Slår seg selv i hodet

*Flatula*

Gift med forumet
Trym driver å slår seg i hodet av og til, med hånda eller med begge. Det skjer når han ikke får lov til ting og når han blir frustrert virker det som [&:]. Blir litt redd her jeg, skjønner liksom ikke helt hva det er.. [&o] Er dette normalt, eller burde jeg bekjymre meg?? [:(]

Amanda gjør det for oppmerksomheten!! ho ser på meg mens ho gjør det,sier jeg ho skal slutte,fortsetter ho, men hvis jeg overser det,så gidder ho ikke mer[:D]

går nok over,har vært i endel konfirmasjoner i det siste,og ingen av konfirmantene sto og kakka seg i hue[:D]

Ok.. [:)] Sambo var redd han begynte å få adferdsproblemer [&:][&o] Hoff.. 

selvskading og selvstimulering er helt normale faser i barnas utvikling. Johanna har hatt perioder hvor hun har kloret seg selv på armene og slått seg i ansiktet i frustrasjon. Det er også normalt å dunke hodet i gulvet eller veggen. Barna opplever en frustrasjon som de ikke vet hvordan de skal håndtere - de har ikke lært seg å takle store følelser ennå. Snakk rolig med han, forklar at du forstår at han er sinna og prøv å få han til å si hva som er problemet. Det å lære dem å snakke ut om sinne og frustrasjon er gode verktøy for dem i fremtiden, og selv om han ikke klarer å sette ord på ting nå så vil han forstå at det er en måte å håndtere disse følelsene

Jeg tror nok det er helt normalt, vesla mi gjør det samme, pluss at hun lugger seg selv og slår hodet i gulvet eller veggen... Håper
det går over snart[8|]

Tobias dunker hodet i gulvet eller veggen når han ikke får viljen sin han....tror d er normal frustrasjon...[:)]

ORIGINAL: lenemor

selvskading og selvstimulering er helt normale faser i barnas utvikling. Johanna har hatt perioder hvor hun har kloret seg selv på armene og slått seg i ansiktet i frustrasjon. Det er også normalt å dunke hodet i gulvet eller veggen. Barna opplever en frustrasjon som de ikke vet hvordan de skal håndtere - de har ikke lært seg å takle store følelser ennå. Snakk rolig med han, forklar at du forstår at han er sinna og prøv å få han til å si hva som er problemet. Det å lære dem å snakke ut om sinne og frustrasjon er gode verktøy for dem i fremtiden, og selv om han ikke klarer å sette ord på ting nå så vil han forstå at det er en måte å håndtere disse følelsene

sign! man må lære hvordan man skal utrykke seg for å kunne gjøre det. med litt trening vil barnet lære seg å fortelle når noe er dumt og urettferdig istede for å slå seg i hode og lignende.

Back
Topp