemoticon
 
En blir vel litt mere skjerpet når en må dele vektnedgangen med alle her inne, så jeg tror dette kan hjelpe mange til å tenke mer over hva de spiser :)
 
her har det sklidd helt ut den siste tiden..ting har ikke vært så lett...noe som har gått veldig utover kostholdet desverre...Men gleder meg til å starte litt på nytt i uke 47! Har prøvd skjerpa meg litt denne uka da...Men det er så lett å velge feil når man ikke har det så greit...men gjør så godt jeg kan...så håper jeg motivasjonen vil komme tilbake når minikrigen begynner..
 
Kjekt å se deg her igjen MSAskatt :) Håper du snart kommer på rett spor igjen, og at det som tynger deg går over snart :)
Er det fortsatt lavkarbo du kjører?
 
akkurat nå kjører jeg ingenting...ga plutselig helt opp både trening og lavkarbo..hadde en liten knekk...har det litt enda..men ting går litt bedre...så ser fremover..
Kommer nok til å starte på lavkarbo igjen..Det starta jo så bra..og følte det virkelig var noe for meg..
Kommer sterkere tilbake snart=)
 
denne uka har jeg vært pyton dårlig med maten. Har blitt altfor mange kalorier både i går og mandag - stygge kalorier. tror ikke det blir bedre resten av uka heller. skal være flink i dag, men i morgen skal jeg på kino - og kino uten godteri er jo ikke koselig, og lørdag er det julebord... Blir trening 3 ganger denne uka, men neste uke må jeg ta av i treninga... Blir 3-4 ganger på studio, og ellers rockering OG 30 day shred. Er nødt til det hvis det er håp for meg å nå målet mitt til jul...
Bare syt og klag fra meg idag 
 
Hadde en sprekk på søndag som utgjorde +1 på vekten på mandag. Hatt en dårlig uke matmessig, egentlig. Mistet matlysten, men den er på vei oppover igjen. På mandag er på vekta igjen, spent om jeg har gått ned. Nærmer jo meg snart - 15 kg. Hadde vært morsomt om jeg klarte det før 3 des.
 
Sitter her på jobb og finner denne i mailen, tenkte denne var grei for dere og

 

Julemiddag Gram Kcal
Svinestek m/fett 150 185
Svinestek m/fettrand og svor 150 305
Ribbe m/kam og svor 150 565 - 3 ganger så mye energi som svinestek!
Medisterpølse 150 390 Medisterkake, stekt 150 470
Pinnekjøtt 150 675 - overrasket??
Reinsdyr-/elgstek 150 150 - man blir hva man spiser – sprek & lett!
Lammelår, ferskt eller lettsaltet 150 240
Kalkun stekt, u/skinn 150 210 - også et godt valg!
Rype bryst, u/skinn 150 210
Lutefisk 200 100 - kos deg, men pass opp for tilbehøret!
Risengryngrøt m/vann og lettmelk 200 200
Tilbehør og grønnsaker

 Potet, kokt/bakt 150 113
Potetmos, pure 150 135
Kålrotstappe 150 120 - eller spis den som ren grønnsak!
Ertepure 150 205
Surkål 150 85 - en sikker vinner som passer til det meste!
Kokte grønnsaker 150 60
Tyttebær m/sukker 25 40 - med søtstoff, kun 15 kcal!
Pickles 20 10
Svisker 30 75
Blandet salat m/lettdressing 175 50 - aldri feil med fiber!
Saus
Brun svinesteksaus, fet 100 110
Svinesteksaus, mager 100 40
Hvit saus, fet 100 90
Hvit saus mager m/skummet melk 100 50
Smeltet smør/ribbefett 50 450 - er det virkelig verdt det?
Sjysaus (pose) 100 20 - når dette alternativet er like godt!
Sjysaus m/vin 100 40
Viltsaus, m/fløte og rømme 20 % 100 85
Viltsaus, mager m/10 % fløte og vann 100 40

 

Velbekomme!

 
Wææh ribba :-S hehe

God helg alle sammen!

