Sladre venn/ hemmelig venn

2barns mor

Elsker forumet

Husker vi hadde det i tidligere termin forum jeg var med i, og det var så hyggelig. Kanskje vi kunne fått til noe her også men da må noen datakyndige ta seg av det, jeg er desverre ikke så flink på data, men vi har sikkert noen dyktige oktobermammaer her som fikser det ;)
emoticon 
noen som vil ta på seg oppdraget???

Hva er det for 'no?  hehe...

Babylykke81 skrev:

Dere utveksler telefonnr, også kan man sende melding hvis det skjer noe. Enten positivt eller negativt, også skriver sladrevennen det inn i forumet for deg. 

Jeg er ikke så god på å forklare, men jeg prøver :P
 Jo det er at man får utdelt en "venn" eller to eller tre av administrator (altså den som lager liste/side) hvor vi kan evt sladre for hverandre om det skulle være oppdateringer som vennen ønsker å dele med forumet, til denne vennen sendte vi også en barselgave når det nærmet seg termin hvor alle ble enig om en liten sum :) Da ble det også lettere  å  skaffe seg venner og bekjente siden det er veldig mange her inne som en desverre ikke får tid til å bli kjent med, ikke alle som er like aktive eller, men da har man denne vennen da liksom.
Kanskje teit forklart dette, og sikkert mange andre måter å gjøre det på også. men artig og koselig var det den gang hvertfall

cleo_84 skrev:

Babylykke81 skrev:

Dere utveksler telefonnr, også kan man sende melding hvis det skjer noe. Enten positivt eller negativt, også skriver sladrevennen det inn i forumet for deg. 

Ja for eksempel

Hadde vært veldig koselig å satt igang begge deler, men det har vært mange dårlige erfaringer når det kommer til hemmeligvenn på mange terminforum med at noen ikke sender gave f.eks. men det er jo så koselig når det går bra, så hvis man ikke setter en alt for høy sum "taper" man ikke så mye på det hvis man ikke får noe i retur... (blei det bare rotete svar?)

Min def. på de to:

Saldrevenn: En venn man kan oppdatere, som igjen kan oppdatere her inne (sladre) om ting man gjerne vil dele, men ikke har mulighet fordi man f.eks. ligger i fødsel, har vært på en viktig kontroll ol. 
Dette må egentlig ikke organiseres så veldig, er det noen her inne du føler du har litt kontakt med eller vil bli kjent med kan du spørre rett ut (lurt på pm kanskje...?) om hun vil være sladrevenn. Så kan man ha en fellestråd hvor det blir skrivi opp hvem som sladrer for hvem og folk som ikke har noen "i kikkerten" kan sette inn en liten kontaktannonse i tråden, hehe.

Hemmeligvenn: En organiserer slik at alle som har lyst til å være med får et navn og adresse man skal sende en gave (til en avtalt sum), dette kan gjøres anonymt, da blir det litt gjetting og moro ut av det. Lurt å legge med et lite hint om ting man har delt her inne f.eks.
Alle (som vil være med) får en gave og skal prøve å finne ut hvem avsenderen er!

Frøken Muffin skrev:
Hadde vært veldig koselig å satt igang begge deler, men det har vært mange dårlige erfaringer når det kommer til hemmeligvenn på mange terminforum med at noen ikke sender gave f.eks. men det er jo så koselig når det går bra, så hvis man ikke setter en alt for høy sum "taper" man ikke så mye på det hvis man ikke får noe i retur... (blei det bare rotete svar?)

Min def. på de to:

Saldrevenn: En venn man kan oppdatere, som igjen kan oppdatere her inne (sladre) om ting man gjerne vil dele, men ikke har mulighet fordi man f.eks. ligger i fødsel, har vært på en viktig kontroll ol. 
Dette må egentlig ikke organiseres så veldig, er det noen her inne du føler du har litt kontakt med eller vil bli kjent med kan du spørre rett ut (lurt på pm kanskje...?) om hun vil være sladrevenn. Så kan man ha en fellestråd hvor det blir skrivi opp hvem som sladrer for hvem og folk som ikke har noen "i kikkerten" kan sette inn en liten kontaktannonse i tråden, hehe.

Hemmeligvenn: En organiserer slik at alle som har lyst til å være med får et navn og adresse man skal sende en gave (til en avtalt sum), dette kan gjøres anonymt, da blir det litt gjetting og moro ut av det. Lurt å legge med et lite hint om ting man har delt her inne f.eks.
Alle (som vil være med) får en gave og skal prøve å finne ut hvem avsenderen er!

Vil du være min sladrevenn frøken muffin
Vi hadde flere runder med hemmelivenn på januar2010 forumet, og det var knall gøy.
Men desverre så var det alltid noen som ikke sendte gave :(

Becky vil du være min?

Er ikke det litt veldig tidlig? 

Jeg vil gjerne ha sladrevenn, men ikke før tidligst uke 30 

Rugekasse skrev:

Er ikke det litt seint igjen da? Hvis du brått må en tur på føden pga en blødning eller noe, så er jo meninga at din sladrevenn skal oppdatere sånn at resten av forumet blir opplyst.. 
Jeg kan godt være din, siden vi bor nærme hverandre. 

Frøken Muffin skrev:

Min def. på de to:

Ja kjempe bra :)
men bare vi passer på at alle som vil bli med får en venn, ingen skal føle seg til side satt, det er veldig viktig. var bare derfor at jeg tenkte at en kunne tatt seg av det , så blir det litt spennende hvem vi får og da er muligheten til å bli kjent men andre stor :)

Jeg er med på sladrevenn og hemmelig venn :-)

4hjerter skrev:

Vi hadde flere runder med hemmelivenn på januar2010 forumet, og det var knall gøy.

Åh,klart jeg vil
Ja, hemmeligvenn er veldig gøy og ikke minst koselig! 
Husker vi hadde runde med hemmelig uvenn også, det var igrunn enda mer moro, haha! Da skulle man sende noe "drit" man hadde som man ikke ville ha selvTror vi hadde runden etter jul eller noe, så da fikk man byttet noen mindre pene julegaver, haha.

Frøken Muffin skrev:

4hjerter skrev:

Åh,klart jeg vil
Ja, hemmeligvenn er veldig gøy og ikke minst koselig! 
Husker vi hadde runde med hemmelig uvenn også, det var igrunn enda mer moro, haha! Da skulle man sende noe "drit" man hadde som man ikke ville ha selvTror vi hadde runden etter jul eller noe, så da fikk man byttet noen mindre pene julegaver, haha.

Hahahahahaha ler meg i hel, artig

Aha... :0) Høres morsomt ut... emoticon

Labambie skrev:

Rugekasse skrev:

Er ikke det litt seint igjen da? Hvis du brått må en tur på føden pga en blødning eller noe, så er jo meninga at din sladrevenn skal oppdatere sånn at resten av forumet blir opplyst.. 
Jeg kan godt være din, siden vi bor nærme hverandre. 

Kanskje det... Venter til uke 30 uansett jeg :P hihi mulig jeg er teit, men jeg vil ikke "jinkse " noe

jeg vil veldig gjerne ha en sladrevenn, har termin 25.9

Kan vi ikke lage en ny tråd der alle som vil være/ha sladrevenn skriver seg opp, slik at det blir litt mer oversiktelig? :)

Anyone?

Back
Topp