slått munnen/tanna...

Luckie

Elsker forumet
1 åringen min slo nettopp munnen i parketten med smokken i munn....begynte og blø en del...
Kan se ut som det er rett ved eller at det er den tannen som ikke er kommet helt ut oppe...
Hva gjør man da? Er det noe å gjøre i det hele tatt? Han vil helst ikke at jeg skal se så er ikke så lett og si akkurat hvor han blør fra...

Her har snuppa slått tenne to ganger.

1. gangen var hun 10 mnd og satte tanna i parketten så det ene hjørnet knakk. tanna hadde akkurat bryti ut,så vi så ikke helt skaden før den var kommet helt ut.
da blødde hun og jeg ringte tannlegen og fikk til svar at man skal observere. blir tanna grå/lilla så må den trekkes ut. og man må se om det kommer kviselignende nupper på tannkjøttet for da er det begynnende betennelse.
hvis ikke noe av dette skjer så går det bra.

2. gangen var hun 3,5år. hun løp på brannmuren i barnehagen og slo begge fortennene sine. den ene ble dyttet opp i ganen og den andre løsnet.
fikk samme svar da at man må observere.
hun fikk kraftig betennelse og endte med å trekke begge to. da så du tydelig at tanna blei grå/lilla.

og husk å avkjøle. gi h*n en kald klut å sutte på. det kan redde mye....
bare å sende pm hvis du lurer på noe...

Tusen takk [:D][:D][:D]

Han var så trøtt nå, derfor han ramlet også vil jeg tro....snublet i kosekluten [&:] så jeg la han...sovnet med en gang....hååååper det går bra altså....stakkars lille munnen [&o]

bare vent....det ser ofte værre ut enn hva det er....
og om en tann knekker så er det ikke livets undergang tenker jeg....

man må regne med knall og fall...
vi har alltid lurt på åssen snuppa hadde sett ut med hele fortenner...for det har vi aldri sett...blir rart når de nye vokser ut igjen og vi får se....hehehe

ORIGINAL: MARIANNE_MOR84

bare vent....det ser ofte værre ut enn hva det er....
og om en tann knekker så er det ikke livets undergang tenker jeg....

man må regne med knall og fall...
vi har alltid lurt på åssen snuppa hadde sett ut med hele fortenner...for det har vi aldri sett...blir rart når de nye vokser ut igjen og vi får se....hehehe
Oi hehe....hun har knekte fortenner ja...men de mister hun jo etterhvert og får nye [;)]
Synes det er så skummelt siden han er så liten....men får håpe det ikke skjedde for stor skade siden tanna nesten ikke er ute i det hele tatt.....og han som har så vondt i munnen pga tannfrembrudd fra før...[:o] jaja...

begge jentene mine har en og 2 blåe tenner da de har falt og slått de. hun mellomste falt rett i gulvet med smokken i munnen. Slo begge fortenne løs. Var hos tannelgen med henen samme dagen. Gikkbeksjed om å kjøpe sånnmnnskyllevann,pluss å se etter sånne hvite kvise lignende ting i munnen. da var det bakterier.

Hun eldste er nå 4,5 og hun fikk sin blåe tann når hun var 2. De ville ikke trekke den med mindre det dannet seg bakterie. Nå går hun rundt og spør folk om de vil se hennes blåe tann[:D]

Back
Topp