 
Jeg joiner dere jenter :) 

Planen var å ikke fokusere sååå mye på det her inntil neste slankekrig..

MEN det bare flyter TOTALT ut! Vekta går bare oppover! DETTE går ikke!!

Jeg begynner IDAG! Vannflaska er fylt opp, og jeg har akkurat spist frokost som bestod av hjemmebakt knekkebrød! 
I kveld skal jeg ut å gå tur! 

 
Skulle ut å gå, og fikk beskjed av gubben om å gå innom butikken for å kjøpe snop og en brus..

Gikk inn i butikken og kjøpte:
















































en brus til gubben..
en vannflaske til meg..
Sjokolade og godt&blandet til gubben..
mager vaniljekesam og epler til meg..

STOLT :) :) 
 
Kjempe bra gjort Happygirl  emoticon
 
Du kommer nok sterkere tilbake ja MSAskatt 

Går det bedre nå Rødtoppen?  Har ikke hatt den beste uka jeg heller... Har lengtet veldig etter et passende tidspunkt å skeie ut litt, så det ble denne uken - til tross for finalen i slankekrigen.... Jeg vinner den uansett ikke så  I tillegg så har jeg fått magesår, og det skal visst nok føre til "ufrivillig" vektnedgang emoticon Så det vises ikke så veldig mye på vekten heldigvis... Men er spent på dommen på mandag!

Var det 3.des du startet å slanke deg Nnem? Siden du nevner den datoen? 
 Satser på at dårlig matlyst = vektnedgang emoticon

Kjekt å vite Hege og Chris  Hvordan går det med deg? 7-tallet i siktet snart?
 
da har jeg sånn litt i det små begynt å tenke slanking igjen...etter noen uker med helt pause!
Føles merkelig å plutselig ikke trene noe som helst lenger..trente jo flere timer i uka før...Men på en måte har det jo vært godt med en liten pause og...
Matmessig har jeg spist som jeg gjorde før..dvs ikke noe sunnt kosthold, og alt for mye godis i uka...
Men utrolignok har jeg ikke gått opp et gram siden jeg bestemte meg for å ta en pause...Så det er jo jeg veldig glad for..litt overraskende...for det har blitt mye sjokolade!
Jeg har holdt på MYE med huset vårt da..bært tunge ting, mala og ordna her og der...så har jo vært veldig aktiv...Så har jeg jo og 3 små i alderen 1 til 4 år..Og de krever jo sitt..Jeg sitter veldig lite i ro iløpet av en dag...
Idag viste vekta hvertfall 64.0kg.. Jeg var jo forbredt på en oppgang på flere kg etter de siste ukene nå..Så nå ble jeg jo nesten litt motivert til å si at pausen er ferdig...hehe---
 
Gikk på vekta i går, veie dag i morgen egentlig. Akkurat på - 15 kg. Fikk litt sjokk, men jeg drakk i går og forventer ikke samme nedgang i morgen. Så kjenner jeg er veldig spent på vekten i morgen, da begynner jo minikrigen også.
 
Hele denne uka har vært helt pyton, tenkte jo at jeg skulle være kjempeflink denne uka, men den har gått rett til h.... Har hatt enorme cravings, og da jeg etter noen dager på rad hadde oversteget kalorigrensa kutta jeg rett å slett ut å føre opp det jeg putta i gapet.
Jeg har spist sjokolade, smågodt og drukket brus... Er så skuffa over meg selv - og skjønte ikke hva grunnen var siden jeg vanligvis ikke har slike cravings. Men grunnen ligger noen dager i forveien - jeg venter mensen...
Så i fra og med i morgen tror jeg det blir bedre.
Hvis ikke skal jeg være grusomt streng med meg selv! MÅ ha nedgang på ganske mye neste mandag!!!
 
Så bra at du ikke har gått opp noe i pausen  Er nok aktiviteten i hverdagen din som har holdt vekten nede ja ;)
 
Da har minikrigen begynt for min del. Begynner med en ny minstenotering

Ønsker dere alle lykke til i minikrigen
 
hvilke uke eventuelt dato avsluttes minikrigen ?
 
Back
Topp