slå/klype

to små englebarn

Forumet er livet
Engelen våres er blitt en ramp. Hun slår og klyper meg (bare meg og min sambo). Jeg holder hendene henses fast ser henne i øynene og sier nei sånt gjør du ikke osv og da bare ler hun av meg som om det hele skulle være en lek. Det gjør seriøst vondt og aner ikke hva jeg skal gjøre med det. 4 min etter at hun har slått deg så gir hun deg en stor klem og bare vil kose.
Vi har jo bare Thea så det er ikke noe hun har tatt i fra søsken heller. De barna vi er sammen med har heller ikke lært henne det. Hvor kommer dette fra? Tenkte å høre med helsesøster på onsdag, men er det noen her som vet?

PS! hun vil alltid være go`jenta våres uansett ;o)

Noah er oxo helt ramm til å slå,klype og klore..
Å han slår hardt til å være en så liten gutt..Prøver og være " streng " og sier nei mamma får au her og det er stort sett meg det går utover,men oxo pappan får seg ett slag innimellom.. Men han ser bare på meg og ler,så fortsetter han..
Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å bli kvitt det jeg..
Vil jo ikke ha en unge som slår,klyper og klorer hele tiden..

Så råd motas med takk

Akkurat sånn er min og, jeg gjør det samme som du, holder hendene og ser han inn i øynene og sier nei, men han bare ler. Det gjelder uansett hva galt han gjør... Helsesøster sa til meg at man må bare si nei, og ta han vekk fra situasjonen helt til han skjønner det selv... Vel, jeg har holdt på noen mnd. med det, og han ler fremdeles.... [8|] 

takk folkens. det er jo ikke alltid englene våre oppfører seg som engler og som mamma for første gang vet jeg ikke alltid hvordan eller om jeg håndterer situasjonen rett.
Nå ringte jeg helsestasjonen. Hun sa at barn så små er ikke i stand til å forstå at når han/hun klyper/slår gjør det vondt. Så dette er ikke noe de gjør FOR å være stygge. De kan slå hverandre i hodet med en jernspade sa hun uten at de forstår omfanget av hva de har gjort. Måten det burde håndteres på var å si AU!! og sette barnet på gulvet og feks ta frem et blad eller gjøre noe annet som ikke involverte henne/han. For om det ble gjort sånn som jeg gjør lærer barnet at sånn får jeg mamma og pappas fulle oppmerksomher uansett om den er negativ/positiv og da ler de og synst dette er morsomt.
Det er først når de blir gammel nok til å forstå hva du sier at man skal gjøre som jeg gjorde.. så jeg får teste ut rådet hennes!

akkurat det samme problemet her..så kan ikke hjelpe deg her!! han også ler nåe jeg sier nei!!!
det du gjør syntes jeg høres riktig ut, gjør akkurat det samme selv (hihi)

det er nok en fase de må igjennom vil jeg tro!!

Back
Topp